DSC02748

DSC02748



Maria Kownacka


E"

Karta pracy ze str. 10/17 Rozwiązanie ćwiczenia

Kajtek polubił chleb z masłem. Aby zdobyć przysmak, gonił za dziećmi idącymi do szkoły i dziobał je, dopóki nie oddały mu swojego drugiego śniadania. Świadkami takiej sceny byli Antek i Kacper. Chłopcy postanowili dać nauczkę bocianowi.

Antek rąbał drzewo na podwórzu, Kacper siedział w pobliżu, a obok leżała kromka chlebal z masłem. Dostrzegł ją Kajtek, podszedł cichutko i porwał w swój długi dziób. Ukrył się zal rogiem domu i połknął całą. Po chwili otworzył dziób, zaczął biegać po podwórku i bić skrzy] dłami. W gardle czuł pieczenie, bo chłopcy - figlarze - posypali kanapkę pieprzem. Kajtek taki silnie machał skrzydłami, że uniósł się w powietrze.

Chłopcy jeszcze długo zaśmiewali się, że oduczyli rozbójnika zabierać dzieciom chleb. Kajtekl już chleba nie ruszył, ale za to nauczył się w końcu latać.

Karta pracy ze str. 11/17

Rozwiązanie ćwiczenia

1.    Leżakowanie lnu na polu.

2.    Przywiezienie badyli z pola.

3.    Suszenie na chruścianym pomoście.

4.    Międlenie lnu - zdejmowanie paździerzy.

5.    Ponowne suszenie lnu.

6.    Oczyszczenie lnu z paździerzy, czesanie.

7.    Przędzenie lnu.


1.    Wyparzenie beczki gorącą wodą.

2.    Szatkowanie kapusty.

3.    Ubijanie i przesypywanie kapusty solą.

4.    Przykrycie kapusty i obciążenie kamieniem.

5.    Pozostawienie beczki w cieple.

6.    Wstawienie beczki do piwnicy.


Propozycje zadań i zabaw dodatkowych do przeprowadzenia z kartą

1.    Nauczyciel dzieli uczniów na tyle grup, ile jest etapów. Każda grupa przygotowuje scenkę dramową do jednego etapu.

2.    Każda grupa przygotowuje ilustrację do swego etapu.

Karta pracy ze str. 12/17

Propozycje zadań i zabaw dodatkowych do przeprowadzenia z kartą

1.    Uczniowie wyszukują inne rymowanki w tekście książki.

2.    Układanie melodii do rymowanek.

3.    Uczenie się na pamięć rymowanek.

4.    Konkurs klasowy na rymowanki towarzyszące dzieciom przy różnych zabawach.

5.    Dzieci mogą zastosować akompaniament instrumentalny do swoich rymowanek.

Karta pracy ze str. 13/17 Rozwiązanie ćwiczenia

Jesień: kopanie buraków i ziemniaków, dołowanie marchwi i buraków, kiszenie kapusty. Wiosna: przebieranie ziemniaków w kopcu, bronowanie, oranie.

Propozycje zadań i zabaw dodatkowych do przeprowadzenia z kartą Na podstawie książki uczniowie wyszukują inne prace wiejskie.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSC02751 E 1.6 Maria Kownacka Karta pracy ze str. 15/17 Rozwiązanie ćwiczenia Bocian to okazały, dos
DSC02749 E 1.6Maria Kownacka Karta pracy ze str. 6/17 Rozwiązanie ćwiczenia Tłusty ślimak — tłuste ś
DSC02750 E 1.6Maria Kownacka Instrukcje do realizacji wybranych kart pracy Karta pracy ze str. 1/17
Nowi profesorowie.. DOKOŃCZENIE ZE STR. 10 znacznie ukierunkowany i dotyczy szeroko pojętej problema
020 2 11 KARTA PRACY (scenariusz nr 9) 10 Dokończ szlaczki złożone z rysunków figur
DSC02740 Maria Kownacka E 1.6 Połącz części zdań w całość. Ułóż zdania w kolejności. Zamieszkał
DSC02745 Maria Kownacka E 1.6 Przeczytaj rozdziały 7, 8 i 9 książki Marii Kownackiej Kajtkowe przy
DSC02746 E 1.6 Maria Kownacka Przeczytaj rymowanki z książki Marii Kownackiej Kajtkowe przygody. Ułó
DSC02747 Maria Kownacka E 1.6 Przedstaw gestem, mimiką i słowami, jak rozumiesz te wypowiedzi. Maria
DSC02752 Maria Kownacka E 1.6 Maria Kownacka E
DSC02753 i E 1.6 Maria Kownacka Propozycja 6 - Praca z kalendarzem 1.    Nauczyciel p
123a Opis wykonania, schemat i wykrój do modelu 6 B ze str. 10 PIASKOWY SWETER ROZPINANY RowłwrSł*08
Opis I wykrój do modelu 6 C ze str. 10
25 Iat WBMil Życzenia dla pani dziekan od prof. Janusza Kowala z AGH.dokończenie ze str. 9 i 10 13.
Karta pracy Systemy operacyjne Systemy operacyjne Rozwiąż krzyżówkę, wpisując hasła podane poniżej
karta pracy Pomóż zwierzętom dotrzeć do swoich mieszkań. * Dorysuj brakujące szczegóły tak, aby ob
067 KARTA PRACY NR 10Liczenie w zakresie 100 - rozwiązywanie zadań tekstowych 1 Pokoloruj krople z

więcej podobnych podstron