kruszyna, inżynieria ruchu, sygnalizacja z priorytetem dla tramwajów


Spis treści
SYGNALIZACJA Z PRIORYTETEM DLA TRAMWAJÓW ........................................................................................... 2
Wybór fazy.................................................................................................................................................... 2
Schemat ........................................................................................................................................................ 2
Długość odcinka zatrzymania ........................................................................................................................ 3
Opis ćwiczenia i działania sygnalizacji ............................................................................................................ 3
Schemat blokowy algorytmu ......................................................................................................................... 4
Schemat sygnalizacji ..................................................................................................................................... 5
Politechnika Wrocławska
wykonał: student inż. Krystian Kaczorowski
str. 1
SYGNALIZACJA Z PRIORYTETEM DLA TRAMWAJÓW
Wybór fazy
Jedyna FAZA dla której możliwy jest przejazd tramwaju dla programu podstawowego to FAZA IV.
Schemat
Politechnika Wrocławska
wykonał: student inż. Krystian Kaczorowski
str. 2
Długość odcinka zatrzymania
VT=40km/h
"=10s
L2=L4=10s*40000m/3600s=111.11m ą 115m
Opis ćwiczenia i działania sygnalizacji
W ramach Ćwiczenia Projektowego z przedmiotu Inżynieria Ruchu zaprojektowano sygnalizację z
priorytetem dla tramwajów, w oparciu o program podstawowy sygnalizacji czterofazowej obliczony w
Ćwiczeniu nr 2 niniejszego przedmiotu. Aktywność ruchu tramwajów rozpoznawana będzie poprzez detektory
(DT2, DT4) zainstalowane na trakcji tramwajowej.
W przypadku wykrycia natężenia na detektorze DT4 lub DT2 w czasie trwania fazy 4 realizowany jest
program podstawowy sygnalizacji czterofazowej. Swobodny przejazd tramwaju nie jest niczym ograniczony.
W przypadku wykrycia natężenia na detektorze DT4 lub DT2 w czasie trwania fazy 3 realizowany jest
program podstawowy sygnalizacji czterowazowej. W w/w przypadku nie ma potrzeby zmiany kolejności faz
gdyż w następującej fazie możliwy jest swobodny przejazd tramwajów.
W przypadku wykrycia natężenia na detektorze DT4 lub DT2 w czasie trwania fazy 2 następuje zmiana
kolejności faz. Po fazie II następuję bezpośrednio faza IV.
W przypadku wykrycia natężenia na detektorze DT4 lub DT2 w czasie trwania fazy 1 następuje zmiana
kolejności faz. Po fazie I następuję bezpośrednio faza IV.
W celu wyeliminowania niezamierzonego zapętlania się cyklu tylko kilku faz w przypadku dużego
natężenia na liniach torów tramwajowych schemat blokowy zaprojektowano tak aby w każdej możliwej
kombinacji zawarte były wszystkie poszczególne fazy sygnalizacji (I,II,III,IV)
Politechnika Wrocławska
wykonał: student inż. Krystian Kaczorowski
str. 3
Schemat blokowy algorytmu
Politechnika Wrocławska
wykonał: student inż. Krystian Kaczorowski
str. 4
Schemat sygnalizacji


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
kruszyna, inżynieria ruchu, modelowanie ruchu
Inzynieria Ruchu Pytania Egzaminacyjne IV 2009(1)
6 Projekt sygnalizacji trójfazowej dla skrzyżowania
47 06 Podstawy inzynierii ruchu
Elementy inżynierii ruchu
Wykład 03 Podstawowe pojęcia inżynierii ruchu
BDiA Projektowanie Semestr 6 Zajęcia nr 01 Obliczanie ruchu Przykład z metodą dla studentó
elementy inzynierii ruchu
ZAŁĄCZNIK 11 Obliczenia przepustowości oraz ocena warunków ruchu dla drogi w obszarze zabudowanym
Ryszard R Andruszkiewicz Wykłady z algebry liniowej dla inżynierów
pracodawca dla inzyniera 12 raport glowny
Rachunek kosztów dla inżynierów Wykłady

więcej podobnych podstron