3

3



Schemat oceny atrakcyjności segmentu rynku

Czynniki określające zyskowność

Waga

Ocena w stopniach

Punktacja

1

2

3

2*3

Liczba konkurentów

0,15

8

1,2

Bieżący zysk marginalny osiągany przez przedsiębiorstwo segmencie

0,20

9

1,8

Koszt wejścia na rynek

0,10

7

0,70

Wielkość segmentu mierzona % liczby ludności

0,15

6

0,90

Stopa rozwoju segmentu

0,10

5

0,50

Łatwość komunikowania się z segmentem

0,05

8

0,40

Sztywność popytu

0,05

8

0,40

Wpływ zagrożenia bezrobociem na sprzedaż Wpływ zagrożenia wahaniami kursów walut na ceny

0,05

1

0,05

Łatwość formowania „obudowy” produktu

0,05

5

0,25

0,10

9

0,90

Razem

1

-

7,10


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
rozdział 4 (26) 102 Podstawy marketingu Czynniki określające zyskowność Waga (w %) Ocena w
DSC00279 (20) CZYNNIKI określające pozycję firmy na rynku I atrakcyjność branży Sia
mm tiH Wybór konkretnego segmentu rynku uzależniony Jest od ■ Wielkości segmentu; ■ Atrakcyjności
75537 Scan10135 1.    Segmentacja rynku to: a)    podział rynku wg okr
Segmentacja rynku Podział rynku według określonych kryteriów na jednorodne grupy konsumentów
Zadanie i (i pkt) Metoda diagnozy i oceny stanu środowiska lub właściwości określonego czynnika
potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić o
Marketing STP. 1. Segmentacja rynku (Segmenting) - podział rynku według określonego zestawu kryterió
skanowanie0045 (20) Segmentacja Podział rynku według określonego kryterium na w miarę jednorodne gru
psych003 Tabela 2.2 Schemat oceny stanu psychicznego Obszar funkcjonowania Niektóre z określanych

więcej podobnych podstron