img119

img119



119


8.9. Rozpoznawanie etapowe

założeniu, że #xi < #x2 < • • • <    = n) i obliczać wartość P,(xji)

ze wzoru:

Pi(*/') = n p(zv/>).

r^6r,

który warto porównać z analogiczną formułą (112). Załóżmy także znajomość dopuszczalnego prawdopodobieństwa błędów edla wszystkich p oraz v — 1,2,..., L. Przy zadaniu dychotomizacji (L = 2) z testu Walda wynika potrzeba oszacowania dwóch wartości, oznaczanych tutaj(17) Ti

i T,i

1 ~ ^21 e12


T,=


rp    «21

Ti = --.

1 - ei2

Podstawą do podjęcia decyzji jest stosunek prawdopodobieństw (porównaj wzór (97) pełniący w tej metodzie rolę funkcji rozdzielającej, zamiast używanej dotychczas funkcji przynależności (por. Dodatek 2):

cl7 U)


p.{*!i)

p.W

Na podstawie wartości funkcji C*2(x) można ustalić właściwe rozpoznanie, dobierając konkretną postać odwzorowania Fe:

C\\x) > Tt,

T, > C,12(x) > Tit C)2(x) < Td.


[ 1, gdy f'[Ci2(£)] = { gdy [ 2, gdy

Postać tej formuły w pełni uzasadnia intuicyjne przekonanie, jakie wiąże się z metodami rozpoznawania etapowego (sekwencyjnego): jeśli na etapie z pomierzono wystarczający zbiór cech x,, to wówczas przekroczona zostaje jedna z granic danych parametrami Ti lub T, i możliwe jest podjęcie jednoznacznej decyzji. Jeśli natomiast wartość funkcji rozdzielającej spełnia warunek Tg > Cj2(x) > Ti, to wówczas brak podstaw zarówno do uznania, że mamy do czynienia z klasą i = 1, jak do przyjęcia hipotezy alternatywnej i = 2. Należy wówczas przejść do kolejnego kroku z-1-1 i uzupełnić zbiór cech o dodatkowe pomiary. Utworzony w ten sposób zbiór

(17) W teście WSPRT używane są zwyczajowo oznaczenia A i B, jednak te symbole zostały w tej książce zarezerwowane do innych celów.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
i jeśli istnieją X ± x2 takie, że F(xi) = F[x2) to może się zdarzyć, żeTF(X(xi)) 7^ TF(X(x2)). W tak
img027 27 2.4. Recepcja i struktura przestrzeni cech czenia, że chodzi tu o rozpoznawanie etapowe i
Dodatek Zbiór wypukły Jeżeli dla dowolnych dwóch punktów xi, X2 ze zbioru $)x punkt x zadany wzorem
7.    Rozważmy zmienne Y, XI, X2, X3, X4, X5, X6. Wiadomo, że Xl=2+X4, X4=2X5. Który
I tak, autorki przyjmują kolejne założenie, że motywy kulturowe mogą pełnić różnorodne funkcje w
Zdj 25252525EAcie1028 PODEJŚCIE SOCJALIZACYJNE: i Kieruje się założeniem, że kształt i zasady realiz
Zdrowie i choroba jako pojęcie społeczne003 cji w rozmaitych krajach, także w Polsce. Wyszłam bowiem
img0602sm 25 Zagadnienie rozruchu silnika można również rozwiązać przy założeniu, że charakterystyka

więcej podobnych podstron