035 4

035 4




Rys. 3.20. Pomiar wielkości przerwy szczellnomierzem

Rys. 3.21. Schemat podłączenia lampki kontrolnej


Rys. 3.19. Zdejmowanie pokrywy iskrownika w silniku S01-Z3

warcie styków za pomocą szczelinomierza; wielkość przerwy powinna wynosić 0,3-^-0,4 mm (rys. 3.20).

W celu zdjęcia pokrywy iskrownika w silnikach SOI-Z należy wykręcić kluczem płaskim 8 mm śrubę 1 i poluzować dwie śruby 2 (rys. 3.18). W silnikach S01-Z3 pokrywę zdejmujemy przez wykręcenie trzech wkrętów (rys. 3.19).

Jeżeli w czasie sprawdzania przerywacza okaże się, że jego styki są nadpalone, należy je oczyścić za pomocą specjalnego pilniczka lub drobnego papieru ściernego. Opiłki usunąć przez przedmuchanie całego iskrownika i ponownie zmierzyć wielkość przerwy.

Czynności związane ze sprawdzaniem ustawienia zapłonu wykonać w następującej kolejności:

—    wykręcić świecę zapłonową, a w otwór świecy wkręcić przyrząd N.27.00 (rys. 3.20) lub N.06.00;

—    zdjąć pokrywę iskrownika;

—    obracając kołem magnesowym ustalić położenie ZZ (najwyższe położenie pręta wystającego z cylindra), zaznaczyć ję kreską na kole magnesowym i obudowie silnika;

—    obracać wolno kołem magnesowym w kierunku przeciwnym do zaznaczonej na nim strzałki do momentu aż pręt zagłębi się o 3 mm (nacięcia na pręcie wykonane są wt odstępach milimetrowych); położenie to zaznaczyć na obudowie silnika dwoma kreskami na wprost kreski na kole magnesowym;

—    sprawdzić początek rozwarcia styków przerywacza, który powinien następować przy pokrywaniu się kreski na kole magnesowym ż dwiema kreskami na obudowie, tzn. 3 mm przed ZZ.

Początek rozwarcia styków przerywacza najłatwiej sprawdzić za pomocą cienkiej bibułki. Po włożeniu jej pomiędzy styki, obracając kołem magnesowym zgodnie z obrotami silnika (strzałka), ustalić moment zluzowania bibułki przez styki, który będzie równoznaczny z początkiem ich rozwarcia.

Bardziej precyzyjnie możemy ustalić moment rozwarcia styków przerywacza za pomocą lampki kontrolnej, którą jednym przewodem podłączamy do akumulatora, a drugim wychodzącym z tego samego zacisku, do zacisku przewodu wychodzącego z przerywacza (górny zacisk na obudowie silnika). Drugi biegun żarówki łączymy z masą. Schemat połączenia pokazano na rysunku 3.21.

W ten sposób podłączona żarówka świeci zawsze, jeżeli akumulator jest sprawny i włączony zapłon (kluczyk wciśnięty w stacyjkę). Przy obrocie kołem magnesowym w momencie początku rozwarcia styków przerywacza nastąpi wyraźne rozjaśnienie światła żarówki.

Kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdza się po uprzednim stwierdzeniu właściwej wielkości przerwy na stykach przerywacza.

Regulacja wielkości przerwy na stykach przerywacza i ustawienia zapłonu jest omówiona w pkt 3.4.3.

35


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
41433 skanuj0006 (345) 168 Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki UL Rys. 21.5. Schemat ideowy układu pomi
Schemat obwodu ogrzewania i przewietrzania wnętrza oraz wycieraczek szyb samochodu Ford Sierra Rys.
Rys 6 21 bmp Rys. 6-21. Schemat urządzenia chłodniczego z parownikiem płaszczowo-rurowym typu zamkni
;n V . V : O- . , • .1 27 ’ >.--V 7: w * - !_k V-h A i N Rys. 5.21 Schemat montażowy
131 Rys. 2.21. Schemat niszczenia ściany wskutek ruchów termicznych stropodachu Rys. 2.22. Sposób op
, 0    Rys, 21. Schemat instalacji układu zapłonu motocykla M-72: i    
rys6 21 pasma Rys. 6.21. Schemat struktury włóknistej powstałej przez kierunkowe odkształcenie
DSC00533 (6) 1 3 Rys. 9.21. Schemat ideowy regulacji temperatury w pomieszczeniu kabinie, przestrzen
ugiit regulahon ciRcurr FTLTER Rys. 21 Schemat obwodu wysokoczęsiotliwościowego elektronicznego
ksiazka(173) Rys. 7-35. Schemat podłączenia wycieraczki szyby 1 wycieraczek reflektorów: I  &nb

więcej podobnych podstron