img303

img303



3

przedsiębiorstwie oraz aktualnych i przyszłych zasobach przedsiębiorstwa i związanych z tym możliwościach działania na rynku.

•    analiza technik i technologii wytwarzania produktów, techniki kształtowania asortymentu towarów oraz organizacji przedsiębiorstwa,

•    analizy finansowych, rzeczowych oraz ludzkich zasobów przedsiębiorstwa.

A(L 2 BADANIA INSTRUMENTÓWODDZAŁYWANIA NA RYNEK

a.    Badania związane z produktem - obejmują głównie analizy relacji między potrzebami konsumentów a funkcjami i wyposażeniem produktu. Badania w tym zakresie zmierzają do uzyskania informacji o:

•    potrzebach konsumentów w ujęciu jakościowym,

•    stopniu dostosowania funkcji i wyposażenia produktu do potrzeb konsumentów,

•    stosunku konsumentów do właściwości produktów,

•    stopniu zaspokajania potrzeb przez produkt w stosunku do popytu potencjalnego.

b.    Badania związane.z cenami - obejmują główni analizy dotyczące:

•    elastyczności popytu,

•    podstaw kształtowania cen,

•    sposobów różnicowania cen,

•    strategii kształtowania cen przez konkurentów,

c.    Badania związane z dystrybucją - obejmują analizy związane z oceną funkcjonowania kanałów dystrybucji. Zakres badań uzależniony jest od charakteru działalności organizatora badań - inne są oczekiwania pośredników i inne producentów. Dla producentów istotne jest określenie:

•    udziału pośredników w realizacji programu działania przedsiębiorstwa,

•    udziału poszczególnych kanałów w oddziaływaniu na rynek,

•    udziału pośredników w kampaniach reklamowych,

•    udziału pośredników w gromadzeniu informacji o rynku,

•    udziału pośredników w wynikach ekonomicznych przedsiębiorstwa w odniesieniu do danego produktu, rynku.

Z kolei dla pośredników ocena w zakresie dystrybucji dotyczy:

•    swobody rozwoju przedsiębiorstwa,


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ĆwiczeniaSEMESTR II Sposoby wyrażania przyszłości; pobyt w hotelu i związane z tym
106 Jamna Ciechanowicz-McLean Zestawienie aktualnych praw i obowiązków przedsiębiorców związanych z
8. Wyznaczanie celów strategicznych przedsiębiorstwa w kontekście uwarunkowań aktualnych i przyszłyc
FiR ćw 1 P1040829 RACHUNKOWOŚĆ jest obszarem zarządzania przedsiębiorstwem związanym z regulacjami p
Najważniejsze informacje dotyczące przedmiotu podstawy przedsiębiorczości związane z reformą
Slajd17 (29) Użytkowanie gruntów pokrytych wodami Prowadzenie przedsięwziąć związanych z: 1.
skanuj0005 (30) •    KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA związana jest z dostosowaniem&n
Finanse p stwa Wypych 8 259 Wykorzystanie dźwigni w zarządzaniu przedsiębiorstwem wania przedsiębior
Ośrodki zarządzania w polskiej gospodarce 201 przedsiębiorstw związana jest przede wszystkim z dużym

więcej podobnych podstron