156 3

156 3



używać ich jako wierzchowców. 1 Dziki atakują przez przebicie swoimi szablami, co traktowane jest. jak atak rogami.

Budowa ciała: Tc duże. pokryte szczeciną, podobne do świń istoty mają wystające ryje i ostre szable. Osiągają zwykle około 1.2 metra długości i przeważnie są koloru szarego.

Charakter: Neutralny.

Cechy psychologiczne: Ranione dziki stają się jnidatne na furię.

Zasady specjalne: Istnieje 30% szans na ro. że u postaci przebitej szablami dzika rozwinie się infekcja ran (patrz Ataki potworów, Zasady specjalne i Choroby).

jąBwoiioywyisa p ini>www»

tern

33

;Op:: SW Ogl

§11

111

•DŻABERSMOK*

Inwazje Chaosu stworzyły tysiące dziwnych istot. Wiele z nich w ogóle nic* poddaje się klasyfikacji, gdyż są to wyłącznie pojedyncze egzemplarze, dla których gwałtowne mutacje stały się przeszkodą, która nie pozwoliła im stać przodkami całej rasy. Jedną z najdziwniejszych istot, która ma rozpoznawalną formę i którą można określić jako należącą do gatunku nie podlegającego już zmianom jest Dźabersmok.

Jednak nawet ten tak zwany gatunek jest obiektem ciągłych mutacji oni z zmian, dotyczących rozmiaru i koloni skóry. Najbardziej charakterystyczna jest ich mentalność - są niezwykle odważne i agresywne, ale jednocześnie raczej głupie.

W \valc:e Dźabersmok atakuje w każdej rundzie jednym Ugryzieniem, dwoma kopnięciami i jednym uderzeniem ogonem .

Budowa dała: Dżabersmoki są dużymi potworami osiągającymi ponad 4 metry wysokości, a często pojawiają się osobniki jeszcze większe. Chociaż ich przednie kończyny są

bardzo zręczne, często używają ramion, aby pomagać sobie podczas chodzenia lub biegania, podobnie jak goryl w naszym święcie. Mają długie, chude szyje i duże. brzydkie głowy. Chociaż mają skrzydła, większość nie potrafi latać. Zamiast tego podczas ^rru-.szania się trzepoczą nimi z wściekłością, powodując ogłuszający hałas. Dżałicrwnok może być każdego koloru, a większość z nich słabo świeci.

Charakter: Chaotyczny.

Cechy psychologiczne: Dżalreramoki wzbudzają strach we wszystkich żywych istotach, a grozę w mających poniżej 3 m wzrostu. Są również podatne na głupotę.

Zasady specjalne: Ugryzienie Dźabersmok a jest jadowite (patrz Trudzny), zraniona osoba musi wykonać udany test zatrucia. albo umrze jkj 2Kó rundach. Tak jak trolle (patrz Humanoidy), Dżabersmoki. spiowa-dzone do 0 punktów Żywotności mogą regenerować i punkt Żywotności na turę, Rany. zadane przez ogień albo żrące kwasy' nie mogą zostać zregenerowane. Dżaber-smok, któremu Żywotność spadnie do 5 łub mniej punku av nie może atakować ani poruszać Się. aż Zregeneruje Żywotność do poziomu [przynajmniej 6 punktów. Dżabersmoki widza w ciemnnitiachm odległość 20 metrów.

•GRYFON*

Gryfon to rwór Chaosu - potężny, uskrzydlony drapieżnik, który łączy w sobie natury lwa i orła. Wiele gryfonów nadal przybywa cio Starego Świata z okolic bieguna północnego, często w towarzystwie band zwierzo ludzi czyf też Wojowników Chaosu (patrz Humanoidy). Inne mieszkają na srale w Starymi Święcie, zakładając kolonie i żyjąc pod każdym względem jak inne. miejscowe dzikie zwierzęta. Podczas walki atakują cztery razy: jedno ugryzienie, dwa uderzenia

szponami z pr/<xiu oraz jedno kopnięcie, ale tylko do tyłu.

