IMG48

IMG48



Styl pracy nauczyciela

Nie toleruje spóźniania się na lekcje.

Odpytuje Cię zarówno przy tablicy, jak i .z ławki”.

Przyjmuje od Ciebie propozycje tematu, z którego chciałbyś odpowiadać.

Systematycznie zadaje i sprawdza pracę domową.

Robi w środku lekcji krótką przerwę na ćwiczenia gimnastyczne.

|§f^

Podaje uczniom swój prywatny numer telefonu.

Głośno uzasadnia przyczynę postawienia danej oceny.

Publicznie czyta oceny, jakie uzyskałeś z różnego rodzaju prac.

Pije kawę, je drugie śniadanie na lekcji.

Zdarza mu się wychodzić z lekcji.

Przerywa realizowanie głównego celu lekcji zabawnymi historyjkami ze swojego życia prywatnego.

Lubi wiedzieć, czym się interesujesz.

--^

■—-—

Chce porozmawiać z Twoimi rodzicami.

Nie pozwala ściągać na sprawdzianach.

Chce, abyś wstawał, gdy z Tobą rozmawia.

Nie znosi, gdy mu się sprzeciwiasz lub masz własne zdanie.

! —

Stara się prowadzić ciekawe lekcje.

Trzyma się sumiennie programu, nie lubi inwencji.

Zależy mu, aby jego uczniowie umieli samodzielnie pracować.

je bądź odrzucić, czy też chcą po prostu wyjść. Podobnie jak wolę klasy bez ławek od klas z ławkami ustawionymi w rzędach, tak samo wolę nauczycieli, którzy są mili, interesujący, wrażliwi, taktowni, pozytywnie nastawieni i zasadniczo lubią swoich uczniów. Ale człowiek może być nosicielem wszystkich tych cech i cały czas pozostawać Nauczycielem, a jednocześnie nie posiadać żadnej z nich, a jednak być nauczycielem.

Ostatnim akcentem podjętych rozważań będzie informująca nas o wykuwaniu idealnego nauczyciela ankieta przygotowana przez D. Chętkowskiego1 (autora

książek, nauczyciela, wychowawcę) przy współpracy jego uczniów. Wypełnianie jej przez uczniów ma pomóc w zdiagnozo-waniu stosunku młodzieży do typowych zachowań nauczycieli i w konsekwencji przyczynić się do ewentualnych zmian w stylu pracy pedagogicznej.

Treść przedstawionej powyżej ankiety budzi refleksję i motywuje do namysłu nad swoim postępowaniem każdego krytycznie myślącego nauczyciela. Intuicyjnie można łatwo wywnioskować zamieszczone tu pozytywne, jak i negatywne cechy przypisywane osobie nauczyciela.

Jan Czechowski

24 Nowa Szkoła 7/2009

1

O. Chętkowski, Z budy, „Wydawnictwo Literackie",

Kraków 2003. s. 168.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IGP3916 Przestawienie się nauczyciela z autokratycznego stylu wania na demokratyczny styl pracy z u
img243 Przygotowując się do zajęć w czasie pracy z dziećmi — nauczycielka nie może zająć się nimi, k
6 (1998) i zbudowaniu pozytywnego obrazu siebie. Jeżeli dziecko usłyszy pochwałę, że ani razu nie sp
WARUNKI UCZESTNICZENIA W ZAJĘCIACH -    nigdy nie spóźniamy się na zajęcia; -
Stres w pracy nauczyciela W czasie warsztatu dowiecie się Państwo, jakie czynniki są głównym źródłem
Dobry taktyk: Jak miałem 19 lat i szukałem pracy to nie chciało mi się pisać listu motywacyjneg
2. Uwagi na temat metod nauczania na zajęciach Zadania nauczyciela nie powinny koncentrować się wyłą
Wyxena produktów pracy Produkty gplow e ora/ produkcję nie zakończoną wycenia się na poziomie rzeczy
Powinno być zorganizowane w ten sposób, żeby ani uczeń ani nauczyciel nie mogli uchylać się od należ
JUŻ WIEM POTRAFIĘ NAD MORZEM (17) Co nie powinno znaleźć się na plaży?
---SALA EGZAMINACYJNA KOMPUTEROWANR1 UWAGA ! OSOBY. KTÓRE SPÓŹNIŁY SIE NA EGZAMIN PROSZONE
DEMOTYWATORY RÓŻNE PACZKAP0 SZT FOTO (278) Spóźniła się na lot Airbusem, zmarła w wypadku Pasażerka
P1011322 Badanu i pombry czsnników środowiska pracy prowadzone nie rzadziej niż 1 Raz na dwa l
to wspaniale przez przeciwieństwo: pycha jako brak pokory. Człowiek pyszny nie może zgodzić się na t

więcej podobnych podstron