DSC02408

DSC02408



Postmodernizm - istota nurtu:

POSTMODERNIZM - nurt kulturalny, znalazł swoje odbicie także w pedagogice. Zdaniem postmodernistów, zaciera się różnica między kulturą popularną o kulturą wysoką, między awangardą a kiczem. W kulturze dominuje swoboda, dopuszczalne jest wszystko: wieloznaczność, przeplatanie się, dowolne wybieranie i manipulowanie cytatami. Jeśli chodzi o pedagogikę, zgodzą się ona na różnorodność, wieloznaczność, niejednorodność. Odrzuca się wszystkie autorytety, wzorce, fundamentalne idee. Zdaniem postmodernistów, pedagogika jest nauczaniem postaw (nauczyciel - uczeń, rodzic * dziecko), również odgórnym kształtowaniem osobowości młodego człowieka


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Wprowadzenie. Wzrost znaczenia problematyki ochrony środowiska znalazł swoje odbicie również w teori
DSCN0086 (5) Była to Opinia na tyle ugruntowana, że znalazła swoje odbicie w prawodawstwie, na tyle
DSC02416 Postmodernizm - Istota, cd. » POSTMOMftNOM ti Wyj<tta<n!« nurtu Postmodermścł odrzuca
DSC02400 Postmodernizm - znaczenia ■ 2. Epoka kulturowo-cywłllzacyjna następująca po epoce nowoczesn
DSC02403 Postmodernizm - jego istota: v Według niektórych interpretacji korzenie postmodernizmu, jak
DSC02405 Postmodernizm - istota, cd. ► Uznano, że wyczerpały się .wielkie narracje" historii, a
DSC02407 Postmodernizm - istota, cd. » Cząstkowość poznania doprowadziła wg postmodernizmu do rozbic
DSC02401 Postmodernizm - znaczenia ► 3. „Kondycja postmodernistyczna", a więc uwarunkowani
DSC02417 Postmodernizm w pedagogice: »zrywa się z poszukiwaniem optymalnego wychowania; >
DSC02418 Postmodernizm w pedagogice, cd. »Występują trzy implikacje w wychowaniu (wg Kupffera): Dzan
DSC02419 Postmodernizm w pedagogice »podmiotowość wychowawców i ich wychowanków może pojawić się tyl
DSC02420 Postmodernizm w pedagogice wartości I normy sy szeroko rozumianymi ramami orientacyjnymi;&n
„«Minin i Pożarskij» Wsiewołoda Pudowkina a radziecki główny nurt kulturowy lat 30-ch XX w. 16.20-16
DSC02464 XI. reone modernizacji i systemu . programu kulturowo-politycznego, oraz widziane w tej per
DSC02466 □ Istota zarządzania i jego znaczenie. Q Podstawowe funkcje zarządzania.
-    swoją kulturą osobistą ukazuje dobre wychowanie, kulturalnie wyraża swoje pogląd

więcej podobnych podstron