Budowa ciała: Gryfon to czworonóg, z przodu podobny cio wielkiego, cjmpież-nego ptaka, razem ze skrzydłami i silnymi, zdolnymi do rozrywania na strzępy szponami, a z tyłu do lwa lub innego drapieżnego kota. Gry fony są dużymi zwierzętami, mającymi sporo ponad 3 metry długości i, jeśli zostaną wytresowane, mogą nosić ciężary, porównywalne z lyrni, które może unieść koń bojowy.

Charakter: Chaotyczny (neutralny, jeśli jest wytresowany - patrz niżej).

Cechy psychologiczne: Gry fony wzbudzają strach w żywych istotach, mających poniżej 3 metrów wzrostu,

Zasady specjalne: Gry fony latają jak istoty pikujące. Szybkość podana w eharaktery-styce dotyczy wyłącznie poruszania się po ziemi. MG może pozwolić bohaterowi z umiejętnością tresura, by spróbował wytresować gryfona jako wierzchowca. Może to zakończyć się sukcesem tylko wtedy, gdy bohater, podejmujący się treningu osobiście wychowywał gryfona od młodości. Trening pochłania liczbę miesięcy równą 24 minus Inteligencja trenowanego gryfona (zakres K12+-4). Zwierzę powinno wykonać test Siły’ Woli pod koniec tego okresu, by sprawdzić, czy jego namralne instynkty przeważą nad wpływem tresury.

•GRZYBY I PLEŚNIE*

Grzyby, nazywane również pleśniami, rosną w wilgotnych, ciepłych i zwykle zaciemnionych miejscach, takich jak podziemne kompleksy, kopalnie, tunele i dawno opuszczone budynki. Nie wszystkie pleśnie są niebezpieczne; większość jest całkiem nieszkodliwa i po prostu rośnie na ścianach albo na gnijących rtrśłinach, nic szkodząc nikomu i wykonując pożyteczną pracę - rozkładając martwą materię organiczną. Jednak niektóre pleśnie mogą być niebezpieczne dla poszukiwaczy przygód i innych żywych istot.

Pleśniom nie szkodzą żadne, prócz ognia, łoimy ataków, a ponieważ rosną na najbardziej wilgotnych terenach, nie zawsze łatwo jest je wypalić.

Fluorescencyjny zarodnik jest to czarny, podobny do strupa grzyb, który7 rośnie na żywej materii wszystkich rodzajów, nawet na innych odmianach grzybów. Bardzo trudno jest go wykryć w dojrzałym stadium, szczególnie przy słabym oświetleniu. Jest bardzo wrażliwy': na ciepło. Jeżeli ciepłokrwista istota przechodzi obok niego w odległości 1 m albo otwarty ogień pali się w odległości 3 metrów, wysyła on gęstą chmutę fluoiescen-

156


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
80051 img156 (12) 156 Jeżeli zgodnie ze wzorem (87) wartość odczytu łaty wstecz Ow będziemy traktowa
1330462442 przez anetaa middle IM W Polsce NFZ jest jak Dr.House Kuleje... www wykopuj pl
15 cm, przez 15 minut. 18.    Co to jest wstrząs? Objawy i działanie ratunkowe. Odp.
page0796 788Saga jako naoczni świadkowie towarzyszyli. Ich opowiadania i ich sagi w pewną formę ujęt
Doldenkorn i Frundeuliorn jako przykład powstawania gór przez podnoszenie się warstw. Według fotogra
252 Badanie sił przyrody i ocena pożytecznej ich wartości. immersyjnej, wprowadzonej w 1861 r. przez
img156 156 Jeżeli zgodnie ze wzorem (87) wartość odczytu łaty wstecz Ow będziemy traktować zawsze ja
img156 (12) 156 Jeżeli zgodnie ze wzorem (87) wartość odczytu łaty wstecz Ow będziemy traktować zaws
skanuj0020 (214) 48 wał jako producent, został zatrzymany przez rząd, ponieważ minister kultury uzna
img156 156 Jeżeli zgodnie ze wzorem (87) wartość odczytu łaty wstecz Ow będziemy traktować zawsze ja
chroniących osoby. Wspomaga tę mądrość kontemplacja jako świadczenie intelektu akceptowane przez wol

więcej podobnych podstron