225

225



225


Volkswagen


po podłączeniu akumulatora. Lepiej zatem, tam gdzie to jest możliwe, kasować kody za pomocą czytnika kodów usterek.

5. Samodiagnostyka za pomocą czytnika kodów usterek

Uwaga! W trakcie pewnych procedur sprawdzania jest możliwe wytworzenie dodatkowych kodów usterek. Należy zwrócić uwagę na to, by żaden kod wytworzony podczas realizacji procedury sprawdzania nie zafałszował wyników sprawdzania.

Wszystkie modele Voikswagen

1    Podłączyć czytnik kodów usterek do złącza samodiagnostyki. Wykonać następujące czynności zgodnie z instrukcją producenta czytnika:

a)    odczytać kody usterek;

b)    skasować kody usterek;

c)    sprawdzić działanie elementów wykonawczych;

d)    wyświetlić bieżące parametry działającego systemu;

e)    wykonać regulacje serwisowe.

2    Czytnik kodów usterek może wyświetlać 4-cyfrowe kody błyskowe lub (i) 5-cyfrowe kody usterek. Znaczenie kodów znajduje się w odpowiedniej kolumnie tabeli kodów na końcu rozdziału.

3 Po zakończeniu sprawdzania elementu, naprawie wymagającej wymontowania lub wymiany elementu systemu należy zawsze skasować kody usterek.

6. Sposoby sprawdzania

1    Odczytać kody za pomocą czytnika kodów usterek lub „ręcznie” według opisu w punktach 3 lub 5.

Kody przechowywane w pamięci urządzenia sterującego

2    Opis kodów znajduje się w tabeli na końcu tego rozdziału.

3    Jeżeli w pamięci jest kilka kodów, należy sprawdzić, czy nie istnieje wspólna ich przyczyna, na przykład zła masa lub zasilanie.

4    Procedury sprawdzania większości części składowych i obwodów współczesnych systemów sterowania silnikiem znajdują się w rozdziale „Sprawdzanie elementów”.

5    Po naprawie uszkodzenia trzeba zawsze skasować kod i poddać silnik pracy w różnych warunkach, by sprawdzić, czy usterka została rzeczywiście usunięta.

6    Jeszcze raz sprawdzić, czy w pamięci nie ma kodów usterek. Jeśli są, powtórzyć wyżej opisaną procedurę.

7    W rozdziale „Podstawowe czynności sprawdzające” znajduje się więcej informacji na temat skutecznego sprawdzania systemu sterowania silnikiem.

Brak kodów w pamięci urządzenia sterującego

8    Brak kodów w pamięci urządzenia sterującego, pomimo problemów z silnikiem, ozna cza że uszkodzenie występuje poza obszarem objętym samodiagnostyką systemu. W rozdziale „Podstawowe czynności sprawdzające" znajduje się więcej informacji na temat skutecznego sprawdzania systemu sterowania silnikiem.

9    Jeśli objawy wskazują na konkretny element, to należy odwołać się do rozdziału „Sprawdzanie elementów”, w którym opisano procedury sprawdzania większości elementów i obwodów współczesnych systemów sterowania silnikiem.

Tabela kodów usterek

Wszystkie modele Volkswagen

Uwaga! Wytwarzane w poszczególnych systemach kody są podobne. W przypadku niewielu kodów ich znaczenie zależy od rodzaju systemu. Na przykład ten sam kod może dotyczyć przepływomierza lub czujnika ciśnienia bezwzględnego, zależnie od tego, który z tych elementów znajduje się w systemie. Prawidłowe znaczenie kodów alternatywnych zazwyczaj jest oczywiste.

Kod Kod Opis błyskowy czytnika

4444

00000

W pamięci urządzenia sterującego nie ma kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające

0000

Zakończenie procedury odczytu kodów usterek

1111

65535

Wewnętrzne uszkodzenie urządzenia sterującego

1231

00281

Czujnik prędkości pójazdu lub jego obwód

1232

00282

Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód

1232

00282

Silnik krokowy biegu jałowego lub jego obwód (kod alternatywny)

2111

00513

Obrotomierz lub jego obwód

2112

00514

Czujnik GMP lub jego obwód

2112

00514

Czujnik położenia wału korbowego

2113*

00515

Czujnik hallotronowy lub jego obwód

2114

00535

Rozdzielacz

2121

00516

Silnik krokowy biegu jałowego, zestyki biegu jałowego

2121

00516

Usterka obwodu zaworu regulacyjnego zapłonu (kod alternatywny)

2122

-

Brak sygnału prędkości silnika

Kod

Kod

Opis

błyskowy czytnika

2123

00517

Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), wyłącznik pełnego obciążenia

2141

00535

Układ sterujący czujnika spalania stukowego 1. (urządzenie sterujące)

2142

00524

Czujnik spalania stukowego lub jego obwód

2142

00545

Brak sygnału automatycznej skrzyni biegów (kod alternatywny)

2143

00536

Układ sterujący czujnika spalania stukowego 1. (urządzenie sterujące)

2144

00540

Czujnik spalania stukowego 2. lub jego obwód

2212

00518

Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód

2214

00543

Przekroczona maksymalna prędkość silnika

2222

00519

Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód

2223

00528

Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód

2224

00544

Przekroczone maksymalne ciśnienie turbodoładowania

2231

00533

Regulacja biegu jałowego

2232

00520

Przepływomierz powietrza wychytowy lub jego obwód

2232

00520

Przepływomierz powietrza masowy lub jego obwód (kod alternatywny)

2233

00531

Przepływomierz powietrza wychytowy lub jego obwód

2233

00531

Przepływomierz powietrza masowy lub jego obwód (kod alternatywny)

2234

00532

Nieprawidłowe napięcie zasilania

2242

00521

Potencjometr CO lub jego obwód

VOLKSWAGEN


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
-    machinalizacja polega na zastępowaniu wszędzie tani, gdzie to jest możliwe,
B. Wyrazy w nawiasach napisz w odpowiedniej formie dodając odpowiednie słowa tam, gdzie to konieczne
IMG70 BN *0«*13000 Tam gdzie niezbędne jest zapewnienie wiarygodnych wyników, wyposażenie pomiarowe
ZAD. 1 Oblicz, skracając tam; gdzie to możliwe: a)5X; = ..2    3 b)- x - = 1
ZAD. 1 Oblicz, skracając tam; gdzie to możliwe: a) 7 : 3 _ 7 _ b)5: 4 _ 5 25 ~ c) 4- 5
DSC00028 (29) •    Tam gdzie dach jest prosty nie ma //iele zag eć kominów świetlików
słowia022 Materiały etnograficzne stanowią wszędzie tam, gdzie to możliwe, niezbędne uzupełnienie i
- 99 - -    «ł!=:; ctDSWfić (tam gdzie to możliwa) układy cz tarć słupowe, •
DSC42 Charakterystyka wybranych zbiorowisk roślinnych Polski 99 układnie tlko tam. gdzie wyraźny je
D który zastosujemy wszędzie tam, gdzie pożądana jest spoina twarda, OPIS BUDOWY Budowę rozpoczynamy
wyznaczać prawdziwy kierunek demokracji. Tam gdzie stawką jest godność człowieka, jego podstawowe pr
img083 (8) 3. Ma rysunku zaznacz starcie na powierzchni przyłożenia, wyłamanie ostrza oraz krater. T
Taki układ kanalizacji jest zwłaszcza celowy do zastosowania tam, gdzie stosowany jest podwójny

więcej podobnych podstron