106 etz250

106 etz250



1.Urządzenie do

rozruchu silnika w stanie zimnym

?ak już mówi sama nazwa, mowa tu o urządzeniu, które ułatwia rozruch silnika w stanie zimnym. Urządzenie do rozruchu silnika w stanie zimnym pokazane jest na rys, 189 /położenie w czasie jazdy, dźwigienka gaźnika rozruchowego przy kierownicy przesunięta do przodu do oporu/ i na rys. 191 /położenie dla rozruchu zimnego silnika, dźwigienka gaźnika rozruchowego przy kierownicy przesunięta do motocyklisty/.

V/ położeniu d^wigienki w czasie jazdy uszczelka /2/ tłoczka rozruchowego /1/ musi całkowicie zatykać rozruchową rurkę emulsyjną /3/. ^latego śrubę regulacyjną cięgna /4/ należy zawsze tak ustawić, aby pomiędzy pancerzem cięgna i śrubą regulacyjną był luz około 1 mm.

Gdy dźwigienka gaźnika rozruchowego ustawiona zostanie w położeniu rozruchu zimnego silnika /dźwigienka zaciągnięta w kierunku motocyklisty/, to tłoczek rozruchowy z uszczelką zostaje podniesiony i otwarty tym samym górny otwór rozruchowej rurki emulsyjnej /r./, rys. 191.

RyS. 191. Podniesiony tłoczek rozruchowy

/rozruch zimnego silnika/

Paliwo znajdujące się w rozruchowej rurce emulsyjnej podczas rozruchu silnika zostaje porywane do góry i zasysane przez kanał rozruchowy /5/, rys. 191. który ma ujście w kanale ssącym poza przepustnicą gaźnika.

Aby podczas rozruchu zimnego silnika w układzie rozruchowym wytworzyć konieczne dla jego działania podciśnienie, przepustnicą musi się znajdować w położeniu odpowiadającemu biegowi jałowemu.

Podczas rozruchu nie wolno ctwierać rrzepustnicy, gdyż wówczas urządzenie \ rozruchowe nie działa !

Dolny otwór rozruchowej rurki emulsyjnej posiada ujście w odzielnej komorze - studzience -, które połączona jest jedynie przez dyszę rozruchową /6/, rys. 191 z komorą pływakową. Otwór dyszy rozruchowej jest tak dobrany, że po zassaniu ilości paliwa znajdującego się w rozruchowej rurce emulsyjnej dopływa tylko tyle paliwa, ażeby silnik przy za długo utrzymywanej w pozycji przesuniętej dźwigienki rozruchowej mógł jeszcze spalać wzbogaconą mieszankę.

106


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
fot i Natężenie prądu wymagane 1 do rozruchu silnika 100 % 150 50 % Energia i akumulatora, moż
114 etz250 8«2» Rysunki narzędzi specjalnych 1, Urządzenie do składania silnika 22-50*014 Wszystkie
Urządzenia rozruchowe i regulacyjne Urządzenia rozruchowe Rozruch silnika to przejście od postoju do
107 etz250 Paliwo potrzebne do rozruchu mieszane jest wstępnie w studzience rozruchowej. Potrze
Zdjecie9 5.2. ZBIORNIKI POWIETRZA ROZRUCHOWEGO SILNIKÓW POMOCNICZYCH Do rozruchu sOników pomocniczyc
v* IHTER V CRRS SZEROKA OFERTA CZĘŚCI ZAMIENNYCH I URZĄDZEŃ DO NAPRAWY SILNIKÓW SILNIK? NIE SZUKAJ
elektryczni). Energia ta jest niezbędna do napędu silników elektrycznych maszyn i urządzeń budowlany
Strona 17Temat: Rozruch silników prądu stałego Silnika prądu stałego nie wolno włączać bezpośrednio
Obraz6 (19) Eksploatacja Rozruch silnikaA OSTRZEŻENIE Do wspomagania startu na zimno nie stosować e
CCI20111111151 Prąd rozruchu silników nawet małej mocy nie powinien przekraczać cztero- do sześciok
86292 Obraz3 (22) Eksploatacja Przed rozruchem silnikaPrzed rozruchem silnika Uwaga: Jeżeli używasz
img0602sm 25 Zagadnienie rozruchu silnika można również rozwiązać przy założeniu, że charakterystyka
IMG205 17. Badanie bocznikowego silnika prqdu stałego 17.1. ZAKRES ĆWICZENIA 17.1*1. Rozruch silnika

więcej podobnych podstron