PICT5459

PICT5459



6.

7.

8.

9.


10.


11.

12.


rCT

□□

A =


-    do piosenki „Chodzi lisek"

-    do piosenki „Zebrał Jaś kapelę"

-    do piosenki „Zawsze niech będzie słońce"




m

MA


- do piosenki „Karolinka"


- do piosenki „Zasiali górale'


- do piosenki „Kujawiaczek


- do piosenki „Ele mele'


13.


14.


- do piosenki „Po zielonym stawie

- do piosenki „Jedzie pociąg'

Jest to zestaw wzorów graficznych do ćwiczeń ruchowo-słucho-wo-wzrokowych dla dzieci sześcioletnich16.

Poniżej prezentujemy zajęcia z wykorzystaniem trzech pierwszych znaków.

" zob M Bogdanowicz, Psychologio kliniczna dziockn w wioku przedszkolnym WSiP Warszawa 1985 r.f s. 33.

ZAJĘCIE 1

Temat: Rytmiczne opracowanie piosenki pt. „Kurczątka * - zaoo znanie ze wstępnymi ćwiczeniami ruchowymi.    ‘ P

Było to pierwsze zajęcie prowadzone metodą dobrego startu Dzieci rozbiegały się po sali i w dowolnie wybranym przez siebie miejscu przyjmowały postawę stojącą. Na polecenie .kurczątka" - zwijały ste w kulki, trzymając całe stopy na podłożu, a rękami obejmując kolana Na dźwięk melodii przenosiły się i biegały po sali. szukając nowego miejsca. Wyłączenie muzyki było sygnałem, by dzieci przybrały ponownie sylwetkę .kurcząt . Następowało powtórzenie zabawy Ponowna zmiana melodii zachęcała, aby dzieci ustawiły się w pary.

Kolejna propozycja zabawy to wzajemne powitanie się. Wszyscy członkowie bawiącej się grupy ustawili się w kołach współśrod-kowych. tj. dzieci stały naprzeciw siebie w ten sposób, że jedno z nich było w kole środkowym, a drugie w kole zewnętrznym.

Każde z dzieci mogło zaproponować sposób powitania się w parach. np. witamy się jak starzy znajomi. Po każdym powitaniu kolejne dziecko (ochotnik) proponowało inny sposób powitania, przesuwając się o jedną osobę w prawo (z nim przesuwała się cała grupa). Inicjatorzy nowych powitań podawali takie pomysły, jak: witamy się jak malutki człowieczek z wielkoludem, motyl z kaktusem, dworzanin z królem, lewy chory paluszek z prawym chorym kolankiem itd. Podczas wymienionych zabaw dzieci miały okazję ćwiczyć motorykę dużą i małą oraz orientację w schemacie ciała.

W dalszej części zajęcia, w celu wyrobienia poczucia rytmu, dzieci, przypominając sobie piosenkę „Kurczątka" (śpiewając ją), maszerują i wyklaskują jej rytm. Następnie, realizując rytm piosenki, przyjmują pozycję siedzącą i indywidualnie wystukują rytm piosenki na bębenku w następujący sposób:

/kur/ - głośno (silne uderzenie),

/czą/ - /tka/ - cicho (lekkie uderzenie).

Ćwiczenia wzrokowo-słuchowe polegały na rytmicznym uderzeniu bębenka pięścią, dłonią lub palcem (głośno, cicho). Potem dzieci śpiewały piosenkę, z jednoczesnym wyklaskiwaniem rytmu w podobny sposób jak poprzednio, wygrywając ją na bębenku. Jako ćwi-

19


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Przygotowany program do wysyłania 3 Chomikowe rozmowy;) Lp Id profilu Status » niedziela « 27 luty 2
skanuj0008 (340) 8. 9. 10.11.12. 13. 14. Mary is a very_student, never failing to do her homework. D
73415 Wprowadzenie do MatLab (62) [ .. 16.0 3.0 2.0 13.0 5.0 10.0 11.0 8.0 9.0 6.0 7.0 12.0 4.0 1
67 (83) Krzyżówka 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Zajrzyj koniecznie do interesujących
Powtórka do egzaminu Pudslawy programowania 1. 2. y 4.y6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.PRC !
10 11 12 13REGULAMIN KORZYSTANIA Z BOISKA SZKOLNEGO 8oisko sportowa orar trrrn pirylcgly do szkoły
ScreenHunterS Jun  26 * Strona: (Poprzedni) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 "Suma p
Obsługa i naprawa Audi (140) 2. SILNIKI BENZYNOWE 8 9 10 11 12 Rys. 2.192. GAŹNIK SOLEX 2E2 Części d
img080 2 292 Odpowiedzi do zadań 292 Odpowiedzi do zadań 4.8. 4.9. 4.10. 4.11. 4.12. 4.13.
88479 skanuj0008 (340) 8. 9. 10.11.12. 13. 14. Mary is a very_student, never failing to do her homew
bulenda6 Art. 12. 1. Strażnik wykonując zadania, o których mowa w art. 10 i 11, ma prawo do: 1)

więcej podobnych podstron