281 08 (2)




B/281: R.Shott - Bo Yin Ra. Życie i Dzieło








Wstecz / Spis treści / Dalej

UZUPEŁNIENIA PRAWDY
Niniejsza księga nie ma za zadanie podawania w skrócie duchowej nauki życia pozostawionej nam przez Mistrza, ani jej wyjaśniania lub tworzenia według niej czegoś w rodzaju małego modelu dla wewnętrznego oka czytelnika przez odrzucenie rzeczy drugorzędnych, gdyż nic w tej nauce nie może być drugorzędne.
A że chodzi w niej wyłącznie o prawdę i rzeczywistość, o to jedno jedyne, wszystko w niej jest ważne w stale zmieniającym się aspekcie. Dlatego sam Mistrz nie znalazł krótszej drogi, jak tylko przestawienie nauki w poszczególnych trzydziestu
mniej lub bardziej zwięzłych księgach.
Zdarzające się tam powtórzenia są tylko pozorne: ukazują raczej stale nowe i przeważnie niespodziewane perspektywy rzeczy istotnych.
Zadaniem, jakie sobie w tej księdze postawiłem, jest udowodnienie, że życie człowieka, który obdarzył świat ujętym w nowej formie objawieniem prawdy, istotnie jest zgodne z jego dziełem.Z tego wynika jeszcze jedno dalsze zadanie: ustalić, czy ujęta w nowej formie nauka jest potrzebna i konieczna, czy jej głoszenie nie jest czasem rzeczą zbędną, gdyż doprawdy nie odczuwa się braku nauk życia i religii. Gdy by ta nauka nie podawała nic innego, jak tylko to, co jest już zawarte w innych naukach,
choćby to było coś najlepszego i podane było w doskonałej, przystępnej i odpowiedniej dla czasów dzisiejszych formie, wówczas jej głoszenie nie byłoby koniecznością, prawie nie opłacałoby się robić z tego wielkiej sprawy. W "Księdze rozmów" (str.71) znajduje się bardzo ważna uwaga:"U każdego ludu nie znajdziesz "gotowej" nauki, która by ci całkowicie odsłoniła wszystką prawdę." Tak było zawsze i tak zawsze będzie. Zdarza się jednak od czasu do czasu, że w danej epoce na skalę możliwości ludzkich są warunki do głoszenia "gotowej" nauki, jak to bez wątpienia miało miejsce na przykład z Tao te King, prastarą księgą, przypisywaną Lao
Tse i zawierającą osiemdziesiąt jeden przypowieści,
oraz Jezusem, którego B Yin R nazywa największym ze wszystkich Miłujących,
w jego nauce głoszonej ustnie, która doszła do nas w poblakłych, o parę wieków późniejszych opowiadaniach i przekładach, często wydających się czymś nadludzkim i wstrząsającym.
To samo zdarzyło się dzięki nauce, którą tu rozpatrujemy. Ośmielamy się tak twierdzić i postaramy się wyjaśnić to, lecz nie uzasadnić, gdyż nie sposób uzasadniać naukowo spraw duchowych oraz tych, które tylko wewnętrznie można przeżywać. Postaramy się wykazać, że nauka ta przedstawia mądrość w tak doskonałej formie,
jak to w naszych czasach jest konieczne, możliwe i słuszne. Przy tych rozważaniach dokonamy odkrycia, że nauka ta wyjaśnia szereg zagadnień, wobec których w domach i kaplicach innych nauk staliśmy zawsze zakłopotani lub byliśmy skłonni je poniechać. Lektura ksiąg Mistrza wykazała już niejednemu czytelnikowi,
że autor tylko pozornie unikał odpowiedzi na pewne pytania, że te pytania jednak w dalszym ciągu w nim nurtowały i że ich niespodziewane rozwiązania jak nocna błyskawica raptem wszystko oświetlały. Dlatego też mówimy o integracji, uzupełnieniu i ustaleniu nienaruszonego stanu prawdy.
Jest, więc naszym obowiązkiem położyć nacisk na te rzeczy istotne i będziemy starali się uporządkować cztery wspomniane już działy:
o Świątyni Wieczności,
o poznaniu w nas Boga,
o duszy
i o biegunowości.




Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
TI 99 08 19 B M pl(1)
ei 05 08 s029
Wyklad 2 PNOP 08 9 zaoczne
Egzamin 08 zbior zadan i pytan
niezbednik wychowawcy, pedagoga i psychologa 08 4 (1)
Kallysten Po wyjęciu z pudełka 08

więcej podobnych podstron