Analiza SWOT

Analiza SWOT



narodu



Tabela 1 przedstawia czynniki wewnętrzne i zewnętrzne, kształtujące możliwości rynkowe firmy Paradise Kitchens®. Krótko mówiąc, analiza SWOT uwypukla główne „parametry", jakie pojawiły się w firmie w okresie pięciu lat od znalezienia się jej produktów po raz pierwszy na sklepowych półkach.

Tabela I. Analiza SWOT firmy Paradise Kitchens

Czynniki 'wewnętrzne

Silne strony

Słabe strony

Zarządzanie

Dołwladczona i przedsiębiorcza kadra menedżerska

Niewielka liczba osób może ograniczać możliwoSć wyboru

Produkt

Produkty unikalne, wysokiej jako-lei, drogie

Wiele tańszych wyrobów konkurencyjnych niskiej jakolci

Marketing

Dystrybucja na 3 rynkach z doskonałym przyjęciem

Brak twiidomold istnienia marki na rynku krajowym lub brak systemu dystrybucji

Personel

Wykwalifikowana lila robocza, aczkolwiek nieliczna; nitki wskaźnik rotacji pracowników

Duża luka po ewentualnym ode-|lćiu pracownika o kluczowym znaczeniu

Finanse

Wysoki wzrost przychodów ze sprzedaży

Ograniczone zasoby mogą zawęzić szanse rozwojowe w porównaniu z bardzo dużymi firmami konkurencyjnymi

Produkcja

Jeden dostawca zapewnia wysoką jakołć

Brak korzySd skali osiąganych przez duże firmy konkurencyjne

B+R

Ciągle starania na rzecz zapewnienia odpowiedniego poziomu ja-kolei oferowanych produktów

Czynniki zewnętrzne

Szanse

Zagrożenia'

Społeczne

Konsumenci o wyższych dochodach. rynek raczej stabilny; dania kuchni poludniowo-zachod-niej/meksykańskiej stanowią szybko rozwijający się segment rynku

Wysoka cena może ograniczać dostęp do rynku produktów masowych

Konkurencyjne

Wyróżniająca się na rynku nazwa produktu 1 opakowanie

Niemożność opatentowania; konkurenci mogą próbować skopiować produkt

Technologiczne

Dostępny poziom technologii pozwala małym producentom żyw-notei osiągnąć dużą oszczędno!!, uzyskiwaną na ogól przez duże firmy konkurencyjne

Ekonomiczne

Wysoki dochód konsumentów; wygoda zakupu ma duże znaczenie dla amerykańskich gospodarstw domowych

Rolnie liczba konsumentów spożywających posiłki poza domem lub przynoszących do domu dania gotowe do spożycia

Regulacyjne

Wysokie amerykańskie normy żywnościowe i normy dot. leków eliminują przygodnych konkurentów


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Tabela 1.6. Najważniejsze czynniki wewnętrzne zmian w przedsiębiorstwie Obszar
Analiza SWOT wariantu II •    Konieczność pozyskania finansowania zewnętrznego z
282 283 [ Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach6.1.1. Czynniki wewnę
Wielkość podstawowej przemiany materii (PPM) zależy od wielu czynników wewnętrznych i zewnętrznych.
ekonomika (145) 288 _< Konkurencja w tmłmpoi^ Rn. 8.12. Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne konkure
1.    Opisz czynniki wewnętrzne, zewnętrzne i analityczne wpływająca na jakość mięsny
1. Opisz czynniki wewnętrzne, zewnętrzne i analitvr/ne wpływająca na jakość mięsnych produktów
P1191304 2. ulegają dynamicznym zmianom w zależności od czynników wewnętrznych i zewnętrznych Q
MODELOWANIE STRUKTUR ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW Czynniki wpływające na kształt struktury
Podstawowym celem zarządzania przedsiębiorstwem jest dążenie do maksymalizacji wartości rynkowej fir
Analiza SWOT: Wybór studiów Czynniki zewnętrzne    Czynniki wewnętrzne RtaH *eBoard
internacjonalizacja (7) Tabela 9. Analiza SWOT wspólnych przedsięwzięć (joint venture) Słabe strony

więcej podobnych podstron