IMGg

IMGg



li ifc.i_

litrowi

Przedsiębiorstwo hotelarskie budując swój skutecznie działający system dystrybucji może skorzystać z dwóch

Systemy

|< V ? * sprzedaży usług § hotelarskich

* Jp' j 1

wariantów sprzedaży:

■    bez udziału pośredników;

■    poprzez pośredników.

Przedsiębiorstwa hotelarskie z reguły korzystają najczęściej równocześnie z obu wariantów i w rożnych proporcjach między jedną a drugą formą sprzedaży.


System dystrybucji bezpośredniej

■    polega na sprzedaży produktu konsumentom przez samego wytwórcę,

■    jego przedmiotem są najczęściej pojedyncze usługi,

■    zaletą jest mniejszy stopień dezinformacji między klientem a hotelarzem.


System dystrybucji pośredniej

■    polega na sprzedaży produktu konsumentom poprzez wyspecjalizowanych pośredników (detalistów, hurtowników),

■    jego przedmiotem są najczęściej przedsięwzięcia pakietowe (kompleksowe).


Teoria ekonomii oraz marketingu wyróżnia następujące rodzaje strategii dystrybucji:


Wybór kanału dystrybucyjnego o określonej długości zależy od bardzo wielu czynników. Przedsiębiorstwo hotelarskie zlokalizowane w miejscach łatwo dostępnych dla podróżnych oraz widocznych z trasy podróży nie potrzebuje pośredników w procesie sprzedaży swoich usług (np. motel funkcjonujący wzdłuż autostrad).


■    intensywną,

■    selektywną,

■    ekskluzywną (wyłączną).



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PwTiR136 270 Rozdział 9 przysparzać znaczących wpływów przedsiębiorcy hotelarskiemu. Wystarcza, że m
1.    Nazwa przedmiotu: Organizacja przedsiębiorstwa hotelarskiego 2.
32 (420) li h ifc    <(o o
Przedsiębiorstwo zamierza ustalić swój optymalny budżet inwestycyjny. Na podstawie odpowiednich anal
f* ś£i REKRUTACJA: % V ŻŁOBEK, PRZEDSZKOLE CZYNNE PRZEZ 7 DNI W TYGODNIU STAROGARD
li VPN Lokacja 1 przedsiębiorstwa dzierżawiącegoi VPN® Brama 2 VLAN 1- Sieć wirtualna 1 Lokacja
4ty 02 tncj f% mJ l£i Ifc- 1 i fa/MJ Kil A> ¥*i _T Stf-
Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa hotelarskiego (schemat) Zakres czynności i kompetencje
PwTiR160 318 Rozdział 9 Oprócz organizatorów turystyki podobne umowy o współpracy z przedsiębiorcami
1. Przedstawiciel szlachty reprezentujący swój region na sejmie. 4. Szczególne uprawnienie nadane
Bez nazwy 4 10 ga, czyli Demoniczna kobieta. Powieść ta, w której debiutujący autor przedstawi} sieb

więcej podobnych podstron