104 3

104 3





W odległości co najwyżej KKJ metrów od osoby rzucającej zaklęcie pojawiają się liczne światełka, wyglądające jak odlegle pochodnie allx> latarnie. Mogą one zostać skierowane w dowolną stronę.

W naturalny sposób podążają korytarzami lub ścieżkami, nie muszą być kontrolowane ani nadzorowane w żaden sposób. Jeśli pozostają w zasięgu wzroku, rzucający może dokładniej kontrolować ich nich - musi się jednak skoncentrować: na tej czynności (nic może wtedy wykonywać żadnych innych działań).

Światła poruszają się z różnymi szybkościami, ale nie wolniej niż 8 i nic szybciej niż ló metrów na rundę. Czar działa przez 1 gcxlżinę. po czym światełka bledną i zanikają. Zaklęcie to jest użyteczne w przypadku tworzenia fałszywych tropów i mylenia pościgów.

W chwili, gdy tropiący' zorientują się. że coś jest nie tale, magik może być już bardzo daleko.

Poziom czaru: P Punkty magii: I na rurę Zasięg słuchu

Czas trwania: co najmniej 1 tura Składniki: język dowolnej istoty

Ten czar działa tytko na osobę, która go rzuciła, dając jej możliwość mówienia i rozumienia dowolnego słyszanego języka. Działa przez jedną turę za wydany punkt magii, ale można przedłużyć jego działanie za cenę następnych punktów magii.

Poziom czaru: P Punkry magii: ł Zasięg słuchu Czas trwania: 1 runda Składniki: mała tuba

Postać, rzucająca ten czai- może przywołać dowolny dźwięk - bardzo głośny hałas, odbijający się echem w dużej odległości (powyżej 700 metrów na otwartej przestrzeni, a pod ziemia jeszcze dalej), lut) coś bardzo cichego - jak ciężki oddech. Osoba, rzucająca czar może określić rodzaj dźwięku oraz. jego głośność; czar generuje dowolne odgłosy za wyjątkiem mowy; trwa. tylko przez jedną dziesięciose-kundową rundę. Dźwięk płynie ze źiódła, mogącego znajdować się gdziekolwiek w odległości co najwyżej 24 metrów cal magika.

Poziom czara: F Punkty magii: 3 za tydzień Zasięg: 1 metr

Czas trwania: c:o najmniej 1 tydzień .Składniki: odrobina kleju

Ten czar może zostać rzucony na każde zamknięcie lub rygiel z odległości 1 metra. Zaczarowanego zamka nie można otworzyć ani roztrzaskać. Jednak zaklęcie LO nie zalxr/piecza drzwi lub skrzyni z zaczarowanym zamkiem przed roztrzaskaniem lut) wyważeniem w całości.

Poziom czaru: P Punkty' magii: 2 Zasięg: dotyk

Czas trwania: do chwali aktywizacji Składniki: mały dzwoneczek

Ten czar można rzucić na dowolne miejsce. Jeśli jakaś istota żywa zbliży się do tego miejsca na odległość 1 metra, magik zostanie o tym poinformowany niezależnie od tego. gdzie aktualnie się znajduje. Jeśli w tym czasie osoba, która rzuciła czar będzie spać - zostanie obudzona. Będzie jednak wiedzieć tylko, iż coś zmąciło działanie zaklęcia, nie pozna natomiast żadnych szczegółów. Magik może założyć tylko jeden Magiczny alarm w tym samym czasie. Czar działa do chwili aktywizacji lub rzucenia innego Magicznego alarmu.

bojących sic ognia, by zadawać obrażenia lub służyć jako broń. Można nim jednak zapalić łatwopalne substancje, pochodnie, lampy, iip. dostarcza iluminacji takiej lale świeca (zob. światło i ciemności). Bohater, który rzucił zaklęcie, powinien Zachować dużą ostrożność, ponieważ od płomienia może zapalić się jego szata.

Poziom czaru: P

Punkty magii: 3

Zasięg: i metr

Czas trwania: chwila

Składniki: mały srebrny kluczyk

Ten czar. rzucony Z odległości nie większej niż 1 metr otwiera każdy nicmagiczny zamek (zatrzask, rygiel, klamkę itp). Dodatkowy, przez następną nindę takich drzwi (wieka, pokryty etc.) w' żaden sposób nie da się zamknąć bez użycia magii. Czar nie działa na rygle, zamki lub klamki, zamknięte za pomocą magli.

