Cyfrowi tubylcy zmencją 1

Cyfrowi tubylcy zmencją 1



PSYCHOLOGIA

CO INTERNI I RODI / MÓZOII M7

Monika Ri.rua. lw\>s\ Dominik

CZY WIK5Z, U.,.


Cyfrowi tubylcy z demencją


Internetowe obyczaje wpływają na funkcjonowanie naszego mózgu nawet wtedy, gdy wyłączymy komputer. Korzystamy z tych samych ścieżek neuronowych związanych z wielozadaniowością. a omijamy te. które związane są z czytaniem książek czy głębokimi przemyśleniami.


Oaook. iMclnl \yn moich /iw (ornych, cpyd/a c/.o, d/ichyc po między inuitfon I tabłcl. Kto UaMc aplikacji MCtceORCf Ul)-** iK1 IUW«'I na szkolnym koiytar/u. by poprosić ko’ leżankę obok o puiyt/enlr zes/ytu. a dhiłs&i nlz. Rod/iiuu nkvbccnu« im I oce-booku wzbudza taki niepokój i tu/dralnle nie |ak wizyta u dentysty. latasowy j.ylt»-vsy tubylca’ tak naukowcy nazywaj poko lenie urodzone I wychowane w świec ie, w klonm powszechny dmtęp do Internetu |est uznawany /a pilno i podstawowych praw człowieka, a Rdy się czceió nie wir, to najpierw szuka sleodpowkail w WYt/uki watce Goojile*a. Jakim dorosłym będzie la sick? W świetle nalnowwyęh badań - ships/ym nu jego rodzice,

W wydane) dwa lata temu ulotnej kw-4/O' .Cyfrowa dcincncla* jtrofesot Manfred Npl t/rr, ntrinlnkt p>ychuiia l ryu/ulx-4<ł; |>r/e knnywał. ii wla/a u t<\ ie nas/r iłzleu iiv >«.) uę czegoś nauczyć z ekranu t elew l/ora t zy komputera, jest wlęcet mi złudna Generalnie un wtęoo ctJMi spęd/aM pr/rd monitorem, tym jjorwe wymki om.ir.im w iuikc. Piuicsor Spit/er powołuj dę tu nełn iu ludonia prze

Kad/i me w amory kańskich szkol* li killu mu. Wyniki z nich, ie ur/niuwie. kiór/y nie korzystali w tukcK l«hc|l z l,i|ttot>ów, owiali lepsze wyniki bd tych, którzy uczyli ile i ełcktronk/nsch pomocy. In inlalo skłonić dsTekcJę lUrkióiyth iilacówek iki wy fjixenla ki*m|xitcttM / kkijl.

W twokh wylaćh pmletoi N|tlliM nie |e*i odosobniony. /i» wt.| nk ulyl teimlrm ..cyfrowa (Jemencf it" jako pleńmy. /mul on wymyślony jir/ez imludnlowoKotrart skuli lekarzy, kliszy od kilko lat oWrwwM drastyczny w/zmi liczby tuitoletnkli pa cJcntAw. u któtych wy tiępoj.| kłopoty z pa mięs 14 I konietitracla nie s* w stanie t* pamiętać numerów swoich telefonów ani kodów do bram wejitlt/wyth, lekarze <»l> wliuaja za ten uan nadmierne kor/yilanle z cyfrowych Rad/otów. Wedlu* dr Byuna (.I wona z Balancr Bralu Center w Seulu, cytowanego przez media na całym świec k'. jćyfrow i narkomani* rt»*wi|a|4 ba i dziej kw-l półkulę mó/Rii, natomiast prawa Ko prze/ rikli t/adko utywana. Tu powi.du|e. le itu|.| problemy z koncentrat 14. a W |m«. z nu li wyk.izii|e nawet »yiii|Homy wlak Iwe dla ilemem |l

