grafika wyk0016

grafika wyk0016



Równanie renderingu (Kajiya 1986)

-    globalny model oświetlenia

-    rozwiązuje problem propagacji energii świetlnej-w środowisku, nie zajmuje się interakcją światła z danym rodzajem powierzchni

-    oparte na znanym w termodynamice zjawisku transferu ciepła drogą promieniowania i zasadzie zachowania energii

-    modelowanie oświetlenia poprzez wielokrotne rozwiązanie równania renderingu dla każdego punktu lub powierzchni elementarnej wizualizowanej sceny

Równanie oświetlenia: wyznacza intensywność oświetlenia punktu x

przez światło emitowane lub odbijane w punkcie x' w kierunku punktu x

gdzie:

g(x,x’) - czynnik geometryczny określający położenie punktu x w stosunku do punktu x'

-    jeżeli x i x' są dla siebie niewidoczne to: g(x,x’) = 0

-    w pozostałych przypadkach: g(x,x’) = "//r gdzie r jest odległością między x i x’

£(x,x’) ~ intensywność światła emitowanego z punktu x' w kierunku punktu x , różna od zera jedynie dla powierzchni aktywnych oświetleń i owo (pierwotne źródła światła)

l(x’,x") - intensywność światła w punkcie x’ emitowanego lub odbijanego w punkcie x" w kierunku punktu x'

p(x,x’,x”) - współczynnik odbicia światła l(x’,x”) w kierunku punktu x

W celu wyznaczenia światła odbitego w punkcie x' w kierunku punktu x należy zsumować światło emitowane lub odbite w kierunku punktu x' pochodzące ze wszystkich punktów x” powierzchni S.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
grafika wyk0012 Model Halla -    globalny model oświetlenia: łączy elementy empiryczn
grafika wyk0012 Model Halla -    globalny model oświetlenia: łączy elementy empiryczn
grafika wyk0013 Równanie oświetlenia:T —Jdif + Tspec 4- Ttr 4- Tgdif -i- Tgspec 4- Tgtr A * A *A
grafika wyk0009 Model oświetlenia Phonaa -    uwzględnia odbicie kierunkowe (zwiercia
grafika wyk0015 6. Oświetlenie pośrednie z kierunku wyznaczonego przez promień załamanyit=wx gdzie:
grafika wyk0010 Wartości cos"cr w modelu oświetlenia Phonga Kule cieniowane za pomocą modelu oś
grafika wyk0011 Wiele źródeł światła Przy wielu źródłach światła czynniki wpływające na oświetlenie
grafika wyk0014 3. Oświetlenie wynikające z załamania kierunkowego promieni świetlnych z m różn
grafika wyk0017 Metody modelowania oświetlenia 1.    Śledzenie promieni (ray-tracing)
grafika wyk0018 3. Promienie testujące cienie - prowadzone od punktu przecięcia w kierunku każd
grafika wyk0019 Rekursywny algorytm śledzenia promieni Whitteda 1.    Symulacja odbić
14 1986 Brooks 1986 zaproponował model wyjaśniający zjawisko progu anaerobowego jako wynik dyspropor
grafika wyk0009 Model oświetlenia Phonaa -    uwzględnia odbicie kierunkowe (zwiercia
62 62 62 A DODATEK określić wskazane, nieznane parametry modelu w postaci równania stanu. Pozwala to

więcej podobnych podstron