IMG 76

IMG 76



55


wu&MMtmrw:

łrrziwm Skali EdliMia (»iiiiiintet autonmnlę. inicjatywę, pracowitość, tożsamość oru prywatncwIC) i Inwrnun Samooceny. Nic stwierdzono jednak zbyt wirfat nVtnk pmniedzy uczniami z grup przejawiających oraz nie przejawiaj śrrrh trtKtnoki w czytaniu jedyną istotna rótnkę pomiędzy badanymi Krupami rat urażono w Skali Pracowitości. Uczniowie z grupy podstawowej midi sul-izę wiitih w zakroić koncept ji siebie w odniesieniu do popularno* śd oraz statusu iiilrłekutałnego; jednak niższy poziom osiągnięć szkolnych stwierdzono tylko u chkipców dyslektycznych,

Intricsująi o także przedstawiają Sie wyniki eksploracji A. N. Griftlths {I975j, która przebadała 131 dzieci dyslektycznych w wieku od 6 do 14 lat. Hadani określali swoje „pi na skali w pięciu obszarach: cech fizycznych, emocjonalnych, zdolności, akc eptac ji ze strony rówieśników oraz sposobów wchodzenia w interakcje z innymi Dyslektycy uzyskali najwyższe wyniki w zakresu akt eptacji własnego imienia, próbowania c zegoś nowego, zdolności do współpracy / innymi, akceptacji typu budowy ciała, źródeł energii do d/iałariu. Nisko ocenili zdolność publicznego wypowiadania się na forum grupy oraz swoje osiągnięcia w szkole, szczególnie w zakresie czytania. Okazali sie tak/e hardziej skłonni do zmartwieli.

Na gruncie polskim badania dotyczące obrazu własnej osoby uczniów uczestniczących w zajęciach korekcyjno-wyrównawczych przeprowadził H. Ku-hu (1987J. Przebadał on trzy sfery obrazu własnej osoby, tj. fizyczną, psychiczną oraz społeczną, stosując listę przymiotników i wywiad z dzieckiem. Uczniowie z deficytami rozwojowymi negatywnie oceniali zarówno swoje cechy fizyczne, psychiczne, jak i społeczne. Znaczące statystycznie różnice pomiędzy u< żulami dydek tyc /mini i niedyslek tycznymi wystąpiły w zakresie cech składających się na nja psychiczne" obrazu własnej osoby, a zwłaszcza takt'h jak p>si,ulanie zdolności do nauki, umiejętności poprawnego czytania i ładnego pisania, możliwości szybkiego uczenia się wiersza na pamięć, posiadania bard/o dobiej pamięci, spostrzegawczości, rozumienia czytanego tekstu oraz znajomości wielu słów. Najbardziej ewidentne różnice między badanymi grupami stwierdzono w odniesieniu do samoakceptacji. Dzieci dyslektyczne znacząco częściej nie były zadowolone z siebie oraz pragnęły być całkowicie inne niz są w rzeczywistości. Dokonując eksploracji sfery psychospołecznej obrazo własnej osoby, stwierdził, że dyslektycy częściej wykazywali: brak odporności w sytuacjach trudnych, roztargnienie, nerwowość, lękhwość, małą wy trwałość w dążeniu do celu, nirkoleżeńskość, brak samodzielnośći, nieśmiałość i brak umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami.

Zapić-/nitowane wyniki badań prowadzonych w różnych krajach świadczą o tym, że samoocena dyslektyków jest zaniżona, nietrafna i nieadekwatna


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG76 (2) Thamkterystyka środków konserwujących Rwus siarkowy! IV) hamuje głównie rozwój bakterii.
IMG76 (2) Kauczuki siloksanowe Pozostałe składniki: Tlenek cynku: ZnO (wypełniacz) Barwniki Środki
IMG76 3.    wskaźnik - jony Fe (III) dodawane do roztworu w postaci zakwaszonego&nbs
IMG76 (2) 2 środowisko słobo kwośne lub słabo alkaliczneMnOI + 4H+ 3e > MnO, i t2H,0 Brunatny
IMG76 IV. Napisz program realizujący: 1.    Wczytanie z klawiatury "w*k"
IMG76 , Potencjał spoczynkowy
IMG76 Obc iążen ie wy s iłko we * a) bezwzględne- ilość energii wydatkowanej przez organizm w jedno
IMG76 I I mmLEGNICA Według danych źródłowych ratusz został wzniesiony po 1318 r., a rozbudowany w
IMG76 Treponema pallidum -    adhezja - do różnych typów komórek, interakcja z
IMG76 Spis treści:1. Część tekstowa. 1.1
IMG76 108 M. I ..botki, w trosce o wychowanie w ukoić władanych poglądów na określone sprawy moraln
IMG76 b()PZAJE WITKÓW MURtl I ICH WŁAŚCIWOŚCI 34 nych, należy użyć do fundamentów; wszystkie inne z
IMG!76 i I Izotermy na wykresie są liniami prostymi o różnym nachyleniu w obszarze powie, trzn mczum
IMG$76 Termin nazwisko I Imię:    ......................... numer Indeksu:
IMG 76 Vvt < S i<u ro T X*onn-s JfetJ-e a *3 V CyJ>u A    _ 4- 1 JU-b ✓*
IMG)76 BIBLIOTEKA POEZJI MŁODEJ POLSKI Pod redakcją Marti Podrazy-Kwiatkowak l«) I Jantfo Kwiatkowsk
IMG?76 Rezerwa obowiązkowaFunkcje rezerwy obowiązkowej: 1.    Ostrożnościowa
IMG?76 PrezentacjeJean-Franęois Lyotard Wzniosłość i awangarda 1. W latach 1950-51 Bamett Baruch New

więcej podobnych podstron