005

005



77.Krytyka świadomości modernistycznej w Pałubie K. Irzykowskiego. T&.Pałuba K. Irzykowskiego jako nowy typ powieści.

79. Powieści T. Micińskiego jako utwory inicjacyjne.

80. Mityczne aspekty powieści T. Micińskiego.

81.Synkretyzm literacki powieści T. Micińskiego.

82. Naturalizm w dramaturgii epoki.

83. Dramat symboliczny w Europie i w Polsce.

84.Symbolizm dramatów S. Wyspiańskiego.

85.S. Wyspiańskiego polemika z tradycją romantyczną.

86.    WeseleWyzwolenie — próba porównania.

87. Rola mitu w dramatach S. Wyspiańskiego.

88. Dramat neoromantyczny — polska odmiana dramatu symbolistycznego.

89. Dramat preekspresjonistyczny (T. Miciński, K. H. Rostworowski).

90. Tematyka filozoficzna i historiozoficzna w dramatach T. Micińskiego.

91. Dramaturgia J. A. Kisielewskiego.

92. Reforma teatru w Europie i w Polsce. Rola S. Wyspiańskiego.

93. Młodopolski portret artysty (w prozie i w dramacie).

94. Konflikt: artysta — filister (w programach i w literaturze).

95. Młoda Polska „tatrzańska” (obraz Tatr w literaturze epoki).

96. Literatura Młodej Polski wobec rewolucji 1905 r.

97. Prekursorska pozycja Młodej Polski — zapowiedź przemian w literaturze XX wieku.





















Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
77.Krytyka świadomości modernistycznej w Pałubie K. Irzykowskiego. IZ.Paiuba K. Irzykowskiego jako n
DSC02907 (5) ikzjkuwsMHGO KONCEPCJE KRYTYKI I LITERATURY 91 trzegł Irzykowski jeszcze w książce o He
Obraz1 - krytyka ŚWIADOMOŚCI historycznej jako droga do określenia istoty
IMG685 (2) 667 MONOLOG WEWNĘTRZNY my „strumienia świadomości” w Ulissesie (1922) — wskazał mu Dujard
IMG 21 (2) 77 77 ilni^ n« l •Jaj ruP°Wycł
CCF20090831073 122 Świadomość w ten sposób do wniosku, ze jako istotę zmysłowej pewności należy zał
CCF20090831073 122 Świadomość w ten sposób do wniosku, ze jako istotę zmysłowej pewności należy zał
książka5 indywidualnego procesu tworzenia, a i w jego świadomości osoba twórcy ulega często zapomni
IMG745 (3) 64 Wśród znaków i struktur estetyczne, w świadomości zbiorowej jawi się przede wszystkim
dla artysty ważna jest świadomość historii - nie powinien traktować jej jako abstrakcyjnego uszerego
DSCN1976 168 Eugeniusz Moczuk świadomości wywołany postrzeganiem pewnych zjawisk społecznych jako be

więcej podobnych podstron