041 3

041 3



(rys. 1.5.4.8)


Rys. 1.5.4.8. Schemat przekładni pasowej (łańcuchowej)


Y 4 wet 2

B


■&?. 5&/r


wał i


Rys. 1.5.4.5. Schemat przekładni stożkowej    G

wet 2


pó(spr/ęg!c

1

fa2 Rys. 1.5.4.6. Schematy sił Fn Fr i Fa obciążających: a) zębnik (wał 1),


wet 2    - {

\ wat 1


J ' ‘OiT C"1


X f


a)


01


X0Z


YOZ


a)

xoz

s cos y

b)

X0Z r

J

G

& B

£ bb

A?

VA7

S sin 7 f

<

YOZ "

J

G

! U/

£b

£ -by,

bb


Rys. 1.5.4.9. Obliczeniowe schematy: a) wału 1, b) wału 2


2. ZĘBATE PRZEKŁADNIE STOŻKOWE (rys. 1.5.4.5)

2.1.    Wartości sił obciążających wały:

-    dla przekładni zamkniętych (1.5.2.3 p. 5),

-    dla przekładni otwartych (1.5.2.5 p. 4).

2.2.    Punkt przykładania sił - biegun zazębienia C.

2.3.    Kierunek sił:

2.3.1.    Siła obwodowa F( - pod kątem 90° do promienia w bie gunie zazębienia C, w kierunku

-    przeciwnym do obrotu koła - dla koła napędzającego (zębnika), (wał 1)- siła Fn (rys. 1.5.4.6a),

-    zgodnym z kierunkiem obracania - dla koła napędzanego (wał 2) - siła F,2 (rys. 1.5.4.6b).

2.3.2.    Siła promieniowa Fr - po promieniu od bieguna zazębienia C do osi wału

-dla zębnika -siła Fn od C do Oj (rys. 1.5.4.6a),

-    dla koła zębatego- siła Fn od C do02(rys. 1.5.4.6b).

2.3.3.    Siła poosiowa Fa - wzdłuż osi wału w kierunku przeciw nym do rozmieszczenia współpracującego koła zębatego. Punkty przykładania i kierunki sił obciążających wały 1 i 2 przekładni stożkowej (rys. 1.5.4.6a, 1.5.4.6b).

Na podstawie tych rozważań składa się obliczeniowe schematy wałów 1 i 2 przekładni stożkowej, które są obciążone siłami /*!, Fr i Fa w płaszczyznach XOZ i YOZ (rys. 1.5.4.7).

3. PRZEKŁADNIE PASOWE I ŁAŃCUCHOWE

3.1. Wartości sił obciążających wały:

-    dla przekładni pasowych (1.3.1 p. 13),

-    dla przekładni łańcuchowych (1.4.1 p. 2.8). (Bez uwzględnienia ciężaru kół i łańcucha).

3.2.    Punkt przykładania siły 5 - oś wału w płaszczyźnie montowa nia koła pasowego lub łańcuchowego (płaszczyzna Q-Q, rys.

1.5.4.8) .

3.3.    Kierunek siły - do osi współpracującego koła (z pewną niedo kładnością).

Na podstawie tych rozważań składa się obliczeniowe schematy wałów 1 i 2 przekładni pasowej (łańcuchowej), które w płaszczyznach XOZ i YOZ są obciążone składowymi siły S (rys.

1.5.4.9) .

r/n

' x x « b) koło zębate (wał 2)

01    ! f \i N c \' z

i

i

12

B E f

V77

A ■

■vr i

' tt

T

B

f !

i C

Tb

■*77

T

;c, ‘ sp

sp

r    ‘N

fo2    J

€•—

b)

J

G

-* 1 ; °

S cos 7

b?

rj

^ Tw/

S s in 7

J

J

G

>

■ J v

*77

bb

• ' XOY

Rys. 1.5.4.7. Obliczeniowe schematy: a) wału 1, b) wału 2

• Obciążenie wałów napędu od sprzęgieł siłą F,p (1.5.4.1 p. 5).



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanowanie0004 (180) Rys. /
skanowanie0001 (190) Rys. 5.73. Schemat przekładni łańcuchowejF, Rys. 5.79. Rozkład sił działających
Skany (2) Rys. 7.78. Schematy przekładni ciernych o stałym przełożeniu Rys. 7.85. Schematy przekładn
164 jpeg Rys. 9.4. Schemat połączeń zacisków sterownika i FUI* liniowego Rys. 9.5. Program sterowni
16 Rys. 14.4. Schemat przekładni Jo ćwiczeniu 14.1 a następnie przez przekładnię o przełożeniach it
IMGc31 (3) Rys. 1. Rodzaje przekładni mechanicznych: a - cicma, b - pasowa ,c - łańcuchowa, M d+g- p
43070 OMiUP t2 Gorski05 Na rys. 7.43 pokazano proste urządzenia sterowe z napędem ręcznym i przekład
C) Rys. 9. Schemat mechanizmów przesuwu rakla: a - napęd za pomocą przekładni ślimakowej, b - napęd
Rys. 3. Drgania powodujące przemieszczenie osłony przekładni pasowej
DSCN0622 284 7. Kształtowanie reduktorów Rys. 7.4. Schemat reduktora dwustopniowego Ryt, 7.5. Schema
DSCN3861 Rys. 81, Schemat przekładni napędów I rozmieszczenie agregatów w silniku gwiazdowym ZH^POlY

więcej podobnych podstron