dydaktyka

dydaktyka



Zasada rozkładania ćwiczeń w czasie — uczyć ucznia stosując porcje wiedzy i umiejętności;

Zasada wygaszania - uczyć, stosując stopniowe wygaszanie ułatwień i pomocy; ' Zasada przyjemności - uczyć, tworząc miła atmosferę;

IV

Dydaktyka (W) 12.04.2011

, i -t Kształcenia

I. Pojęcie metody kształcenia I Klasyfikacja metod kształcenia 5. Charakterystyka wybranych metod kształcenia - Kryteria doboru metod kształcenia

Metoda kształcenia to systematycznie i świadomie stosowany sposób postępowania fi lirycznego skierowany na osiąganie celów kształcenia.

'ftesuwla kształcenia to systematycznie stosowany i wypróbowany układ czynności ■mczy cielą i uczniów, realizowanych świadomie w celu spowodowania założonych zmian w ®:e*?wości uczniów.

W. Okoń

1 ,al metod kształcenia 1. Oparte na słowie

a) Wykład - istota metody: przekaz informacji na dany temat;

stosowanie: przekazanie obszernego materiału na dany temat dla szerokiego i-ćytorium, dla wyższych szczebli kształcenia;

r-i-ery wy kładu: przekazywanie dużej liczby informacji w krótkim czasie, możliwość stosowania wobec dużego audytorium, małe wymagania wobec oprzyrządowania i stanowisk pracy, łatwość dostosowania do poziomu odbiorców wykładu, możliwość

-    : rżenia odpowiednich struktur wiedzy;

-    hi - wykładu: jednostronna aktywność, tylko ze strony wykładowcy, brak informacji

*nej dla wykładowcy, brak możliwości weryfikacji przekazywanych przez * i-aiowcę informacji, brak możliwości samodzielnych poszukiwań i działań ze strony cr orców wykładu;

14


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
kupisiewicz dydaktyka ogólna2 126 Dydaktyka ogólna Taki rozkład powtórzeń w czasie, zwłaszcza gdy o
11 METODY DYDAKTYCZNE 2. Zasada aktywizowania studentów Wykład, względnie ćwiczenia lub konwersatori
kupisiewicz dydaktyka ogólna2 126 Dydaktyka ogólna Taki rozkład powtórzeń w czasie, zwłaszcza gdy o
86670 kupisiewicz dydaktyka ogólna2 126 Dydaktyka ogólna Taki rozkład powtórzeń w czasie, zwłaszcza
Image272 licznika (rys. 4.304c) w taki sposób, żeby uzyskać prawie równomierny rozkład impulsów w cz
dr hab. Jarosław Orzechowski A06b-I ECTS 6,5 Rodzaj zajęć dydaktycznych Wykład 30, ćwiczenia 30 Form
Elektrotechnika laborki Ramowy rozkład ćwiczeń laboratoryjnych. lllab.1 lab.2
DLF DYDAKTYCZNE LABORATORIUM FIZYCZNE Ćwiczenie 22 Instytut Fizyki Doświadczalnej Wydział
3. METODY DYDAKTYCZNE wykłady multimedialne, ćwiczenia laboratory jnc. wykłady seminaryjne studentów
3.METODY DYDAKTYCZNE wykłady multimedialne, ćwiczenia audytoryjne, wykłady seminaryjne. 4.FORMA I WA
I P1A_K07
* FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH W- wykład; S- seminarium; C- ćwiczenia; ZP- zajęcia praktyczne; PZ-
74 Nauczyciel i Szkoła 1-2 2003 pierwszego jest światem funkcjonującym w czasie wolnym ucznia pełnym
skanuj0007 39.    Metody doskonalenia racjonalnego rozkładu sił w czasie zawodów doty

więcej podobnych podstron