06 Katastrofa smoleńska 10 dowodów na


Katastrofa smoleńska 10 dowodów
na zamach
2011-09-30
Czy pod Smoleńskiem doszło do zwykłej katastrofy, czy też do zamachu?
 Gazeta Polska Codziennie prezentuje 10 faktów, świadczących o tym, że
do śmierci 96 osób na pokładzie Tu-154 przyczyniły się osoby trzecie.
1. Gdy samolot znajdował się na wysokości 15 m nad ziemią, zanikło zasilanie
głównego komputera pokładowego FMS i rejestratorów lotu. Polski Tu-154M był
wówczas ok. 60 70 m przed miejscem pierwszego zderzenia z gruntem. Ani
MAK, ani komisja Jerzego Millera nie potrafiła wyjaśnić tego faktu,
potwierdzonego m.in. przez polską prokuraturę wojskową.
2. Prof. Wiesław Binienda, ekspert od katastrof lotniczych współpracujący m.in. z
amerykańską NASA i koncernem Boeing, udowodnił, że skrzydło Tu-154 nie
mogło zostać urwane po zderzeniu z brzozą. Ustalenia te potwierdził naoczny
świadek, Nikołaj Bodin, który w prokuraturze stwierdził:  W momencie zderzenia z
drzewem nie zauważyłem, aby na skutek tego zahaczenia o drzewo odpadły
jakiekolwiek części samolotu. Po uderzeniu w drzewo samolot kontynuował lot w
kierunku zachodnim, przy czym w linii prostej i idąc na obniżenie lotu.
3. Sekcje zwłok, które wykazałyby prawdziwą przyczynę śmierci pasażerów Tu-
154, zostały sfałszowane. Np. rosyjski protokół obdukcji śp. Zbigniewa
Wassermanna pokrywa się z rzeczywistymi wynikami sekcji zwłok,
przeprowadzonej w Polsce po ekshumacji, tylko w 7-10 proc. Polski rząd maczał ręce w tym oszustwie, nie wysyłając
do Rosji polskich lekarzy sądowych, choć ci już w południe 10 kwietnia 2010 r. byli gotowi do wyjazdu.
4. Niespotykane rozerwanie kadłuba maszyny (nieporównywalne z innymi tego typu katastrofami Tu-154M) i jego
charakterystyczne uszkodzenia, a także brak eksplozji paliwa wskazują  według niezależnych ekspertów stojących
za raportem  Zbrodnia smoleńska. Anatomia zamachu  na użycie broni termobarycznej, używanej przez Rosjan
m.in. w Czeczenii.
5. Jak wynika z zeznań świadków, zdecydowana większość ciał była pozbawiona części ubrania lub całkowicie naga.
Zdaniem autorów raportu  Zbrodnia smoleńska  fakt ten pasuje do końcowej fazy wybuchu skumulowanego głowicy
termobarycznej. O tym, że powstałe po takiej eksplozji podciśnienie zrywa ubrania z ludzkich ciał, mówił także w
jednym z wywiadów współtwórca takich głowic  Wasilij Wasilienko.
6.  Po tym, jak samolot wyłonił się na chwilę z mgły, to był to moment, kiedy zaryczały silniki, powstał silny oślepiający
błysk. Po tym błysku obserwowałem samolot przez 1 2 sekundy, próbował nabrać wysokości  zeznał w śledztwie
jeden z rosyjskich świadków, Anatolij Żujew.
7. Polska załoga Tu-154M 101 otrzymała od Rosjan karty podejścia lotniska Smoleńsk-Siewiernyj, zawierające błędne
dane, m.in. złe współrzędne pasa startowego. Potwierdzili to w swoich zeznaniach w prokuraturze polscy piloci
wojskowi.
8. Polskich pilotów, zmylonych przez złe karty podejścia, utrwalili w błędzie kontrolerzy z wieży w Smoleńsku. Załoga
Tu-154 była błędnie informowana o położeniu na kursie i ścieżce, choć w rzeczywistości samolot był ponad ścieżką i
zbaczał z kursu.
9. Rosjanie kilkanaście godzin po katastrofie zaczęli niszczyć wrak, który jest jednym z najważniejszych dowodów w
postępowaniu. Demolowano samolot, tnąc go piłami i wybijając szyby w oknach. Sprawa wyszła na jaw tylko dzięki
dziennikarzom programu  Misja specjalna , którzy zdobyli nagranie pokazujące ten proceder. Polskich biegłych
dopuszczono do wraku dopiero 17 miesięcy po tragedii.
10. Rosjanie nie przeprowadzili akcji ratunkowej. Pierwsza jednostka strażacka przybyła na miejsce rozbicia się
samolotu dopiero 14 minut po katastrofie, mimo iż tragedia miała miejsce ok. 400 m od progu pasa startowego!
Pojazd GAZ 4795 Regionalnej Bazy Poszukiwawczo-Ratowniczej lotniska Smoleńsk  Południowy dojechał na
miejsce katastrofy jeszcze pózniej, bo o godz. 9:25, czyli dopiero po& 44 minutach od rozbicia się samolotu. Jak
wynika z zeznań świadków, kilka godzin po tragedii wiele ciał leżało obróconych twarzą do ziemi, co świadczy o tym,
że nikt nawet nie sprawdzał, czy żyją.
Prokurator podpułkownik Karol Kopczyk:
Na chwilę obecną w naszym śledztwie nie znamy przyczyny katastrofy. Prowadzimy odrębne śledztwo. Nie jesteśmy
związani ani ustaleniami Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, ani raportem
Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK).
PAP
Tekst w całości ukazał się w dzisiejszej  Gazecie Polskiej Codziennie
Autor: Dorota Kania, Magdalena Nowak, | yródło: Gazeta Polska Codziennie,
Za: http://niezalezna.pl/16932-katastrofa-smolenska-10-dowodow-na-zamach
Like


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
10 dowodow na to, ze komputer jest mezczyzna
10 dowodow na to, ze komputer jest kobieta
Album Nr 06 Dokumenty Katastrofa Smoleńsk
Katastrofa Smolenska WIELKIE OSZUSTWO(1)
10 sposobów na pozbycie się stresu
10 dowodow ze komputer jest kobieta
Nieznane fakty ws katastrofy smoleńskiej
10 Atak na Pentagon
06 Macierzowy zapis różniczki Wzór na pochodne cząstkowe z
10 sposobów na manipulację
To przełom w śledztwie ws katastrofy smoleńskiej
Brytyjski historyk o katastrofie smoleńskiej
10 sposobów na manipulację społeczeństwem
10 Dieta na masę
10 sposobów na wykończenie współlokatora
Katastrofa smoleńska Żylicz

więcej podobnych podstron