ekspert perswazji4

ekspert perswazji4



106

7.1. [Słowo pierwsze to słowo „NIE"!

Jego tajemnica jest efektem tego, iż podświadomość nie rozumie zaprzeczeń. Z pewnością wypowiadasz je codziennie dziesiątki razy, ale do chwili obecnej nie uświadamiałeś sobie, jak potężna siła ukryta jest w tych trzech literach.

Przeprowadźmy mały eksperyment. Uwaga, posłuchaj moich poleceń. -Nie myśl o żółtej żyrafie”.

Jeszcze raz:

•    Mie myśl o żółtej.... wielkiej..... żyrafie".

No i jak...?

Jeśli wykonywałeś moje polecenie, to mimo tego, że powiedziałem: „Nie myśl o żółtej żyrafie", pomyślałeś o niej.

Dlaczego tak się dzieje? Aby wykonać moje polecenie: „Nie myśl o żółtej żyrafie", Twój mózg najpierw musi pomyśleć o żółtej żyrafie, a następnie jakoś jej zaprzeczyć. Najpierw musi wywołać z bazy danych, jaką jest Twój umysł, obraz żółtej, wielkiej żyrafy, a później zaprzeczyć temu obrazowi.

Teraz z pewnością już nie powiesz do bliskiej Ci osoby:

•    „Bardzo Cię proszę, tylko się nie denerwuj!"

Nie powiesz tak, gdyż już wiesz, że podświadomość nie rozumie zaprzeczeń, więc osoba, do której powiesz: "Nie denerwuj się", najpierw przywoła doświadczenie powiązane ze słowem „denerwuj się", a dopiero później będzie próbowała go neutralizować.

Jaki jest zatem rezultat tego, że do bliskiej Ci osoby powiedziałeś; „Nie denerwuj się*? Otóż rezultat jest odwrotny do zamierzonego. Odwrotny do zamierzonego, ponieważ zamiast stanu spokoju, pojawia się lub nasila stan zdenerwowania.

Podobne skutki, czyli odwrotne do zamierzonych, posiadają polecenia:

•    Miech Pan nie myśli, że chcę Pana oszukać".

•    „Chciałbym coś Pani powiedzieć, ale, proszę się nie stresować".

www.instytut-perswazjl.pl

•    „Proszę nie myśleć o podpisaniu umowy z konkurencją ".

•    mNiech Pan nie myśli, ze nasza oferta jest droższa".

Powyższe zdania sabotują Twoje działanie.

Pamiętaj - nieświadoma część umysłu Twojego potencjalnego Klienta nie rozumie zaprzeczeń.

Rozmyślne użycie słowa „NIE"

JMIE" może sabotować nasze działania i jego nierozważne używanie może przyczyniać się do naszych porażek sprzedażowych, negocjacyjnych czy perswazyjnych, ale odpowiednio użyte jak najbardziej wspiera proces perswazyjny.

Jeden z kolegów trenerów opowiadał, jak szkolił agentów ubezpieczeniowych, odpowiedzialnych za sprzedaż produktów ubezpieczeniowych oraz budowę sieci sprzedaży. 8udowa sieci sprzedaży polegała na tym, iż agent zapraszał na spotkanie 10, 20. 30 osób i opowiadał wszystkim uczestniczącym, dlaczego warto posiadać polisę ubezpieczeniową oraz dlaczego warto zostać agentem ubezpieczeniowym i jakie korzyści się z tym wiążą. Efektem końcowym takiego spotkania ma być podpisanie z uczestnikami jak największej ilości polis oraz mówiąc językiem wywiadowczym -zwerbowanie kolejnych sprzedawców spośród osób obecnych na spotkaniu. Zazwyczaj na takie spotkania przychodzą ludzie, którzy oczywiście są zainteresowani zarabianiem pieniędzy, jednak do wszystkich firm oferujących szybki i łatwy zarobek podchodzą bardzo ostrożnie. Sam wiesz, nikt nie lubi, jak się mu mydli oczy

Przedstawię Ci typową sytuację, jaka ma miejsce na tego typu spotkaniach. Otóż, na środek sali wchodzi osoba odpowiedzialna za prowadzenie takiego spotkania i mówi:

•    "Proszę Państwa! Witam serdecznie! Dobrze Was widzieć. Podarowaliście sobie ogromny prezent. Tym ogromnym prezentem jest obecność na dzisiejszym spotkaniu. Zapytacie, dlaczego??? Od dzisiaj będziecie zarabiać ogromne pieniądze, które pozwolą Wam na spełnienie wszystkich marzeń. Kto z Was nie ma ochoty na nowe mieszkanie, nowy samochód czy wakacje na Karaibach. Rozpoczęcie współpracy z nami rozwiąże wszystkie Wasze problemy finansowe".

www.instytut-perswazjlpl


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ekspert perswazji3 216 Zauważ, pierwsze pytanie to pytanie o przeszłość - o coś, co już widział; o
ekspert perswazji3 • „Wie Pan, co? To bardzo dobrze, te musi się Pan nad tym jeszcze zastanowić, po
ekspert perswazji1 80 Ćwiczenie nr 41 Wybierz 3 znajomych i zidentyfikuj jaki jest ich dominujący s
ekspert perswazji6 130 B.C. 8.2 [IMPLIKACJA JEDNOCZESNAJ Kolejnym rodzajem implikacji, jaką poznasz
ekspert perswazji7 świadomego umysłu Twojego Klienta, co powoduje jego zwiększoną podatność na wsze
page0529 521Ruś rarum Russiae, chociaż dodajmy i to, że autentyczność jego przywilejów jest mocno po
silnika. Jest to jego poważna wada. Dlatego tego typu silników nie wolno włączać bez obciążenia. Sto
42860 img702 w sposób bezwarunkowy i jednoznaczny, to przecież jawność jego wypowiedzi jest ogranicz
Jeżeli rejestr AH = O, to pióro nie Jest używane, tzn. jego przełącznik jest w pozycji OFF, lub piór
pierwszego przedsiębiorstwa stosują się zasady klasycznej ekonomii, a wobec tego drugiego już nie. R
pierwszego przedsiębiorstwa stosują się zasady klasycznej ekonomii, a wobec tego drugiego już nie. R
Narodziny dziecka (locija) 71 czyniła to tylko wtedy, kiedy zmuszały ją do tego okoliczności, kiedy
DSC01839 Obliczenia pH NaOH —-- Na4 + OH 0.0 IM    0.0 IM 0.01M to pOH = -log 0.01 =2
DSC01840 Obliczenia pH NaOH-- Na + OH 0.0 iM    0.0 IM 0.01M to pOH = 4og 0.01 = 2 A
ekspert perswazji9 Jak odpowiedziałeś sobie na to pytanie? Jeśli odpowiedziałeś: „Nie, nie uświadam
CCF20090213107 Nie chodzi o to, że to nieprawda - po prostu nie to Santayana miał na myśli. Wybrał
ekspert perswazji4 28 badania bądź jakichś ekspertów, oni mówią: Eee...coś ja w to nie wierzę albo

więcej podobnych podstron