ftóPIJBWrAL tlpAtnU>)J MOUIM-OF WALU
V£fcTłCAl 6S0IU7R 4 £^WP-MfWf
\
CHANAŁ
A DOI W WALU 4 eiotp/Htuj
tZ£MOVUft- MUS 4 tftrwnT
/
Ry§ 286. Elastyczność w odniesieniu do budynku szkolnego oznacza możliwość jago rozbudowy w przyszłości (przez ekspansję horyzontalną, wzrost, dołożenie kolejnych jednostek w układzie campusu lub stworzenie obiektu - satelity) oraz zmiany układu wnętrza (w zakresie przemieszczania, dokładania lub usuwania ścian oraz elementów wyposażenia)
(C. William Brubaker )11®
CAvUPyj wwr AODfTWMS SATiurrti
Rys. 287. Możliwość korzystania przez
młodzież szkół średnich z istniejącej infrastruktury w zakresie obiektów związanych z kulturą, rekreacją, zarządzaniem oraz biznesem pozwala na częściowe przeniesienie jej funkcji na zewnątrz i ograniczenie programu użytkowego
KWW.
A
Rys. 288. Znaczenie szkoły w życiu lokalnej społeczności ma dwa aspekty:
- szkoła może sięgać do zasobów lokalnej społeczności,
- lokalna społeczność może korzystać z urządzeń szkoły
(C.W. Brubaker)119
118 Brubaker W.: Planning and Designing Schools. McGraw-Hill Professional Publishina 1997 « id małoriai publikowany za zgodą The McGraw-Hill Companies. ’ , aienar
19 ibidem, s. 41.
130