metro i budowle podziemne0

metro i budowle podziemne0




realizacji zadania stosowane są nowoczesne rozwiązania technologiczne dotyczące materiałów i technologii używanych w trakcie budowy. Np. stosuje się na dużą skalę pierwsza warstwę betonu natryskowego, w którym jest zawarte 30 kg na rrb włókien stalowych .Dramix RC65/35, na co pozwala skonstruowana w oparciu o domieszki z grupy sika Viscocrete mieszanka betonowa. Właściwe rozwiązania dotyczące technologii betonu i domieszek pozwalają j    aktualnie stosować tego typu mieszanki w pozycji sufito

wej. Równie ciekawą realizacją jest stosowanie betonu SĆC, czyli mieszanki samozagęszczającej się o recepturze opartej na domieszkach z grupy Sika Yiscocrete do betonowania obudowy. Zastosowanie takiej mieszanki pozwala wyeliminować całkowicie konieczność wibrowania oraz zapewnia właściwe wypełnienie szalunków. Transport betonu na budowę odbywa się w oparciu o specjalne wagoniki kolejowe przypominające rakiety ziozone z czterech wagoników i małej lokomotywy, co pokazuje fot. 10. Bardzo ciekawym aspektem konstruowania tego typu budowli jest konieczność uwzględnienia osiadania górotworu i przeciwdziałanie mu. co pokazują fot. 1 ] - pozostawienie miejsca na „oddech góry” i 12 - skala osiadania. Wykonanie szczelnej warstwy izolacyjnej V.osta|e osiągnięte dzięki zastosowaniu systemu folii termozgrzewalnej Sika pin n Tunnel (wraz /. uszczelnieniem połączeń dylatacyjnych, przy użyciu taśm Sika Waterbar), ćo pokazuje fot. 13. Bardzo ważne dla prawidłowego wykonania tego typu zabezpieczenia przeciw-wodnego jest właściwe rozplanowanie sekcji, pozwalające na ewentualne łatwe naprawy (wytworzona przy użyciu taśm Sika Waterbar sekcja pozwala znacznie ograniczyć pole naprawy) wynikłe np. z awarii. Równie ważnym elementem jest szybka, sprawna i dobrze wykonana aplikacja maszynowa folii Sikapian Tunnel (niestety w Polsce nieznana ze wzgleou na znacznie mniejszą skalę realizacji). Reasumując. pozwalam sobie na stwierdzenie, że Gotthard Bnse Tunnel jest jednym z najciekawszych zadań inżynierskich realizowanych aktualnie na święcie, a posługując się lezekiem polskiej komedii filmowej, powiedzieć by można -• ..nasi tu beli", gdvz w kierowmcrwie budowy można spo-;k:t< jio-is-,. .) brzmiące nazwiska, "a od jednego z kierowników odcinka sam usłyszałem - ..mój ojciec byt z Katowic . /. górniczym pozdrowieniem Gliick auł' •

. .. ..

inż. Maciej Karpała

r •' ...... .... ,

Sika Połand Sp. z o. o.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
64 (214) PRZEMYSŁ SŁODOWNICZY - NAMACZANIE ZIARNA JĘCZMIENIA Obecnie stosowane są nowoczesne rozwiąz
metro i budowle podziemne9 Koniec XIX wieku, w którym #zna lazły zastosowanie pierwsze materiały fi
metro i budowle podziemne7 Warstwa ochronno-drenaiowa i dwukierunkowy. W trakcie realizacji zadania
metro i budowle podziemne8 i dwukierunkowy. W trakcie realizacji zadania używane sa najnowsze osiąg
metro i budowle podziemne0 Zafety transportu samochodowego, takie jak: -- dostępność, umożliwiająca
metro i budowle podziemne2 ES : mmmmm. 3 mmmm mu: * . , , ■ v r j Pod rzeką
metro i budowle podziemne6
metro i budowle podziemne3 UETLIBERG (^1} lockorg«ł)«in»łtf*ck« GjuCh    -— &nb
metro i budowle podziemne4 HERRENKNECHTFunele HighTeeh. Jako światowy leader, Herrenkneeht projektu
metro i budowle podziemne4 Fot 5. Cieśnina Beringa ~ mMf&e prapra^tur^cwej {zdjęde satelitarne)
metro i budowle podziemne1 Transport degraduje środowisko w trojaki sposób: -    po
metro i budowle podziemne2 Dlaczego budować pod ziemią? • Korzyści wynikające, z uwolnienia powierz
metro i budowle podziemne3 Rys. 4. Wizja artystyczna tradycyjnie rozwiązanej sieci podziemnej infra
metro i budowle podziemne5 Rys 2. Tunel na autostradzie w Finlandii ułatwiający przechodzenie zwier
metro i budowle podziemne8 Modernizacja centrów miast wiąże się nierozerwalnie ze zwiększaniem inte

więcej podobnych podstron