zdjcie szkolne27

zdjcie szkolne27



IX. Ćwiczenia narządów mowy

1.    „Niedźwiadki i kotki" - język i wargi

Dzieci - misie chodzą po sali. ciężko stąpając Na sygnał zatrzymują się i naśladują zlizywanie miodu z górnej wargi, przesuwając w tym celu wokół niej silnie językiem, teraz wyszły na spacer kotki, czworakują Na sygnał piją mleko z miseczki

2.    „Język na defiladzie" język.

Język maszeruje, jak żołnierz na defiladzie. Nauczycielka odlicza:

raz czubek języka dotyka górnej wargi, dwa    - dotyka lowego kącika ust.

trzy    - dotyka dolnej wargi

cztery - dotyka prawego kącika ust

3 „Koniki" - mięśnie warg

Dzieci dobierają się w parę - konik i woźnica Poruszają się po sali w rytmie muzyki Po pauzie zatrzymują się Koniki parskają (drganie ust). Na znak nauczycielki woźnica cmoka. by konik biegł dalej Zmiana ról.

4. „Chory kotek" St Jachowicz język

Nauczycielka czyta wiersz W momencie, gdy jest mowa

w wierszu o jedzeniu i potrawach, dzieci oblizują się

Pan Kotek był chory i lożał w łóżeczku.

I przyszedł pan doktor - Jak się masz, kołeczku9 Żle bardzo - / łapkę wyciągnął do niego Wziął za puls pan doktor poważnie chorego I dziwy mu prawi - zanadto się jadło.

too

co gorszo nie myszki, locz szynki i sadło Żlo bardzo gorączka, źle bardzo kołeczku!

Oj, długo, ły długo położysz w łóżeczku I nic jeść ma będziesz, kleiczok i basta.

Uroi) boZo kiełbaski, słoninki lub ciasta.

A myszki nio można? - zapytał kotoczok -Lub z ptaszka małego choć parę udoczok?

- Broń Hożo! Pijawki i dieta ścisła!

Od togo pomyślność w leczeniu zawisła.

I leżał kotoczok kiełbaski i kiszki nietknięto, z daleka pachniały mu myszki

5 „Na pastwisku" - szczęka dolna Przed lusterkiem dzieci naśladują żucie pokarmu przez krowę ruchy szczęki w prawo i w Iowo, do przodu i do tyłu, opuszczając i unosząc

(> Ćwiczenie języka

Wysuwanie języka - język wąski i szeroki Kierowanie języka w kąciki ust w prawo i w lewo, przy szeroko otwartych ustach

7    „2ywo lustro*.

Dwoje dzieci siedzi naprzeciwko siebie Jedno z nich wykonuje ćwiczenie języka lub warg. drugie go naśladuje. Zmiana ról

8    „Lemuszek" - szczęka dolna.

Nauczycielka opowiada historię o chłopcu, który mc nie chciał robić tylko przez cały dzień ziewał Dzieci wykonują czynność ziewania w odpowiednich miejscach tekstu:

„By/ sobie chłopiec, który mc nio robił tylko ziewał Puno chłopiec nio pomagał mamie, nio chciał się ubrać,

i

101


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
cwiczenia w czytaniu045 IX. Ćwiczenia narządów mowy 1. „Niedźwiadki i kotki” - język i wargi: Dzieci
zdjęcie szkolne22 CZĘŚĆPIERWSZA I.    Ćwiczenia w
skanowanie0003 PRZEBIEG ZAJĘĆ1.    Powitanie. 2.    Ćwiczenia narządów
zdjęcie szkolne29 15 Rymowanki -    Bawiły się wolną kotki, poplątały wszystkie -
zdjęcie szkolne29 19 Ćwiczenie języka Mlaskanie czubkiem języka, następnie środkiem Przyssanie języ
zdjęcie szkolne20 27 Ćwiczenie warg Dzieci dolną wargą zasłaniają dolne zęby. górną - górne Dmuchan
zdjęcie szkolne2 3 •    Zabawy i ćwiczenia polegające na liczeniu głosek i budowaniu

więcej podobnych podstron