0S0BY PRZEZ
*^0
ILUSTRACJA DON FOLEY DANE OBRAZOWE FRANK W ER BUM
dzania przez komórki dwubiegunowe i hamowania przez komórki amakrynowe. Wykresy przedstawione na poprzedniej stronie O, O, 0 pokazują przebieg aktywności na obu wejściach oraz na wyjściu komórki zwojowej innego typu niż zilustrowana wcześniej.
Na tej zasadzie każda z 12 grup komórek zwojowych przekazuje końcową, przestrzen-no-czasową reprezentację pewnego aspektu obrazu przez nerw wzrokowy do mózgu, a każda reprezentacja jest unikatowym produktem powstałym pod wpływem pary wzorców pobudzenia i hamowania 0. Grupy komórek zwojowych bez przerwy wysyłają te 12 filmowych ścieżek do mózgu. (My byliśmy w stanie w trakcie eksperymentu zarejestrować jedynie siedem). Nawet prosty błysk światła padający na czworobok na siatkówce wywołuje niezwykle zróżnicowaną odpowiedź.
Naszym celem oczywiście jest poznanie, jak każda z grup komórek zwojowych wyławia znaczenia z widzianego otoczenia. Siatkówka jest tak zaprojektowana, aby radzić sobie z informacjami bardziej interesującymi niż błysk światła, byliśmy zatem ciekawi, co by się w niej działo podczas oglądania naturalnego obrazu, na przykład mówiącej osoby. Co pokazywałaby każda z 12 reprezentacji? Jak wyglądałby wzorzec odpowiedzi każdej z 12 grup komórek? Czy pewne cechy byłyby „wyłapywane” przez jedne filmy, a ignorowane przez inne?
Opis środków użytych do uchwycenia mechanizmów przetwarzania informacji o świetlnym kwadraciku brzmi prosto, w rzeczywistości jednak jest niezmiernie trudno nakłuć
Listopad 2007