liczby dwucyfrowe 1

liczby dwucyfrowe 1



3.6.10. Liczby dwucyfrowe w zakresie 20

Karty pracy. Część 3.

K. 41 - liczby dwucyfrowe w zakresie 20

Rozpoczynamy cykl zajęć obejmujący rozszerzanie zakresu liczbowego do 20 i w związku z tym stopniowo zaznajamiamy uczniów z dziesiątkowym systemem zapisywania liczb.

Przy rozszerzaniu zakresu liczbowego należy uwzględnić kilka ważnych elementów:

a)    strukturę liczby dwucyfrowej,

b)    zapis słowny i cyfrowy liczby,

c)    miejsce liczby w ciągu liczbowym,

d)    porównywanie liczb,

e)    numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania.

Struktura i zapis liczb dwucyfrowych

Pojęcie liczby dwucyfrowej wymaga od uczniów:

•    znajomości pojęć: jedność, dziesiątka;

•    rozumienia, że dziesięć jednostek niższego rzędu tworzy jedną jednostkę rzędu wyższego;

•    rozumienia, że znaczenie cyfry w zapisie liczby dwucyfrowej zależy od miejsca, które cyfra zajmuje.

Zaznajamianie ze strukturą liczb dwucyfrowych ma więc ścisły związek z poznawaniem dziesiątkowego (pozycyjnego) systemu zapisywania liczb.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
liczby dwucyfrowe 1 3.6.10. Liczby dwucyfrowe w zakresie 20 Karty pracy. Część 3. K. 41 - liczby dwu
2010 10 25 ;38;07 cel pracy, -    zakres pracy (przedmiotowy, czasowy), -   
10 SZKOLENIA I USŁUGI W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY Rys. 3.1. Rodzaje szkoleń z zakresu
liczby 1 3.6.2. Porównywanie liczb Karty pracy. Część 1. K. 54 - porównywanie liczb; znaki: =, >,
10(1) Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 Oblicz działania na rysunku, a następnie pokoloruj go w
10    Rozdział I. Źródła, zakres i systematyka prawa handlowegoIII. Treść umowy spółk
Załącznik 10 Łomża. dn. OPINIA PROMOTORA o pracy licencjackiej Pana/Pani pt. Krótka
10    Wytyczne do strony graficznej pracy dyplomowej 11    Wzór pierws

więcej podobnych podstron