hospit3

hospit3



IV. POSTAWA PROWADZĄCEGO

1.    Czynności pedagogiczne nauczyciela

Jakie czynności pedagogiczne podejmował nauczyciel podczas lekcji, z jakich zrezygnował i dlaczego, czy po czynnościach nauczyciela następowały właściwe czynności uczniów, czy zabrakło jakichś czynności, które były, Twoim zdaniem, istotne dla przebiegu zajęć itp.

2.    Panowanie nad przebiegiem lekcji i zachowaniem uczniów

Jaki jest kontakt emocjonalny między nauczycielem a uczniami (obserwacja i wywiad z nauczycielem i uczniami), jak nauczyciel reagował na zachowania uczniów, czy poprawiał błędy i egzekwował poprawne wykonywanie ćwiczeń — w jaki sposób, jak rozwiązywał problemy wychowawcze, jaki jest stosunek uczniów do nauczyciela (style kierowania grupą), czy panował on nad grupą i przebiegiem lekcji itp.

3.    Umiejętność modyfikowania zadań i celów lekcji Czy nauczyciel potrafił modyfikować zadania lekcji (ułatwiał je lub utrudniał), czy dostrzegał konieczność wprowadzania zmian zadań i celów lekcji, czy był przygotowany do szybkiego wprowadzenia rozwiązań alternatywnych, czy zróżnicował zadania i cele w zależności od poziomu sprawności uczniów, czy zmieniał zadania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa ćwiczących, czy może pochwalić się bogatym i zróżnicowanym zasobem ćwiczeń, zabaw i gier, czy zna możliwości ruchowe i fizyczne swoich wychowanków (wywiad) itp.

4. Komunikacja dydaktyczna W jaki sposób nauczyciel ustawiał się do grupy podczas przekazywania komunikatów, czy wyrażał się jasno i zrozumiale, czy nie ma problemów z dykcją, czy potrafi odpowiednio modulować komunikaty werbalne, czy w czasie zajęć wykorzystał wszystkie sposoby komunikacji (werbalne, wzrokowe, czuciowe), jaki sposób komunikacji preferował, czy wypowiadał się pełnymi zdaniami, czy zwracał się do uczniów po imieniu, czy pokaz i instruowanie były zgodne z podstawowymi zasadami komunikacji dydaktycznej itp.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMGi98 (2) - brak wiedzy psychologiczno-pedagogicznej nauczyciela (powoduje nieprawidłowości w prowa
22163 Scan0047 (15) ( lifikacje naukowe i pedagogiczne nauczycieli akademickich. Negatywnych czynnoś
jakie łączą ludzi między sobą. Chciałabym jednak zająć się bliżej kulturą pedagogiczną nauczycieli i
III. Dydaktyczna. 1.Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. Hospitacje, omówienie ic
Kopia (2) Pict0001 UiabiOTFJfcA PEDAGOGICZNA NAUCZYCIELA PRZEOSZKOT.A Obiadki; projektował 7aacysz H
IMG?78 7/1989 7 7/1989 7 Ryszard Więckowski *5* i. Ą. Style działalności pedagogicznej nauczycieli F
Ad. IV. Opis kolejnych czynności w drążonym chodniku węglowo-kamiennym z przykładami maszyn, urządze
Zajęcia dla studentów biologu i biotechnologu prowadzone są przez nauczycieli akademickich obu
•    prowadzi dokumentację pedagogiczną: dziennik lekcyjny, dziennik zajęć

więcej podobnych podstron