Poziom czaru: P Punkty magii: 1 za godzinę Zasięg: dotyk

Czas trwania: co najmniej 1 godzina Składniki: dowolny wybrany przedmiot

Ten czar jest rzucany na jeden przedmiot, który osoba rzucająca musi trzymać w- ręku. Przedmiot zaczyna płonąć jasnym światłem, równoważnym Światki latami (patrz Światło i ciemności), Światło płonie przez i godzinę, ale ten czas można przedłużyć, wydając kolejne Punkry magli. Ody zakończy się działanie czaru przeclmiot znika.

Poziom czaru: P

Punkty magii: 1

Zasięg: 12 metrów

Czas trwania: do czasu rozproszenia

Składniki: włosy, paznokcie itp. należące do ofiary

Magik może rzucić przekleństwa na wybraną ofiarę, znajdującą się w chwili rzucania czan.1 w odległości nic: większej niż 12 metrów'. Ofiara może przeprowadzić test swej Siły' Woli, gdy jednak się on nie powiedzie - przekleństwo zaczyna działać. Pńsekłetistwo może zostać usunięte automatycznie przez bohatera, który je rzucił, allwą też przez magtka wyższego poziomu za pomocą czaru Usunięcie przekleństwa.

Poniżej podane są przykładowe przekleństwa; rzucający może sam określić efekty (Lanego Przekleństwa, jednak MG musi upewnić się. że wywołuje ono skutki podobne do podanych tutaj - niewygodne, może żenujące, lecz niespecjalnie niebezpieczne,

■ Brodaw'ki

Wypadanie włosów ■

1 Czyraki, hemoroidy

Dokuczliwa wysypka 1:

1 Jaśniejące włosy

Cuchnący oddech 1

I Zatwardzenie lub biegunka 1 Śmierdzące nogi

Wiatry .

wmmmmmm

Poziom czaru: P Punkty magii; l

Ć-asięg: tylko osoba rzucająca czar

Czas trwania: 1 godzina

Składniki: kawałeczek zwierzęcego hura

Ten czar- tworzy wfokół magika magiczną strefę o średnicy 12 metrów, utrzymującą się przez 1 gcxlzinę, chytra że zostanie zniszczona lub bohater się poruszy. Wewnątrz strefy lemperacura podnosi się o 10°C.

Osoba, podtrzymująca czar nie może w tym czasie rzucać żadnych innych Zaklęć, ani korzystać Z umiejętności medytacji celem odzyskania Utraconych punktów magii. Stref)' dowolnego typu nie mogą zachodzić na siebie, jeżeli tak się stanie - obie zostaną natychmiast zniszczone.

Poziom czaru: P Punkty magii: 1

Zasięg: tylko osoba rzucająca czar

Czas trwania: dopóki nic: zostanie zgaszony

Składniki: żadne

Na otwartej dłoni magika zaczyna tlić się mały. niebieskawy płomień. Płomień będzie płonął, dopóki rzucający nie zadśnie pięści. Płomień jest za mały, by wywołać reakcję psychologiczną u islot

Poziom czaru: P Punkty magii: 3

Zasięg: tylko osoba rzucająca czar Czas trwania: 1 godzina Składniki: kulka wosku

len czar tworzy- magiczną strefę o średnicy 12 metrów, otaczającą osobę, która go rzuciła. Strefa utrzymuje się przez l godzinę.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
musiała być w odległości pięćdziesięciu metrów od ubikacji, bo inaczej zamieniała się w
DUSZPASTERSTWO SŁUŻBY CELNEJ W POLSCE 11 Od dłuższego już czasu pojawiały się głosy, że urzędnicy
Daniken (2) 28. Piramida Kukulcana w Chichcn Itza. Co roku o wschodzie słońca 21 marca wierni oczek
II Okres wyrazu: od l.roku życia od końca 2. roku życia. • Pojawiają się pierwsze słowa: mama, tata,
Durkheim socjologia06 36 /. Co to jest fakt społecznyż3 pewien wpływ na pojawienie się zjawiska wzaj
Część IV: Życie od środka 1917. Dopiero pojawienie się komputerów z ich możliwościami obliczeniowymi
Od autora. Rozprawka niniejsza pojawiła się w cyklu artykułów na łamach Jedności. Bezpośredni impuls
CONFIRMATIO oznacza sakrament bierzmowania od XV wieku w Polsce pojawia się termin bierzmowanie. Naw
DSC09583 ❖ Czas inkubacji waha się od 1-14 dni, symptomy pojawiają się nagle zwykle po 3-5
Durkheim socjologia06 36 /. Co 10 jest fakt społeczny pewien wpływ na pojawienie się zjawiska wzajem
badanie0 rozładowywaniu linii przez oporność różną od jej oporności falowej pojawiają się impulsy
KS. JOZEF BAŃKA Szkic biograficzny i bibliografia prac Od czasu do czasu pojawiają się na lamach nas

więcej podobnych podstron