MÓZG SIĘ ZMIENIA

lo, zr |»i wielo )!• Nizinach Miifowanla |«i In lernede rhndrimy tnzdra/nlenl I zdrkon cent towaril, mk> il' > nie dziwi (k>i zet. hi nad mierne kor/ytUldc z ilecl plnwad/l do zmian tu-urwuJiiytłi w łiialowle uiózyu .D/iiM.pki kulait iirzepinwadzonytłi pt/ez IwytlinioRCwi, iKiuiłilolopiw e/y innUr- hi>w jxnwa<l».i iii łych utnydi wnkwków kiedy l.l< zymy ilę z ikek, wi Imd/lmy w tt udowi vki\ któte ptomuk jMibleinę kktun; I brak knnn-nirac|l oui (Niwierzi huwite pi/ytwa

tme wiedzy. Iniernel da|e nam wprawdzie lwy dmly-piki nRtnnuiv| llow 1 Inliirmai II,

lank/wa l tafii 1    M/wi

tntaiMkMycłt 0C./1 iw<h rnóęy tryli •‘jo (j/91/iyi** mn(dZY Infofrnaiłaoiir óiialea to uir~Ataf>V itopiann    Óht#i Nr

iiw zy Oktago i.U'ja runzych 1 zaiów |*»t MjtUitani* za-laó im nółi.«(

ale pilnie zHnie M"awl4. ie nai/e in>ilcfiU Maje ił#; lunlzki |*iwkt/iiemnr I ilmlownk' zmienia ds itnikinra natiayio inóz((U* (•! «ze NUnlai I att vr Inlpn .Hyil/na toin lemai robi / rui/ym mWKletir lilralak Ja leiiwf lo tytlrrn morty im pz/nyw anlo. Ali RazuK itw w Kdynie \»j 114 alzy z.< < hwlK •»!

11.u|ii4<‘ 14 w 111114 tirniię. Mamy tu tłu < zy ukuła z juobleiiwm lil|N'l(i'kilu I Wklil 10 d/a|ów medkiw, któn- alaku)4 lut pilno f/eiuK 1,1*<|h> łiailaiila nllętl/y Innymi 1 ktpeiyiuriil opal ty na łlrdzettlu rtnltów Kalek oc/iiyi li, ankieta pt/eprnw.id/on.1 w i kh! lider unitów, a nawet hailauk aiulł iu)4<e pi/y/wyi z.ipnli uzyikizwnlk/At dwóc h lóinyt Ii imlwu tyt« kk li In z ilmyiii wykazały, Je kleiły tylko l-p zymy tle; z lit trinztrm, /.K/yiumy t zyla/ izyła lej I mnie 1 uwa/llie. W ilodatktl llileiliM |na cętki ■(»> mikry,1 na inIcMituRt le (Ut(e| imayi id lik

06 na pamięć c«mh,u i .(min wiMne/zt/to/ koc


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0039 (80) 86 Hausner urodziła się w 1972 roku, w Wiedniu. Początkowo studiowała psychologię, c
I Ekonomia a psychologia□ co to jest psychologia? nauka badająca mechanizmy i prawa rządzące zjawisk
Rozwój osobowości na podstawie wybranych teorii psychologicznych Co różni dorosłych od
3 biometry psychometryczne w/ Co Cię blokuje?Wahadełko ) Skoro już sprawnie posługujesz się wahadełk
Psychospołeczne3 o CO O o) 3 -o Q O enT). O ■Ci P o J: (>, £ 3n C5 -K CK, r ul oSb .
Psychoterapia w erze internetu Wojciech Drath Instytut Psychologii Uniwersytet Jagielloński
DSC00 (6) PSYCHOLOGICZNE MECHANIZMY REKLAMY bliźnim przekonujące. Oni po prostu wiedzą, kim jest ps
IMG 32 Skutki psychologiczne c.d. ■ cech uczestników katastrofy tj.: od wieku (u dzieci zaburza fazę
scandjvutmp14401 92 Co więc zanieść tam możemy, to już wszyscy dobrze wiemy. Czy nas jednak doprtsz
2008 02 26 Psychoanaliza7 Rozwija się w nawiązania do impulsów Id Zadaniem Hgo jest sprawdzanie czy
co 4latek wykonać powinien (46) Doklej brakujqce części ptaków domowych. Czy wiesz, jak się te ptaki
i psychologów, socjologów, regionalistów. Turystyką interesują się też takie nauki jak medycyna czy
Zdjęcie0379 a l Co Ło . 5<l nM{UJQiTJĄ&e edpoii/uwfe , ___- ! Z -Ą o l *    *
PAMIĘTAJ! Rodzic/opiekun decyduje CO dziecko zje, KIEDY I JAK jedzenie będzie podane. Dziecko decydu

więcej podobnych podstron