spol odp przeds1

spol odp przeds1



V/tSvbvij!A^> ^ T • '1S 0 " 1SS

STUDIUM PRZYPADKU - TRE BODY SHOP

Doskonałym przykładem przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie i ekologicznie jest lirrna The Body Shop International pic (s.a.), zajmująca się sprzedażą kosmetyków wytwarzanych z naturalnych składników i opakowanych przy minimalnym zużyciu surowca. Założyła ją w 1976 r. Anita Roddick. „Skutkiem etycznej działalności A. Roddick było nadanie jej przydomku «Matki Teresy kapitalizmu». Jako przedsiębiorca czuje się ona zobligowana do przestrzegania praw człowieka, troski o środowisko naturalne i walki z biedą. Przedsiębiorstwa z sieci Body Shop pragną podnosić jakość życia w większym stopniu, niż wynika to z konsumpcji towarów i usług”1. The Body Shop bardzo szybko rozrosła się z małego sklepu w Brighton (oferującego jedynie około 25 produktów) do sieci handlowej obejmującej 52 kraje i składającej się z ponad 2000 punktów sprzedaży.

Polityka przedsiębiorstwa jest odzwierciedleniem wizji jej założycielki, która wierzy głęboko, że biznes przede wszystkim należy budować na dobrych stosunkach ze społeczeństwem i interesariuszami oraz na angażowaniu ich w podejmowanie decyzji, słuchaniu ich racji i spostrzeżeń. Wartości te nie stoją w sprzeczności z osiąganiem finansowych korzyści , ponieważ jedynie przestrzeganie fundamentalnych zasad może zapewnić firmie zyski w długoterminowej perspektywie. Filozofię prowadzenia biznesu Anity Roddick przedstawia misja The Body Shop:

•    poświęcenie biznesu dążeniu do pozytywnych zmian społecznych i środowiskowych;

•    twórcze równoważenie finansowych i ludzkich potrzeb interesariuszy: pracowników, klientów, franczyzobiorców, dostawców i akcjonariuszy;

•    odważne zapewnianie o ekologicznym zrównoważeniu i harmonii biznesu: wychodzenie naprzeciw teraźniejszym potrzebom bez negatywnego wpływu na przyszłość;

oj^-oo c

' *    * ścisła współpraca /.lokalnymi. naroHowymi t njiędzyimrndowyuii .jrołcc/nct

ściami, z którymi firma prowadzi niicic^y, /.godnie z kodeksom postępowania kładącym nacisk na troskę, uczciwość, sprawiedliwość i szacunek;

•    prowadzenie kampanii na rzecz ochrony środowiska naturalnego, praw czlo wieka i obywatela, przeciwko testom na zwierzętach wykonywanym dla potrzeb przemysłu kosmetycznego;

•    nieustanne dążenie do zmniejszania luki między obowiązującymi zasadami a praktykowanymi działaniami2.

Społeczne zaangażowanie

Społeczne zaangażowanie zawsze było integralną częścią działalności The Kody Shop. Stanowi ono sedno wartości przedsiębiorstwa i jest obecne w każdym obszarze jego działalności. Pracownicy The Body Shop mawiają, że wspomaga to ich rozwój osobisty, powoduje wzrost poczucia własnej wartości i lepsze zrozumienie powiązań ze środowiskiem naturalnym i otaczającymi ludźmi. Poprzez rozwój tych powiązań umacniają i rozwijają się takie wartości, jak wzajemne wsparcie i umiejętność współodczuwania. Społeczne zaangażowanie pozwała każdej osobie pracującej dla przedsiębiorstwa przyjąć szerszą perspektywę i spojrzeć poza indywidualne interesy. Przypomina ponadto o fundamentalnej zasadzie leżącej u podstaw działalności firmy — dążności do pozytywnych zmian społecznych i środowiskowych.

Wyrazem odpowiedzialności społecznej firmy jest powołana w 1990 r. fundacja — The Body Shop Foundation, której celem jest pomoc finansowa dla organizacji mających nikłe szanse na pozyskanie środków z innych źródeł. Działalność fundacji skupia się ochronie praw ludzkich i obywatelskich, jak również na ochronie zwierząt i środowiska naturalnego. Do dziś (17 lat po założeniu fundacji) łączna wartość przyznanych grantów wyniosła ponad 8 min dolarów. Wśród celów fundacji należy wymienić;

•    wspieranie organizacji dążących do pozytywnych zmian społecznych i środowiskowych,

•    wspieranie grup mających małe szanse na pozyskanie środków z innych źródeł,

•    wspieranie projektów, które charakteryzują się zaangażowaniem, wizją, aktyw-' nością, innowacyjnością, prawidłowym zarządzaniem, podejściem holistycznym, silnym wsparciem wolontariatu, podejmowaniem ryzyka,

•    wspieranie grup mających na celu wzrost świadomości społecznej3.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
spol odp przeds3 •chrona planety ajważniejsze cele The Body Shop to równowaga społeczna, ekonomiczrr
spol odp przeds6 i s i 1 j i i < * j zaangażować się w ich osiągania. The Body Shop organizuje co
spol odp przeds1 M. łiMAlcAJUa. V ^P^CPIUO. OOyp^ę^L 1     i?XYUufr> , ę.hso &quo
spol odp przeds3 ichrona planety aj ważniejsze cele The Body Shop to równowaga społeczna, ekonom ic/
spol odp przeds2 The Body Shop Foundation działa w wielu obszarach, realizuje liczne projekty i prog
spol odp przeds4 klienci,    produkty bardzo dobrej jakości i /y-Tujijc możliwość wsp
spol odp przeds5 188 Spoin /ii,»(iil
spol odp przeds7 genetycznie zmodyfikowane mogą wywierać na organizm ludzki, zwierzęta i środowisko
spol odp przeds8 1 ()0% (1 n-w i ki
spol odp przeds2 The Body Shop Foundation działo w wielo obszarach, realizuje liczne projekty i prog
spol odp przeds4 klienci, oln*y4+mjąc produkly Iwmł/o dobrej jako • i i /ydutjijr 11 h »/i i v< h
spol odp przeds7 genetycznie zmodyfikowane mogą wywierać na organizm ludzki, zwierzyła i środowisko
spol odp przeds6 i silniej zaangażować się w ieli osiąganie, The Mody Shop organizuje* coroczne spot
skanuj0284 (3) 298 PHP i MySQL dla każdego Wynik działania takiego zapytania został przedstawiony na

więcej podobnych podstron