CCF20100310001

CCF20100310001



Ciągle owładnięty głodem narkotycznym i wspomnieniami o własnej wielkości. Jego śmierć nie spowoduje niezastąpionej luki w szeregach walczących, patriotów, nie wywoła żalu, nie będzie przyczyna wylewanych łez przez kochającą go osobę, bo jedyną prawdziwie kochajaca go osobą była Idą która zginęła przebita sztyletem Lambra znajdującego się pod wpływem narkotyków.

Program walki narodowowyzwoleńczej Słowacki umieszcza celowo „obok” postaci głównego bohatera, aby uwypuklić tezę artystyczno — ideową Program konstruuje poeta poprzez dyskredytowanie swego bohatera jako bojownik walki narodowowyzwoleńczej, poprzez ukazanie przepaści pomiędzy deklaracjami i hasłami a biernościąLambrą biernością Greków, których nie porusza do czynu ani opowieść, ani apel młodego Ipsarioty.

W programie tym zawiera się też ocena narodu. Jest ona krytyczna i pesymistyczna. Tu właśnie wykrystalizowała się specyficzna dla Słowackiego formuła patriotyzmu Rozdrapywanych ran”. Jest ona pełna bolą sarkazmu i goryczy oskarżeń zwróconych pod adresem narodu i własnym, ale wynikających z głębokiego przeżycia i zaangażowania własnego życia i własnej muzy w sprawę narodu.

Kompozycja i narracja

X Typowa bajronicznakompozycja i narracja.

X tajemniczość i zagadkowość połączone z fragmentarycznością fabuły odgrywająprymamą rolę;

X kompozycja otwarta X akcja „wierzchołkowa”

X stosowanie mowy pozornie zależnej np. w pieśniach X różne metody narracji

Jeżyk, styk i wersyfikacja język odbiega od powszechnego kanonu języka poetyckiego polskiego romantyzmu -> stosuje język literacki

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X


duża ilość zapożyczeń z języka ukraińskiego i rosyjskiego używanie archaizmów językowych

liczne pro wincj onalizmy, typowe dla języka kresów wschodnich wprowadza neologizmy

nazwy kolorów zastąpione zostały nazwami jubilerskimi (np. srebrny, rubinowy. Szafirowy, złoty...)

typowe parafrazy, które były charakterystyczną figurą stylistyczną stylu klasycznego aiuzyjność i niedopowiedzenie połączone z urywkową kompozycją semantyczną tekstu

(np. pożegnanie Lambra z Idą)

niski stopień nasycenia metaforyką po toczną i przysłowiami pisany 11 -zgłoskowacem

stychiczny układ wersów    Pt

ograniczenie układów rymowych składniowo zamkniętych r urozmaicony i swobodny tok

O    J    V. ^    j

przerzutnie


Bibliografia:

Wsiąp BN. Powieści poetyckie ” oprać. M. Ursel „Romantyzm” A. Witkowska, R. Przybylski


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
CCF20140103021 I zdrowienie teścia. Po jego śmierci nie płakałam. Ani na pogrzebie. Zapasy mojej en
CCF20110225009 na zbiorowość miejska wyhaftowała z zapałem własne, przez nikogo nie zaplanowane wzo
CCF20110405002 372 Magia, nauka i religia do własnej niemocy w pewnych sprawach, unosi człowieka po
CCF20111005001 4 epigrafiki mezopotamskiej w uniwersytecie w Lejdzie, wspomniał o tabliczce Mi 3191
CCF20111211001 JOSE V A N DIJCK Z M E D I AT Y Z O WA N E WSPOMNIENIA W EPOCE CYFROWEJ Latem 2003 r
CCF20100308004 Planowanie zdolności produkcyjnej wymaga ustalenia następujących wielkości: 1)
CCF20110131009 Prńbą.-tny.ałościow. Jak wspomniano powyżej, drugi słoik utrwalonego produktu należy
KSF 12 (21) m. Udziały (akcje) własne (wielkość ujemna) IV.    Kapitał (fimdusz) zap
CCF20100206073 4. Tkanki zwierzęce Jak już wspomniano, elementy morfotyczne krwi powstają w tzw. cz
CCF20100206079 4. Tkanki zwierzęce już wcześniej wspomniano zachodzą one częściowo na siebie w ukła
CCF20100504004 r 5. Wyprowadziłeś się od rodziców do własnego mieszkania. Opisz: -   &nbs
Obraz (1471) 70 Wstępni! occntt spiawo/dunia riiuinsowego III Udziały (akcje) własne (wielkość ujemn
CCF20130109009 W statyce oprócz siły korzysta się z innej wielkości, jaką jest moment siły względem
CCF20140107002 TEST 3Elastyczność popytu i podaży 1.    Bezwzględna zmiana wielkości
skanuj0024 (129) "badaczy, kluczowe w koncepcji Wirtha zmienne, takie jak wielkość miasta i gęs

więcej podobnych podstron