fizjo3

fizjo3





. Metoda treningu interwałowego - protokół obciążeń

Proponowany trening metodą interwałową Czas trwania 15 s

Intensywność 85 % maksymalnych możliwości beztlenowych Czas przerw wypoczynkowych 45 s Ilość serii 8

Obciążenie 15s 85%

Wypoczynek 45 $

3. Trening int

Burgmaster K.A. i wsp. (2008):Similar metabolic adaptations during exercise after Iow volume spnnt interval and traditinal endurance training. J Physiol. 586, 1, 151-160.

Summary of sprint interval training (SIT) and endurance training (ET)

protocols

c    Sprint mterval training    Endurance training

Variable

SIT Group (n = 10)

ET Group (n = 10)

Protocol 30 s x 4-6 powtórzeń, przerwy 4.5min:

40-60 min cycling

(3x w tygodniu)

(5 x per week)

Training intensity

‘Ali out' maximal effort

65% Of l/ojpeak

(workload)

(-500 W)

H50W)

Weekly training

~1Qmin

~4.5 h

time commitment

H.5hinduding rest)

Weekly training volurre

-225 kJ

-2250 kJ


training


3. Trening

Burgmaster K.A. i wsp. (2008)



s*»


Przykład zapisu HR sk/min podczas jednej jednostki treningowej


Sub|«t characUristks ćtoJ pea< or/gen uptake data bdore and after 3 and 5 weeks of ezercse

Sr Gro jp

ET Group

Pretraining

3 week

5 «veek Fretraimng

3 week

6 week

Aęe tyears)

2U1

23H

-

Height (on)

17112

-

17S14

-

-

Welght (kg)

69 i 3

6913

6313

7514

7514

7514

^pe* M k9‘

41+2

44 u

44 ±2

-1112

OM

-M

.■j.

4512

V*(imir1)’

2.8 i 02

3.010.1

3.030.2

3.0103

3.210,:

3210.3

Vafues are means 1 s.w, n = *0 per group. 7 < 0.0S, main effect for training |3 week = 6 week > p


Wysiłki 8xl5sec. wypoczynek 45 sec


Rozgrzewka 5 min


\ A\l

\ r V V


vvK


»:i«i    *>>»


,«v


;♦

t™*

IT5




'y

A



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSCN1671 20 Badania empiryczne i uczenia «*« reakcji Długoffiraly trening pozwala skrócić czas reakc
DSCN1671 20 Badania empiryczne i uczenia wzorów reakcji. Długotrwały trening pozwala skrócić czas re
img105 Przykład 7.1 (według (Armitagc)) Czterema różnymi metodami mierzono czas krzepnięcia osocza.
MODUŁ II Lp. Treść Metoda nauczania Czas realizacji 1. Cele lekcji Wykład 3
SKIL 14 15 Egzamin z podstawowych konfiguracji protokołów routingu v2 uruchomić połączenie konsolowe
Slajd78 Time Based Management metoda wykorzystująca czas jako czynnik, który umożliwia uzyskanie prz
Tablica 2. Metoda powiewania Czas t Droga L Czas t Droga L Czas / Droga
pph003 PROTOKOŁ Z HOSPITACJI ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH Ogniwo zajęć Czas Tok zajęć Uwagi 1. Stworzenie
CCF20080410015 Czas protrombinowy (PT) (metoda Quicka) Czas PT zależy od zawartości w osoczu protro
CCF20091007009 oznacza, że średnica kulki wynosiła 5 mm, siła obciążającą kulkę F = 7355 N (750 kG)
•    Proponujemy również, aby na czas przerwy międzylekcyjnej wstrzymać grę. Drużyny
MODUŁ IIIPlan zajęć: LP- Treść Metoda nauczania Czas realizacji 1. Temat i cele
MODUŁ III MODUŁ III Plan zajęć LP- Treść Metoda nauczania Czas realizacji 1. Temat i
MODUŁ III Plan zajęć: Lp. Treść Metoda nauczania Czas realizacji 1. Temat i cele lekcji 1

więcej podobnych podstron