barwy i dzwieki wiosennej laki


Barwy i dzwięki
wiosennej łąki
Rysowane piosenki
nAgnieszka Pilak
d kilku lat nasze przedszkole orga- l Słuchanie odgłosów natury z nagrań
Onizuje kon ferencje dla nauczycieli  wiosna
pod hasłem: Muzyka uczy i wy chowuje. Krótka rozmowa na temat wysłuchanego
W tym roku szkolnym skupiłyśmy się na za- koncertu, powiązanie wysłuchanych odgło-
gadnieniu po łączenia mu zyki z pla styką. sów przyrody z porą roku  wiosną.
Przeprowadziłam za jęcia z moją gru pą l Wykonywanie grupowej pra cy pla -
na temat: Barwy i dzwięki wiosennej łąki  ry- stycznej  ma kie ta wio sennej łą ki.
sowanie piosenek. Dzieci były bardzo zainte- (Umieszczenie na łące sylwetek kwiatów,
resowane nowym sposobem odzwierciedla- owadów i zwierząt).
nia słów i melodii piosenek. l Zabawa przy muzyce (z dzwoneczkiem)
Przedszkolacy rysowali trzy piosenki o te- Dziecko (Wiosna) chodzi po łące z dzwo-
matyce wiosennej. Każda z piosenek mia ła neczkiem. Dzieci (pszczółki) siedzą na pod-
swój ustalony wzór, który dzieci najpierw ry- łodze.
sowały palcem w powietrzu śpiewając pio - Dziecko, któ remu zadzwoni przy uchu
senkę, a na stępnie kredkami na kartkach dzwoneczek, wsta je i maszeruje za nauczy-
formatu A4, Połączenie trzech wzorów pio- cielką w rytmie muzyki.
senek utworzyło wiosenną ilustrację  mu - l Rysowanie obrazka wiosennego (kred-
zyczny obrazek, który dzieci wzbogaciły do- ki świecowe)
danymi przez siebie elementami. Dzieci otrzymują kartki A4 z przyklejo-
Pomoce: makieta łąki, sylwety  owa - nymi na dole guzikami. Będą rysować obra-
dów, kwia tów, zwierząt, dzwoneczek, ko lo- zek wiosenny z pomocą piosenek. Po wysłu-
rowa bibuła dla każdego dziecka, kartki do chaniu pierwszej piosenki, narysują fale. Po
prac, kredki świecowe, treść piosenek, pod- wysłuchaniu drugiej piosenki, dorysują słoń-
kład muzyczny do piosenek, muzyka do za- ce. Po wysłuchaniu trzeciej piosenki, dory-
baw ruchowych, litery dla każdego dziecka. sują trawę. Następnie utworzą kwiaty, dory-
sowując płatki do przyklejonych na kartce
Przebieg zajęć guzików. W ten oto sposób powstanie obra-
l Zaproszenie na wiosenną łąkę zek przedstawiający wiosenną łąkę  obra-
Dziś zapraszam was na wiosenną łąkę. Aąka zek muzyczny.
to miejsce niezwykłe  pełne kolorów i dzwię- l Rysowanie piosenki
ków. Kolorów, bo rosną na niej piękne koloro- w Żabia muzyka (walczyk)
we kwia ty i fruwają mo tyle. O tej porze roku Nauczycielka rysuje kredą na tablicy wzór
na łące można usłyszeć niezwykły koncert. piosenki (fa le). Dzieci rysują ten wzór pal -
Usiądzcie więc cichutko i posłuchajcie. cem w powietrzu (mówiąc tekst piosenki).
4/2009
47
Dzieci podchodzą do swoich kartek i ry- w Zabawa  piosenka do rysowania Cyt,
sują na nich fale kredką świecową śpiewając cyt, śpiewa świerszcz
piosenkę. Następnie naśladują skoki i pły - Dzieci ry sują w powietrzu palcem wzór
wanie żabek w rytmie muzyki. piosenki prezentowany przez nauczycielkę
~~~~~~~~~~~~> A (trawa) powtarzając słowa piosenki.
~~~~~~> B Dzieci do rysowują do swo jego ob razka
trawę według wzoru i śpiewają piosenkę.
AB Następnie dzie ci- świersz cze ska czą
Kwiaty na łące / tańczą walczyka. // po łące w rytmie muzyki.
AB
Kwiatom przygrywa / żabia muzyka. A B C D
A Rośnie / trawka / wokoło / wokoło
Ref. Kum, kum, kum, kum / A B C D
B świerszcze / tańczą / wesoło / wesoło //
Kum, kum, kum, kum // A B C D
A Ref. Cyt, cyt / cyt, cyt / śpiewa / świerszcz
Kum, kum, kum, kum / A B C D
B i o / trawce / pisze / wiersz //
Kum, kum, kum, kum //
A B C D
w Zabawa-piosenka do rysowania Skow- | | | |
ronki i słonko
Nauczycielka ry suje kredą na ta blicy
wzór piosenki (słonko z promykami). Dzie- l Dorysowywanie do wio sennego ob razka
ci rysują ten wzór palcem w powietrzu (mó- wiosennych kwiatów  do
rysowywanie
wiąc tekst piosenki). Dzieci dorysowują do płatków do przyklejonych guzików;
swojej pracy kredką świecową słońce z pro-
mykami według wzoru i śpiewają piosenkę.
Następnie dzieci-skowronki w rytmie muzy-
ki  latają wokół słońca, które rzuca na nie
swoje promyki.
A
Rozdzwoniły się skowronki
B C D E l Formowanie mo tyli z ko lorowej bibuły
nad / po / la / mi. wg własnego pomysłu;
A l Taniec mo tyli  za bawa przy mu zyce
Przywitały promyk słońca z wykorzystaniem własnoręcznie wykona-
B C D E nych motyli;
try / li / ka / mi. l Relaks przy muzyce;
A l Podsumowanie zajęć.
Ref. Tryli, tryli dla słoneczka Dzieci wypowiadają się na temat łączenia
B C D E muzyki z plastyką. Wymieniają to, co im się
za / śpie / wa / ły. najbardziej podobało.
A
Tryli, tryli na dzień dobry
B C D E
AGNIESZKA PILAK
po / wie / dzia / ły. Przedszkole nr 27 we Włocławku
Wychowanie w Przedszkolu
48


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Przedwzmacniacz z regulacją barwy dźwięku
Przedwzmacniacz z regulacją barwy dźwięku
2010 09 Ćwiczenie 4 Korektor barwy dźwięku
Wyświetlacz MMI z 6 kanałowym procesorem dźwięku (9VD)
Barwy smaku czerwony
sałata po nicejsku wiosennie i zdrowo
Analiza zmian barwy surowców, półproduktów i produktów spożywczych
Sałatka wiosenna1
barwy czerwieni
Dźwięk i bezpieczeństwom
Zmiana dźwięku On Off
wiosennepo

więcej podobnych podstron