skanowanie0001(3)

skanowanie0001(3)



506 Peter McLaren

McLaren, P., Lankshear, C. (Eds.). (in press). Póliticsof Liberation: Paths from Freire. London and New York: Routledge.

McLaren, P. (1992). Cóllisions with otherness: Multiculturalism, the politics of difference, and the enthnographer as nomad. The American Journal of Semiotic, 9 (2—3), 121—148.

Miyoshi, M. (1993). A borderless world? From Colonialism to Trannątionalism and the decline of the nationrstate, Critical Inguiry, 19, 726—751.

Parry, B. (1993). A critiąue mishandled. Social Text, 35, 121 —133.

Ross, A. (1989). No respect: Intellectuals and popular culture. New York and London: Routledge.

Ross, K. (1993). The world literaturę and cultural studies program. Critical Inąuiry, 19, 666 — 676.

San Juan, Jr., E. (1988). Ruptures, Schisms, InterventionS: Cultural Revolution in the Third World. Manila, Phillipine: De La Salle University Press.

Scot, J. W. (1992). Experience. In Judith Butler and Joan W. Scott (Eds.), Femmists theorize the political. New York and. London: Routledge, pp. 22-40.

Shapiro, M. J. (1992). Reading the Postmodem Polity: Political Theory as Textual Practice. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Torres, C. A. (1993). Democratic Socialism, social movements and educational policy in Brazil: The work of Paulo Freire as Secretary of Education in the Municipality of Sao Paulo. Manuscript in progress.

EWA RODZIEWICZ

„Szkoły myślenia” w edukacji.

Praktyki myślenia wychowawczego — teorie — orientacje edukacyjne

Kiedy zwrócono się do nauczycieli kilku szkół podstawowych państwowych i niepaństwowych i do studentów pedagogiki pierwszego^ roku z nieustrukturyzowanym wywiadem, zachęcającym ich do określenia siebie jako wychowawców lub potencjalnych wychowawców, pożądanych współcześnie nauczycieli i zaproszono ich do odsłonięcia teoretycznych, kulturowych, potocznych założeń i sensów, które oni realizują, odnajdują w pracy wychowawczej, kiedy zaproponowano im dokonanie autoopisu praktyk wychowawczych realizowanych w edukacji czy wreszcie do wyrażenia opinii o ważności teorii w praktyce działania wychowawczego •i o nazwanie kontekstu działania wychowawczego — to w rezultacie uzyskano charakterystyki, autoprezentacje różnych szkół, stylów myślenia o edukacji i w „edukacji”. Namysł nad wypowiedziami nauczycieli pozwolił na odsłonięcie różnych rodzajów mentalności nauczycielskich, sposobów sytuowania się wobec teorii i praktyki edukacyjnej. W wypowiedziach nauczycielskich można było odnaleźć wielość" sposobów interpretacyjnych tego, co dzieje się w edukacji, w rezultacie sprzyjania różnym stylom pracy wychowawczej. Okazało się, iż nauczyciele wiążą się chętnie z pewnymi określonymi rodzajami wiedzy, sposobami rozumienia pracy wychowawczej, rodzajem racjonalizacji'w prezentacji; uczniom obrazu świata i preferują odmienne sposoby relacji, które nawiązują z uczniami. Wynik owego sondażu odsłonił różne sposoby rozumienia, odwoływania się nauczycieli do sposobów wyjaśnień wiedzy kulturowej, refleksyjności, racjonalizacji praktyk edukacyjnych, pozwolił


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanowanie0037 (13) Cohen, A.D. 1989. Second Language Testing. In: Teaching English as a Second or F
skanowanie0075 (3) 12.1.1.5. Real Iife vs. classroom listening In real life listening is easier beca
skanowanie0075 (3) 12.1.1.5. Real Iife vs. classroom listening In real life listening is easier beca
skanowanie0075 (3) 12.1.1.5. Real Iife vs. classroom listening In real life listening is easier beca
skanowanie0011 Platę 3-5. Mesothelial cells with basophilic cytoplasm in pleural fluid.
skanowanie0158 Ryc. 8.2.2. Fotografia komórki z linii C2C12 hodowanej in vitro, wykonana w mikroskop
skanowanie0002 - osoby: PETER, mężczyzna przeszło 60-tetni MEG, kobieta przeszło 60-letnia STAN
skanowanie0002 (178) Matthews, Roberts i Zeidner, 2004; Roberts i in., 2005). Czym jest IE? Co się n
skanowanie0021 3 nawl» IMięśnie ramienia O a. nM Byt- 349 M*in* rarórtt; grupa prwdma. ihrM po^encho
img220 (16) Tytuł oryginału The Druids Copyright © 1994 Peter Berresford Ellis First published in Gr

więcej podobnych podstron