111 3

111 3



111

1.5.11.2. SMAROWANIE REDUKTORÓW [16], [22], [23], 25]


W reduktorach podlegają smarowaniu:

1.    zazębienia kół,

2.    łożyska wałów.

1.    Smarowanie kół zębatych

-    smarowanie przez zanurzenie dla Vkol < 12:15 m/s,

-    smarowanie natryskowe (obiegowe)

dla Vkot> 12-15 m/s.

Zwykle korzysta się ze smarowania przez zanurzenie przy dotrzymaniu następujących reguł:

-jeżeli zanurza się w wannę olejową koło szybkobieżne, to głębokość zanurzenia nie przekracza podwójnej wyso kości zębów,

-jeżeli zanurza się w wannę olejową koło wolnobieżne, to głębokość zanurzenia nie przekracza —1/3 promienia koła,

-    objętość kadzi olejowej wynosi (0,3 r 0,6) dm3/kW prze noszonej mocy, co przy znanych poprzecznych wymia rach reduktora decyduje o położeniu dna wanny olejowej,

-    minimalna odległość od wierzchołków koła zębatego do dna wanny olejowej musi wynosić przynajmniej 5-10 m,

-    zalecane wartości lepkości oleju w stopniach Englera E°50 dla przekładni zębatych (tabl. 1.5.11.6), dla przek ładni ślimakowych (tabl. 1.5.2.20),

-    dla wielostopniowych reduktorów podział przełożenia między poszczególnymi stopniami reduktora należy wykonać w taki sposób, żeby średnice kół (nie zębników) wszystkich stopni reduktora były do siebie zbliżone (rys. 1.5.11.8). Z tego wynikająpolecenia-tabl. 1.1.3 i rys. 1.1.2,

-    przy niedotrzymaniu warunku d2i~d2 u należy dla mniejszego z kół uwzględnić dodatkową kadź olejową (rys. 1.5.11.9a) lub inne konstrukcyjne rozwiązania (rys. 1.5.11.9b).

2.    Smarowanie łożysk tocznych

-    smarowanie tym samym olejem co przekładnia

dla Kito) 5* 3 m/s,

-    smarowanie smarem stałym dla Vk^ < 3 m/s.

W celu zapobiegania wypłukiwaniu smaru przez olej stosuje się odpowiednie uszczelnienia (rys. 1.5.5.10a, i, rys.

1.5.5.1 la, j, rys. 1.5.5.12b).

Niektóre przykładowe konstrukcyjne rozwiązania po sma rowaniu łożysk i kół zębatych dla oddzielnych miejsc re -duktorów przedstawiono na rys. 1.5.11.10 i 1.5.11.11.


Tabl. 1.5.11.6. Zalecane lepkości oleju w stopniach Englera E° dla przekładni zębatych



Materiał

kół


Tworzywa sztuczne Żeliwo 1 Brąz J Stal


470 i flOOO 1000-; t1200


Rm

MPa

Eso ( E °oo ) przy prędkości obwodowej V,

m/s

<0,5

0,5^1,0

l,0v2,5

2,5t5,0

5rl2

>12

24(3)

16(2)

11

8

6

4,5

36 (4,5)

24(3)

16(2)

11

8

6

36(4,5)

36 (4,5)

24(3)

16(2)

11

6

60(7)

36 (4,5)

36 (4,5)

24(3)

16(2)

11


Stal nawęglana, hartowana

>1200



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
111 i1.5.11.2. SMAROWANIE REDUKTORÓW [16], [22], [23], 25] W reduktorach podlegają smarowaniu: 1.
111 111 02 pcz.cm deju1.5.11.2. SMAROWANIE REDUKTORÓW [16], [22], [23], 25] W reduktorach podlegają
Ili1.5.11.2. SMAROWANIE REDUKTORÓW [16], [22], [23], 25] W reduktorach podlegają smarowaniu: 1.
kurmaz111 1111.5.11.2. SMAROWANIE REDUKTORÓW W reduktorach podlegają smarowaniu: 1.
Kalendarz 10(6) STYCZEŃ PN WT SR CZ PT 1 SO 2 4 5 6 7 8 9 11 12 13 14 15 16 18 19 20 21 22 23
Slajd21 Warianty posadowienia 1. 111.1111111.1 -111 ty 1111. ^ 11111111111U
6-8,15-16 i 22-23 grudniaŚwięty czeka na dzieciaki
2012 10 16 22 23 „ "“"" ‘""‘•"•w.,, Nil LŁ. 1 B " i
pg59 Zahlmuster 40 + 41 3*3-4-4-4,5 3-3-4-4-4,5 20-22-23-25-26,51 I 1 = Schwarz meliert (Dunkelrot m
4c765728026cb?7 ło II 12 13 n li /6 r 18 19 20 21 22 23 1 25 26 2m 28 29 3l> (ttłtf f/Stcrtf
22 23 (25) wykonujemy w ten sposób, źe sok z aloesu I rozcieńczamy wodą w stosunku 1:1, czyli do lit
Ćwiczenia grafomotoryczne11 Połącz kolejne kropki. Pokoloruj otrzymany obrazek kredkami. 24 25 23 22

więcej podobnych podstron