cz艂owiek w辳zczu

cz艂owiek w辳zczu



4.CZ艁OWIEK W DESZCZU

Test bada:

1.    Na ile ta osoba rozpoznaje sytuacj臋, w kt贸rej si臋 znajduje jako sytuacj臋 trudn膮 i stresuj膮c膮 (sytuacja stresowa = deszcz);

2.    Jakimi zasobami osobistymi dysponuje ta osoba, aby poradzi膰 sobie w sytuacji wywo艂uj膮cej niepok贸j (elementy ochronne: parasol, kalosze, p艂aszcz, osoba schowana pod drzewem, na przystanku itp., 艣wiadcz膮, 偶e osoba radzi sobie ze stresem);

3.    Jakie sposoby ochrony wykorzystuje ta osoba.

-posta膰 bez ochrony = poczucie bezradno艣ci i opuszczenia; brak szacunku dla siebie; zale偶no艣膰 od innych; brak motywacji do tego, aby unika膰 sytuacji trudnych; niepewno艣膰 w chwili konieczno艣ci zdania si臋 na w艂asne si艂y; -osoba w ubraniu ochronnym = osoba, kt贸ra nie wpada w panik臋 w obliczu stresu; ma wsparcie z zewn膮trz, od innych, z kt贸rego mo偶e korzysta膰 lub posiada w艂asne zasoby;

-parasol, ale z艂o偶ony = bezradno艣膰; osoba miotaj膮ca si臋 w panice, ale bez mo偶liwo艣ci ucieczki; nie radzi sobie nawet z najmniejszym niepokojem;

-parasol podarty, po艂amany, postrz臋piony, zniszczony = w sytuacji stresu osoba musi odreagowa膰, np.: przez wybuchy z艂o艣ci, agresji lub stara si臋 uciec; osoba z艂a na spos贸b, w jaki kto艣 jej pomaga i ja wspiera;

-cala g艂owa chowana pod parasolem = nie korzystanie z w艂asnych umiej臋tno艣ci intelektualnych;

-bardzo du偶o zabezpiecze艅 = ma艂a aktywno艣膰;

-wyn臋dznia艂a posta膰 = poczucie bezradno艣ci;

ELEMENTY DODATKOWE NA RYSUNKU

-dom (blok) = symbol ciep艂ego i bezpiecznego miejsca; osoba ma schronienie przed trudnymi sytuacjami; dom pojawia si臋 rzadko;

-艣cie偶ka, droga = ma mo偶liwo艣膰 ucieczki; chce uciec;

-s艂o艅ce, t臋cza = elementy nadziei;

-serca, kwiatki = wra偶liwo艣膰; cz臋艣ciej wyst臋puj膮 w rysunkach dziewcz膮t;

CHMURY

-zaznaczone = sytuacje wyobra偶ane potencjalnie zagra偶aj膮ce; co艣 wisi w powietrzu - cisza przed burz膮;

-brak chmur - nic nie oznacza;

KA艁U呕E

Oznaczaj膮 sytuacje lub problemy, kt贸re pozosta艂y po stresie, ale osoba nie koniecznie w nich tkwi.

-stoi w ka艂u偶y = ca艂y czas tkwi w trudnej sytuacji;

DESZCZ

Oznacza sytuacje trudne.

-coraz wi臋kszy deszcz bli偶ej osoby - trudniej odbieram sytuacj臋, jaka si臋 do mnie zbli偶a;

-deszcz z boku osoby = to, co by艂o z艂e zosta艂o w przesz艂o艣ci;

-deszcz zacinaj膮cy = co艣 zagra偶aj膮cego;

-deszcz zacinaj膮cy z prawej strony = boi si臋 przysz艂o艣ci; obecnie dostaje od 偶ycia po g艂owie;

-deszcz zacinaj膮cy z lewej strony = ch臋膰 ucieczki od przesz艂o艣ci;

-brak deszczu = nie ma sytuacji stresowych, osoba na t臋 chwil臋 ich nie widzi;

-deszcz nie dochodzi do osoby (jest tylko wysoko nad ni膮), a osoba jest z parasolem = nie ma sytuacji stresowej, ale jest przygotowany na ewentualny stres;

-b.malaposta膰, a b.du偶o deszczu = b.du偶o sytuacji stresowych;

-deszcz dochodz膮cy do postaci a posta膰 bez parasola = wszystkie problemy kumuluj膮 si臋 w g艂owie rysuj膮cego;


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2 Test oparty na regresji liniowej W modelu regresji liniowej pos艂ugiwa膰 si臋 b臋dziemy zestawem danyc
DSCF5612 Test maksymalizacji na 艣winkach morskich (GPMT) W pierwszym wztizykni臋oiu wprowadza si臋 nii
powinna by膰 skierowana na konkretne zachowania klienta. Na ile adekwatne s膮 do sytuacji w jakiej kli
鈥濻zkolnictwo elementarne w parafii bieru艅skiej...) Na prze艂omie XIX i XX wieku sytuacja niewiele si臋
70359 pic 11 06 142528 Modliszka 129 szcz臋艣liwa, jest najwy偶szym b贸stwem u Hotentot贸w. Kiedy usi膮dz
Umowa 2. wezwania przez Zamawiaj膮cego z艂o偶onego na pi艣mie; powy偶sze nie dotyczy sytuacji, w kt贸rej
16(5) Na rysunku 15.1 Ob przedstawiono sytuacj臋, w kt贸rej worek z wod膮 zast膮pili艣my kamieniem dok艂ad
pic 11 06 142528 Modliszka 129 szcz臋艣liwa, jest najwy偶szym b贸stwem u Hotentot贸w. Kiedy usi膮dzie na
2009 06 23 0937 33 hipotez na temat tego, jakim zasobami fizycznymi cz艂owiek dysponuje, na ile siebi
Ciekawa 艣wiata [OPERON] test sprawdzaj膮cyTest sprawdzaj膮cy: Kultura jako 艣rodowisko cz艂owieka GTupaA
2009 06 23 0937 33 hipotez na temat tego, jakim zasobami fizycznymi cz艂owiek dysponuje, na ile siebi
232 (54) Prawdopodobie艅stwo zmierzenia tego, na ile cz艂owiek dzi臋ki usilnym pr贸bom zbli偶y艂 si臋
Antropologia szuka zatem odpowiedzi na pytanie - kim jest cz艂owiek. W tym celu bada jego struktur臋 b

wi臋cej podobnych podstron