Capture108

Capture108



Próba A Prótu A'


12    19

17    17


fV/Min istotności {ńfttifktince lr\rh

Test kicrankowy/bczkicrunkowy Ufirrttional \trsu\ nołulirrautruil t,-W) Tcm t ilU jednej średniej (f ust for o single mtan)

Test t dla prób niezależnych {t ust for indefundeni sumptes i Tcm t dla prób skorelowanych (f ust for corrtlau.l sumplts)

Moc testu (/vmvr <*f a ust)

Odporność testu (rrdmimeiO

Jednorodność (homogentatność) wariancji (homo^rnciry of var tuner)

Zadania

1. W dwóch próbach o różnych warunkach eksperymentalnych uzyskano jąoe wyniki:

2    5    7

4 16 M

Zbadaj istotność różnicy między średnimi, stosując test be/kierunkouy 2. W dwóch próbach niezależnych uzyskano następujące wyniki:

Próba A

Próbki B

X

124

120

N

50

36

Z{x-Xr

5512

5184

Zbadaj. czy średnia i próby A jest równa bądź większa ni/ średnia / próby 3 3L W próbie liczącej osiem osób badanych w dwóch różnych rodzajach w. eksperymentalnych uzyskano następujące pary wyników:

Warunki A Warunki B

Zbadaj istotność różnicy między średnimi, stosując test hczkterunkow >

4. Oblicz 1 dla następujących wyników:

Próba A

Próba B

X

20

25

A'

25

10

Lr*

12 500

7 900

t (*»•<*    h utyk**    Wlnlk(

'    , St    |ł

10

Zb*L»; istotność różnicy między dwiema <rcdn

P0,"chlu h> <*»« im«b, \rlU>*    •

,»WK (UO pr/y /uloMiwjmu tc„u kierunki    h>»-» ■«*«, ^ L

19. W echach nieuleknych u/yskan

■—‘

1

II

mr,:

s

15.00

2500

24

12.00

2000

18

/bada) istotność różnicy między średnimi II. Otrzymano następujące pary pomiarów

-

X

~t ó

5

9

8

6.00

6 5

15

13

7

10.00

i*"**6 l,,/nK> międz>    średnim,, stosując ,CN| klfnin.

li W próbie liczącej 20 par pomiarów ID = 80. a !/>' = 400 Cz    k‘ '

udnun, j«J Ulotna na poziom,c 0.05 przy    ,MU

15- *=o-oo-onu*4 nc ..........

Iż Badając próby niezależne, otrzymano następując *yniki:

1

II

,Y

20

30

IX

300

750

LV

8000

24000

j. Oblicz średnic z prób I i 11.

b. Oblicz i.

bczkiciunkowym?

5.    W próbie liczącej 26 par pomiarów ID = 52. a ID2 = 400. Oblicz t

Ko/wiązani a zadań

Lu 1.74. p > 0.05. X t« 2.81. p < 0.05. 5.i = 2.%.


2. i = 1.62. p > 0.05 4. r = 1.19.


6.    Jakie zalety przy przeprowadzaniu eksperymentów mają próby zale/ne M pary pomiarów?

7.    Średnic z dwóch niezależnych prób o liczebności 10 i 17 wynoszą odpowiednio 9.63 oraz 14.16. Nie obciążone oszacowanie wariancji wynosi odpowiednio 64.02 oraz 220.30 Zastosuj metodę zaproponowaną przez Cochrana i Co\ • zbadaj istotność różnicy między tymi dwiema średnimi.

215

214


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
E 3 r 9 z A DZIELIMY SIĘ WIEDZA ^ Pn/12/19 17:00 GMACH TECHNOLOGII □ CHEMICZNEJ PW al.
nadzieja. 06/12/19 17:00 Plac NZS 1, sala 108A Filozoficznospołeczne aspekty globalnego
17 bmp Dorastanie (12-19 lat) Tożsamość-rozproszenie ról Młody człowiek poszukuje
17 bmp Dorastanie (12-19 lat) Tożsamość-rozproszenie ról Młody człowiek poszukuje
11.04.2019,11:16 11.04.2019,11:16 Data: 10A34/19 17:12 Od: MEN <menJrfo@men.gov.pl> Temat:
8 KLASA Va+b: Owidius: Z »Przemiau« ust. 1, 2, 3. 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 21, 22; z
index 1 listopad Pn wt Śr Cz 3 4 5 6 10 11 12 13 17 18 19 20 24 25 26 27 2003 Pt So 1
Styczeń 11 (Poniedziałek 3 10 17 24 3l/ Wtorek 4 11 18 25 Środa 5 12 19 26 Czwartek 6 13 20
Stitch Patterns 19 17 15 13 11 9 7 5 3 1 mm 20 18 16 14 12 10 8 6 4 2 —
ŚR 13.02.19 ©17:30 ul. północna 12 PRZYSTANEK ARCHITEKTURAhĄcrdtryust,wr w~ ćwcslsUMotu-rze/ Łorfszi
17 bmp Dorastanie (12-19 lat) Tożsamość-rozproszenie ról Młody człowiek poszukuje
KALENDARZ 11 3    10 17 24 31 4    11 18 25 5    12 19
63 5 Przerabianie oczek razem 23. 21. 19. 17. 15. 13. 11. 9. 7. * 5. 3. 1. «■ (■ 12.
PM-2.5 12-14 12-15 12-16 12-17 12-18 12-19 12-20 ;12-21 12015    2015 j2015 2015 ;201
t664$320 *• O S 33 35 34 36 7 57 39 10 12 109?/ /* ^ 19 20 22 24 19 17 u 11- 10/
tf56?60 7 4 Ł % 11 13 ■is-«. 17 19 12 19 14 21

więcej podobnych podstron