IMG 29

IMG 29



12

12


Brudniej jednak mówić o tożsamości gatunkowej, o powtarzalności pewnych cech Bzy wzorców niezbędnych dla osiągnięcia spójności, jeśli podważeniu ulegają Bbdstawowe mechanizmy tego kina: system oczekiwań, względna stabilność Bontekstu kulturowego, struktury narracyjne. Czy oznacza to zmierzch kina ga-tunków? Próbą odpowiedzi na to pytanie jest niniejsza publikacja, której celem Jest prześledzenie zmian, jakie zaszły w kinie popularnym ostatnich lat.

BIBLIOGRAFIA_"

ratman Charles, 1987, W stronę teorii gatunku filmowego, przeł. A Helman, „Kino'*, nr 6. Bptman Rick (Charles), 1992, Podejście semantyczno-syntaktyczne do gatunku filmowego, prze). §A. Helman, (w:) Panorama współczesnej myśli filmowej, red Alicja Helman, Kraków, gjidrew Dudley, Concepts in Film Theory, 1984, New York: Oxford University Press.

Cvey John, 1985, Konwencje i znaczenie w filmie, przeł. A Helman, „Kino", nr 3.

CulIer Jonathan, 1977, Konwencja i oswojenie, przeł. I. Sieradzki, (w:) Znak, styl. konwencja, Hed. Michał Głowiński, Warszawa.

Ham B. K. (cd), 1986, Film Genre Reader, Austin: University ofTcxas Press.

Hath Stephen, 1981, Question of Cinema, London.

Helman Alicja (red.), 1991, Kino gatunków, Kraków.

flpes Jim. 1970Morizons West, Bloomington: Indiana Unimsity Press.

Mliczka Tadeusz, 1987, Genologiczny horyzont badań nad telewizją, „Kino", nr 10.

§fca Stephen, Genre, London 1980.

^Bpdipiak Mirosław, 1994, Kino stylu zerowego, Gdańsk (cz. IV Gatunki i autorzy).

Bchack Thomas, 1975, Genre Film A Classical Esperience, „Litcrature/Fiim Quarterły”, mol 3, nr 3.

Hor Andrew, 1976, Metoda krytyczna, gatunki i autorzy, przeł. J. Mach, „Kino", nr 3,

FILMOGRAFIA

CfcŁrtoHTi, Roman Polański, USA 1974

Dokwio temu na Dzikim Zachodzie (Cera una vo!ta il West), Scrgio Leone, Włochy 1968

Onfiw temu w Ameryce (Once Upon a Time in America), Scrgio Leone, USA 1983

DiAelski nieboszczyk (Etil Dead), Sam Raimi, USA 1983

Dymans (Stagecoach), John Ford, USA 1939

Dzm$ banda (WildBunch), Sam Pcckinpah. USA 1969

z ulicy Wiązowej (A Nightmare on Elm Street), Wes Craven, USA 1985 wielki człowiek (Little Big Man), Arthur Penn USA 1970 Bppay Frankenstein (Young Frankenstein), Mci Brooks, USA 1974 Najmbmń (TheNakedGurt), David Zucker, USA 1988 ^^^gywych trupów (Night of ihe Living Dead), Gcorgc Romcro, USA 1968 ^^m(Alien), Ridlcy Scott, USA 1979 ^^Kfiction. Qucntin Tarantino, USA 1994

Horror Picture Show. Jim Sharman, Wielka Brytania 1975 ŚdUka strachu (Miller i Crossing), Joel Coen, USA 1990

tka masakra pilą łańcuchową (Tezas Chainsaw Massacre), Tobc Hooper, USA 1975 południe (High Noon), Fred Zinnctnann, USA 1952 psy (Resenoir Dogs), Oucntin Tarantino, USA 1992


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG29 (12) Sygnatura sprawy Prokuraturą Okr. sprawy s>tnaura w WirmwtrObjaśnienie zawiadomić pro
IMG 29 (3) 12. Obiekty na sieci kanalizacyjnej Odprowadzenie ścieków siecią kanałów wymaga zainstalo
81657 IMG29 (12) i marnot $0** Jhę . .JeriMi 1 i «« ■H SfeIh
IMG 29 (3) 12. Obiekty na sieci kanalizacyjnej Odprowadzenie ścieków siecią kanałów wymaga zainstalo
IMG29 (12) i marnot $0** Jhę . .JeriMi 1 i «« ■H SfeIh
42692 IMG48 krytyce ten ideał pięknej starości, zwłaszcza w ostatniej części swej księgi (Koh 12,1
IMG)41 12 I. Romantyczny „sposób odczuwania1 antagonistyczną postawę. Wielkim twórcom udawało się je
IMG29 Rysunek 4.12 Wybawianie s.ę poczwar, ki sosnowe) Thecod.pio , ^-chyntera Schwaegr w 1 j **ra
IMG48 krytyce ten ideał pięknej starości, zwłaszcza w ostatniej części swej księgi (Koh 12,1 - 7, z
IMG)41 12 I. Romantyczny „sposób odczuwania1 antagonistyczną postawę. Wielkim twórcom udawało się je
42692 IMG48 krytyce ten ideał pięknej starości, zwłaszcza w ostatniej części swej księgi (Koh 12,1
11.    BORZĘCKA, Zofia Techniki plastyczne // Wychowawca. - 2000, nr 10, s. 26-29 12.
Zestaw 7 e 4. Oblicz wysokość kątową Słońca md horyzontem dla 29.12.2007 roku godz li czasu słonecz
IMG92 u u. - *12 T - n + ^ w -3, -f ^ *ć2 I 1 1 1 ou Ui la, %iuL -j- -
IMG85 12 Jadwiga Zttcharsku pochodzenie wskazywano (a nawet wypominano) skamandrytom wielokrotnie.
IMG$79 t 12. Przedstaw schemat sieci jednowarstwowej, która umożliwi poprawną klasyfikacje poniższyc
IMG?89 12 IRENA SŁAWIŃSKA Obserwować to możemy na przykładzie mitograficznej interpretacji dramatu,
IMG?90 12 Oświata I Wychowańie Fot Marian Kaśkiewicz własnych informacyjnych koncepcji samodzielnie

więcej podobnych podstron