116 117

116 117



Kura:

Pies potrafi. Za nim, dalej!

Kurczę III:

My nie kaczki, lecz kurczęta! Kurczę IV:

Mama o tym nie pamięta?!

Sama mama nam mówiła, by nie wchodzić nigdy w wodę... Kurczę I:

Że musimy dbać o siebie, o swe zdrowie i urodę.

Kurczę II:

Nie chcę w wodzie się przeglądać. Mokry kurczak źle wygląda...

Pies:

O urodę cała sprawa?

Kurczę III:

Niebezpieczna to przeprawa... Utopić się w rzece można.

Kurczę I:

Sytuacja dla nas groźna.

Pies:

Lecz ja się za rzekę spieszę...

Kura:

Za to ja się dziećmi cieszę. Chciałam sprawdzić, dzieci drogie, czy was nauczyłam tego, że gdy kurczak wejdzie w wodę, nie wyniknie nic dobrego...

Pies:

Mądre, kuro, masz kurczęta.

Kura:

Każde dobrze z nich pamięta oraz dobrze to rozumie, że do wody wchodzić może ten, kto pływać dobrze umie.

Narrator:

Czy słyszycie? Pamiętajcie!

Więc powtórzcie tę naukę, bo z was każde też rozumie, że..

Pies:

Do wody wchodzi ten...

Wszyscy:

Kto pływać dobrze umie!

Co mam w plecaku? - zabawa dydaktyczna

Przygotuj

Plecak turystyczny, a w nim wakacyjne zabawki, przybory higieniczne i inne rzeczy potrzebne w czasie wakacji (np. czepek kąpielowy, okulary przeciwsłoneczne, okulary do pływania, płetwy).

Razem z dziećmi (3- i 5-letnimi) siadamy w kręgu na kocach w przedszkolnym ogrodzie, w lesie lub na łące. W środku gromadzimy różne przedmioty. Spośród nich każde dziecko wybiera jeden rekwizyt, który jego zdaniem trzeba ze sobą zabrać w wakacyjną podróż. Należy uzasadnić swój wybór i zapakować tę rzecz do plecaka.

Ziołowe przysmaki - zabawy badawcze

Przygotuj

Lupę dla każdej pary (pięciolatka i trzylatka), atlasy roślin i zwierząt łąkowych.

Proponujemy dzieciom zabawę w tropicieli łąkowych (ogrodowych) zwierząt i roślin. Rozdając przedszkolakom lupy, zaznaczamy, by uważnie obserwowały wszystko, co żyje i rośnie na łące (lub na trawniku). Wcześniej z dziećmi oglądamy atlasy z roślinami łąkowymi, umożliwiamy im także korzystanie z atlasów w czasie prowadzenia obserwacji. Zachęcamy, by określiły wygląd roślin, kształt, kolor, zapach liści i kwiatów. Warto zaznaczyć, że niektóre rośliny wykorzystywane są w ziołolecznictwie (mięta, rumianek). Pomagają nam łagodzić i leczyć różne dolegliwości, są składnikiem różnych przypraw stosowanych w kuchni dla wzbogacenia smaku

117


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Wycieczka nad rzeczkę strona 2 Kira Pies potrafi. Za nim, dalej! Kt r< zt 3 My nie kaczki, lecz
Wycieczka nad rzeczkę strona 2 Kira Pies potrafi. Za nim, dalej! Kurczę 3 My nie kaczki, lecz kurc
116 117 7.4. Sprawdź, czy potrafisz A 661 Ciało o masie 20 kg spadało swobodnie z wysokości 10 m. Ja
116 117 7.4. Sprawdź, czy potrafisz A 661 Ciało o masie 20 kg spadało swobodnie z wysokości 10 m. Ja
Psi w?ch i Stracił głowę kupiec Jeriemiej Babkin, odszedł na bok, a pies za nim. Podchodzi do niego
str 116 117 (2) 8.    Pojmij mnie Jasinku, pojmij mnie dostaniesz za mną pi
str 116 117 walki na bagnety, opuściły dogodną pozycję i wycofały się do Iłży. Powstańcy posuwali&nb
Psi w?ch i Stracił głowę kupiec Jeriemiej Babkin, odszedł na bok, a pies za nim. Podchodzi do niego
80103 str 116 117 (2) 8.    Pojmij mnie Jasinku, pojmij mnie dostaniesz za
6 mów i leśniczówki (na lewo; — tui za nią, dalej ładne echo z drogi!) do ujścia doliny Białego
206 i nieco na lewo od. poprzedniej), ku Pd. Z otwiera się widok na Liptów i Niżnie Tatry (2045
Pd. Z. otwiera się widok na Liptów i Niżnie Tatry (2045) za nim. Ku Pd. Z. widnieje Bystra (225
239 Uiszczam się w mera słowie, mówię za nim, a bardziej sam za sobą. Moja by była hańba, mój żal ni
ZAMKNIĘCIE TOMU P „Jak kruszec drogi są stare podania, Co za nim trzeba spuszczać się w głąb ziemi,
X PliZEDMOWA. niu miałem wiadomość; szukałem też za nim po archiwach, czy to osobiście, czy za
X PliZEDMOWA. niu miałem wiadomość; szukałem też za nim po archiwach, czy to osobiście, czy za

więcej podobnych podstron