assembler€86ˆ 8

assembler€86ˆ 8



236    9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych

AH = L2 (OCH) zapis punktu

we: CX - numer kolumy 0...639,

DX - numer wiersza 0...349,

<    AL:6 > - kolor 0...63,

<    AL = 0/1 > - OR/XOR,

BH - numer strony pamięci ekranu dla karty EGA.

AH = 13 (ODH) odczyt punktu

we: DX - numer wiersza 0...349,

CX - numer kolumny 0...639,

BH - numer strony pamięci ekranu dla karty EGA. wy: AL - kolor odczytanego punktu.

AH = 14 (OEH) zapis znaku i przesunięcie kursora (tryb dalekopisowy) we: AL - kod znaku,

BL - numer koloru (jeżeli tryb pracy w kolorze).

AH = 15 (OFH) odczyt aktualnego trybu pracy

wy: AL - tryb pracy (por. parametry dla AH =0).    \Ä…

AH - liczba znaków w wierszu.

BH - numer aktywnej strony ekranu.

AH = 16 (10H) ustawienie rejestni palety kolorów dla karty EGA

we: AL = 0 - zapis do rejestru 0-15,    .r

BL - adres rejestru,

BH - kolor 0...64,

AL = 1 - zapis do rejestru overscan,    j

BH - kolor 0...64,

AL = 2 - zapis do wszystkich rejestrów koloru palety oraz overscan

17-bajtową tabelą adresowaną przez ES:DX (bajty 0...16-rejestry palety kolorów, bajt 17-overscan),

AL = 3 i BL = 0 - wyłączenie bitu podwyższonej jasności,

AL = 3 i BL = 1 - wyłączenie bitu wyświetlania migowego.

AH = 17 (11H) działania na generatorze znaków karty EGA (nic zmieniają zawartości ekranu)

we: AL = 0 - ładowanie generatora znaków z pamięci operacyjnej ES:BX - adres generatora znaków,

BL - blok 0...3, do którego nastąpi ładowanie,

DX - offset pierwszego znaku w bloku,

CX - liczba bajtów,

BH - liczba bajtów na znak,

AL = 1 - ładowanie generatora znaków 8 x 14 (tryb monochromatyczny) z pamięci ROM do bloku określonego przez BL,

AL = 2 - ładowanie generatora znaków 8x8 (podwójne punkty) z pamięci ROM do bloku określonego przez BL,

AL = 3 wybór obu generatorów znaków

BL < 3 > =1, BH < 2...3 > - numer bloku z generatorem,

BL < 3 > =0, BH < 0...1 > - numer bloku z generatorem,

AL = 32 (20H) - Å‚adowanie graficznego generatora znaków 8 x 8 z pamiÄ™ci operacyjnej za pomocÄ… wektora przerwania INT 1FH ES:BX - adres zestawu znaków

AL = 33 (21H) - ładowanie graficznego generatora znaków z pamięci operacyjnej

CX - liczba bajtów na znak,

BL = 0 - liczba wierszy zdefiniowana w rejestrze DL,

BL = 1 - liczba wierszy równa 14,

BL = 2 - liczba wierszy równa 25,

BL = 3 - liczba wierszy równa 43,

AL = 34 (22H) - generator znaków ROM 8 x 14,

BL = 1 - liczba wierszy równa 14,

BL = 2 - liczba wierszy równa 25,

BL = 3 - liczba wierszy równa 43,

AL = 35 (23H) - generator znaków ROM 8x8,

BL jak dla AL = 34,

AL = 48 (30H) - odczyt aktualnego stanu generatora znaków BH = 0- INT 1FH,

BH = 1 - INT 44H,

BH = 2 - wskazanie na generator ROM 8 x 14,

BH = 3 - wskazanie na generator ROM 8x8 (podwójne kropki), BH = 4 - wskazanie na generator ROM 8x8 (górna połowa),

BH = 5 - wskazanie na alternatywny generator ROM 8 x 14 wy: ES:BX - adres generatora znaków,

CX - liczba bajtów na znak,

DL - liczba wierszy.

AH = 18 (12H) konfiguracja karty EGA

we: BL= 16 (10H) - odczyt konfiguracji (wy: BH = 0 - aktywny tryb kolorowy, BH = 1 - monochromatyczny),

BL = 32 (20H) - zmiana procedury drukowania kopii ekranu w 43 wierszach.

AH = 19 (13H) zapis na ekranie ciągu znaków (tryb dalekopisowy) we: ES:BX - adres początku ciągu znaków do zapisu,

CX - liczba znaków, DH/DL - pozycja pierwszego znaku,

BH - numer strony ekranu,

AL = 0 - znaki przesyłane kolejno, w BL atrybuty, kursor nie zmienia pozycji,

AL= 1 - znaki przesyłane kolejno, w BL atrybuty, kursor przesuwa się,

AL = 2 - znaki przesyłane na przemian z atrybutami, kursor w stałej pozycji,

AL = 3 - znaki przesyłane na przemian z atrybutami, kursor przesuwa się.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
assembler?86? 7 234 9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych Przerwania sprzę
assembler?86? 9 238    9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowyc
assembler?86? 0 240 9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych A < 2 > -
assembler?86? 1 242 9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych Wywołanie rezydu
assembler?86? 2 244 9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych Program użytkowy
assembler?86? 4 248 9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych adres pola FCB,
assembler?86? 5 250 9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych numer kanału. Je
assembler?86? 6 252    9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowyc
assembler?86? 7 254 9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych • Przykład ilust
assembler?86? 3 246 9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych 06H - bezpośredn
assembler?86? 6 9. Wykorzystanie procedur systemowych w programach użytkowych Mikrokomputery klasy
Laboratorium Przemysłowe Systemy Cyfrowe (PLC) 1.1. Projektowanie programu użytkownika Podstawowe
7 system operacyjny programy użytkowe systemu jądro systemu i powloką - interpreter poleceń
t Program diagnostyczny systemu l Program koordynujący Programy Użytkowo Programy
-    kod programu użytkownika (proces użytkownika) -    kod systemowy
Elementy systemu komputerowego użytkownicy (ludzie, maszyny, inne komputery) programy użytkowe
WSTiE i: AGHZałożenia systemu operacyjnego » Udostępniać programom użytkownika wygodne i efektywne

więcej podobnych podstron