211 3

211 3



Ponadto, wielokrotnie, nawet prawidłowe wciskanie i wyciskanie łożysk

Rys. 6.2. Zużycie lub zniszczenie pierwszych zwojów gwintu może być powodem całkowitego zniszczenia otworu gwintowanego

z kadłuba prowadzi nieuchronnie do zwiększenia średnicy gniazda.

Naprawa pęknięć lub odłamań

We współcześnie produkowanych motocyklach wszelkie kadłuby silników, skrzynek biegów i przekładni głównych wykonywane są niemal z reguły z lekkich stopów aluminiowych.

acetylenowego przy użyciu specjalnych proszków przeciwutleniających. Spawanie stopów lekkich jest trudniejsze niż spawanie stali i dlatego powinno być wykonywane przez spawacza obeznanego dokładnie z technologią spawania stopów lekkich.

Przed przystąpieniem do spawania kadłub powinien być podgrzany do temperatury około 200°C i zabezpieczony przed szybkim ostudzeniem (np. przez obsypanie piaskiem). W miarę możliwości należy przymocować kadłub płaską powierzchnią do sztywnej stalowej płyty śrubami przechodzącymi przez wszystkie otwory śrub mocujących kadłuba, celem zabezpieczenia go przed skrzywieniem wskutek znacznego miejscowego zagrzania przy spawaniu i późniejszego stygnięcia. Jeżeli spawanie było wykonane prawidłowo, wówczas wytrzymałość spawu jest na ogół wystarczająco duża.

Spaw należy następnie oczyścić i wyrównać pilnikiem lub na szlifierce. Płaszczyzny uszczelniające do których przykręcane są pozostałe części kadłuba i pokrywy powinny być sprawdzone


Rys. 6.3. Przykład naprawy pękniętego kadłuba przez kołkowanie (1, 2, 3, itd. — kolejność wiercenia otworów; X, IX, XXX — kolejność zaślepiania otworów)

W przypadku odłamania części kadłuba lub poważnych pęknięć osłabiających w zdecydowany sposób jego wytrzymałość, najtańszą i właściwie jedyną metodą naprawy jest spawanie. Przeprowadza się je za pomocą palnika na płycie traserskiej, bowiem istnieje możliwość zwichrowania się płaszczyzn.

W przypadku krótkich, niewielkich pęknięć kadłubów lub pokryw na powierzchniach zewnętrznych obustronnie dostępnych, jeśli spawanie nie jest

211


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ksiazka(078) Rys. 3-46. Wyciskanie łożysk s uch widełek przegubu krzyżakowego: 1 - łożysko igiełkowe
Piasta łożyska wyciskowego Łożysko wyciskowe Sprężyna tarczowa Oś wałka sprzęgłowego
strop kratowy czteromodułowy _879mm do górnej części belki łożyskowej fis 3,048m lub wielokrotn
Obraz (211) „stubylczyli” (ukuto nawet szczególny zwrot, na określenie tego stanu) i oszaleli „pod d
Sam Naprawiam Renault Twingo ? up by dunaj2 6. ZAWIESZENIE Rys. 6.18. ELEMENTY ŁOŻYSKA Rys 6.19 W
P1220695 GENY SUPRESOROWE Prawidłowe geny, których zadaniem jest przeciwdziałania lub nawet przerywa
Skanowanie 11 01 17 06 (24) Odpowiedzi na pytania testu wielokrotnego wyboru (b)    
Slajd25 (88) • BLIŹNIAKI - zrosty (prawidłowe w stosunku do kierunków krystalograficznych) dwóc
Skrypt PKM 1 00160 320 9.4. Zadania do rozwiązania Zadanie 9.11 Narysować zabudowę łożysk (rys. 9.12
star266125 Skrzynka rozdzielcza 125 7. Pod obudowę łożyska 2 (rys. 5-30) założyć uszczelkę pokr
ły i utrudnia prawidłowe przeprowadzenie pomiarów (por. rys. 3). Zmniejszanie koncentracji cząstek w
Łożyska toczne - zużycieNaturalne zużycie łożyskZużycie ścierneZużycie zmęczeniowe Największe w
Łożyska toczne - zużycieInne przyczyny zużycia łożysk Błędny proces technologiczny Zła konstrukcja

więcej podobnych podstron