16 (44)

16 (44)



ARKUSZ OBSERWACYJNY do tubowy nr Se/K-M

Dziecko:

1. Podejmuje zabawę

spontanicznie (+ +)

na prośbę nauczyciela ( + )

nie podejmuje (0)

2. Chętnie uczestniczy w zabawie

TA K (+ ) NIE (0)

3 Umiejętnie potrafi połączyć detale

TAK ( +) NIE (0)

4. Oryginalność pomysłu

DUŻA(+ +)

ŚREDNIA ( + )

MAŁA (0)

5. Precyzja ruchów

DUŻA (+ +)

ŚREDNIA ( + )

MAŁA (0)

b. Adekwatność przedstawienia do obiektu

DUŻA(+ +)

ŚREDNIA ( + )

MAU (0)

7. Jakość i estetyka wykonania

DUŻA ( + +)

ŚREDNIA (+)

MAŁA (0)

8. Różnorodność zastosowanych materiałów

DUŻA (+ +)

ŚREDNIA ( + )

MAU (0)

9. Samodzielność pomysłu

samodzielnie naśladując z pomocą wycofuje się (+) kolegów (0) nauczyciela (0) (0)

INTELICENCJA INTERPERSONALNA (SPOŁECZNA)

W zakresie zdolności interpersonalnych przewidziane zostało 5 zabaw (3 swobodne i 2 organizowane przez nauczyciela).

1. Znbuwn „Indiańska wioska” — zabawa w terenie (ZDOLNOŚĆ DO WCHODZENIA W INTERAKCJE Z INNYMI DZIEĆMI, WSPÓŁPRACA Z INNYMI)

Dzieci dzielą się na plemiona (6-8-osobowc grupy). Zadanie dzieci polega na stworzeniu indiańskiego obozu - szałasu, ubrań, wymyśleniu nazwy, wybraniu wodza i przyjęciu roli w plemieniu oraz zaprezentowaniu się podczus indiańskiego ogniska. Nauczyciel obserwuje zabawę dzieci.

ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr 1/S

Dziecko:

1 Podejmuje zabawę

spontanicznie (+ +)

nn prośbę nauczyciela ( + )

nie podejmuje (0)

2. Chętnie uczestniczy w zabawie

TAK ( + )

NIE (0)

(w grupie zajmuje się inną czynnością)

NIE (0)

(odchodzi od grupy)

3. Podejmuje interakcje z innymi dziećmi

TAK ( + ) NtE(0)

4. Inicjuje kontakty i działania


TAK (+)


NIE (0)


5. Rozdaje materiały i role


TAK ( + )


NIE (0)


6. Ma duto pomysłów


TAK ( + )


NIE (0)


7. Podejmuje i rot-wija myśli innych


8. Realizuje tylko własne pomysły, nie zważając na innych


9. Jcsl liderem wc własnej podgrupie


10 Pomaga innym dzieciom


11. Przestrzega reguł zabawy


TAK ( + )


NIE (0)


TAK (0)


NIE ( + )


TAK (+)


NIK (0)


TAK (+ >


NIE (0)


NIE (0)


TAK ( + )

12. Stwarza konflikty

TaK (0)

NIE (+1

13. Cechy zachowa-

pewność

upór

zlośli-

niezdc-

submisja

optymizm

nia dziecka

siebie

(0)

wość (np.

cydowa-

(0)

( + >

w trakcie inter-

( + )

skarżę-

nie (0)

akcji

nie) (0)


14. Reakcja na trud-

rozwiązuje

oczekuje

oczekuje

wycofuje

Agresja.

ności, konflikty

jc samo-

pomocy

pomocy

*ię i *a*

płacz (0)

i porażki w żaba-

dzielnie

kolegów

nauczyciela

bawy (0)

wie

( + )

(+)

(0)


2. Zabawa „Dom" (KOMUNIKACJA tNTEHPEKSONALNA, PRZYJMOWANIE RÓL SPOŁECZNYCH, PRACA W ZESPOLE, ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW INTERPERSONALNYCH)

Dzieci mają zorganizowane w kąciku lalek materiały do wyposażenia domu (m.in. mebelki pokojowe, kuchenne, jadalniane, sprzęt RTV i ACD, garnki itp.). Zadanie dzieci polega na zabawie w dom - przyjmują one i odgrywają przyjęte role.

ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr 2/S

Dziecko:

1. Podejmuje zabawę

spontanicznie (+ +)

na prośbę nauczyciela (+)

mc podejmuje (0)

2. Chętnie uczestniczy w zabawie

TAK ( + )

NIE (0)

(w grupie zajmuje się inna czynnością)

NIE (0)

(odchodzi od grupy)

191


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
16 (44) ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr Se/K-M Dziecko: 1. Podejmuje zabawę spontanicznie (+ +) n
3 (277) ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr 5/IN Dziecko: 1 Podejmuje zabawę spontanicznie na prośbę
3 (277) ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr 5/IN Dziecko: 1. Podejmuje zabawę spontanicznie na prośbę
15 (55) ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr 5b/K-M Dziecko: 1 Podejmuje zabawą spontanicznie <+ +)
10 (109) ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr 4/M-L Dziecko: 1. Podejmuje zabawę spontanicznie ( + +)
6 (210) ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr 5/W-P Dziecko: 1. Podejmuje zabawę spontanicznie (++) na
9 (136) ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr 2/M-L Dziecko. I Podejmuje zabawę spontanicznie <++) n
9 (138) ARKUSZ OBSERWACYJNY do zabawy nr 2/M-L Dziecko. I Podejmuje zabawą spontanicznie (+•*■) na
macOpis arkusza obserwacji do badania gotowości szkolnej Z*lama jrezro/ow *ae w artanzu nauczycielom

więcej podobnych podstron