ekspert perswazji6

ekspert perswazji6



90

przekonania, własne sądy i kryteria. Ludzie tacy oceniają, czy osiągnęli dobre rezultaty na podstawie własnych subiektywnych kryteriów, własnej intuicji. Dają się przekonać, jeśli odwołasz się do rzeczy, sytuacji, które już znają z własnego doświadczenia.

Osoby takie z trudnością akceptują kierownictwo innych, mają bardzo małą potrzebę zewnętrznego nadzoru, mają większą szansę na prowadzenie własnego udanego biznesu i pociąga ich praca na własną rękę. Nie przekonasz ich powołując się na badania, ekspertów 1 autorytetów - dla ludzi o silnym WEWNĘTRZNYM AUTORYTECIE własne zdanie, własna intuicja jest najważniejsza. Pewnie zadasz sobie teraz pytanie: Jak komunikować przekaz perswazyjny osobie posiadającej silny autorytet wewnętrzny?"

Oto kilka przykładów zdań, bardzo dobrze sprawdzających 6ię w przypadku wywierania wpływu na osoby o silnym AUTORYTECIE WEWNĘTRZNYM:

Jestem przekonany, ie tylko Pan może podjąć tę decyzję

•    mTo zależy wyłącznie od Pana 1

•    .Tylko Ty sam najlepiej wybierzesz'.

•    .Idź i sam się przekonaj9.

Jestem przekonany, że podejmie Pani najlepszą decyzję9

•    Jest Pan jedyną osobą, która wie, co straci, jeśli nie skorzysta z tej okazji9

•    Me będę Cię namawiał na zakup tego samochodu, po odbyciu jazdy próbnej sam zrozumiesz, dlaczego inni go tak polecają9

Bardzo często osoba o silnym nastawieniu na AUTORYTET WEWNĘTRZNY uzasadnia swój wybór, mówiąc:

•    .Bo takr

•    mTak jest dobrze9.

•    .Tak czuję".

•    .Tak mi podpowiada intuicja".

Podsumowując. Człowiek zorientowany na AUTORYTET ZEWNĘTRZNY podatny będzie na wszelkiego rodzaju sugestie, jeśli w rozmowie z nim odwoływać się będziesz do znanych mu autorytetów, badań, ekspertów. Człowieka nastawionego na AUTORYTET WEWNĘTRZNY przekonasz do swojego zdania, uświadamiając mu,

www.instYtut-pefswaiJl.pi

źe jego opinia, jego i tylko jego opinia jest najważniejsza, że to on wie najlepiej, jaką decyzję podjąć.

Jak rozpoznać, czy Twój rozmówca ma metaprogram zorientowany na AUTORYTET ZEWNĘTRZNY lub AUTORYTET WEWNĘTRZNY. Warto wtedy zadać mu pytanie, skąd wie, że decyzja, którą niedawno podjął, jest właściwa.

Na przykład:

•    -To, czym się Państwo zajmujecie, jest bardzo ciekawe. Skąd wzięła się decyzja o rozpoczęciu takiego biznesu?"

Lub schodzisz na bardziej neutralny grunt...i mówisz.:

«Przeglądałem ostatnie czasopismo, w którym widziałem wypowiedzi ekspertów odnośnie produktów z Państwa branży. Co Pan sądzi o takich rankingach? Gdyby Pan miał kupować taki produkt, polegałby Pan na tego typu zestawieniach?'

Oczywiście musisz być przygotowany do takiej rozmowy, znać tytuł czasopisma oraz autora rankingu.

UwagaI Jeżeli nie masz możliwości diagnozy metaprogramu, gdyż nie wiesz, kim jest Twój Klient, wtedy, konstruując swoje wypowiedzi, oferty, komunikaty używaj odwołań do autorytetów zewnętrznych oraz do autorytetu wewnętrznego Twojego rozmówcy. Z jednej strony przekaż mu, że produkt, który oferujesz, jest plasowany przez ekspertów branżowych wśród najlepszych produktów na rynku, poleca go wielu partnerów, został kupiony przez takich a takich Klientów - bo przecież wszystko to jest dowodem jego jakości. Z drugiej zaś strony komunikuj, źe tylko on • Twój potencjalny Klient - może podjąć właściwą decyzję.

mvw.lnstYtut-porswMjl.pl


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ekspert perswazji7 112 Mówisz to, bo wiesz, że Twój Klient posiada metaprogram z silną orientacją n
ekspert perswazji7 92 6.4 Metaprogram: ja - INNI Mela program len określa, czy dana osoba koncentru
48 przedtem, ludzie tacy, co potrafili nie zamykać oczu na ranę przez wieki zagnojoną, a jednocześni
kłoskowska regionalizm (4) co do własnej identyfikacji niż aktywne dążenia narodowe. (Wfe wymaga jed
We wzajemnych stosunkach ludzie realizują siebie, zaspokajają swe pierwotne pocrzeby i na podstawie
e. Trwałość efektów (sustainability)* kryterium to pozawala ocenić czy pozytywne efekty projektu na
ekspert perswazji8 94 6.5 Metaprogram: „Unikanie - Dążenie”. Zwraca on uwagę na fakt, Iż niektórzy
ekspert perswazji0 210 Ćwiczenie nr 90 Taktyka PUSTEGO PORTFELA polega na: (max 3 odpowiedzi są pop
ekspert perswazji0 38 Zachowanie zgodne z przekonaniami - zwłaszcza, kiedy owe przekonania zostały
ekspert perswazji2 4 Część 2 Założenia eksperta perswazji Aby móc dobrze posługiwać się wszystkimi
ekspert perswazji4 8 Ćwiczenie nr 2 Przypomnij sobe zachowanie Twojego rozmówcy, które w pewien spo
ekspert perswazji5 10 3    ........................ 4 ........................ 5
ekspert perswazji6 12 przykładowo sprzedać klientowi produkt za 8000 zł, najpierw zaproponuj mu pro
ekspert perswazji7 Ćwiczenie nr 9 Magda postanowiła poprosić swojego szefa o podwyżkę. Od 2 lat jej
ekspert perswazji9 18 Zadanie: Cc powinien zatem uczynić Adam, aby stworzyć pole do skutecznych dzi
ekspert perswazji0 20 Oto proste działania, które sprawią, iż Twój Klient będzie czuł się zobowiąza
ekspert perswazji1 22 Właściwa, z góry zaplanowana propozycja: ..A czy mogę zjeść ten lizak, który
ekspert perswazji2 24 Jako ekspert perswazji możesz uruchamiać prawo autorytetu posługując się trze

więcej podobnych podstron