Foto2302

Foto2302



2)    propozycje wymagań i standardów pozwalających zapewnić ciągłość funkcjonowania IK;

3)    ogólną ocenę ryzyka dla funkcjonowania opisywanego działu lub obszaru zadaniowego, biorąc pod uwagę zagrożenia, podatności na zagrożenie oraz konsekwencje zakłócenia funkcjonowania IK;

4} propozycje priorytetów w zakresie odtwarzania IK;

5)    informację o możliwych sposobach zapobiegania zakłóceniom funkcjonowania działu lub obszaru zadaniowego będących skutkiem zakłócenia funkcjonowania IK;

6)    propozycje programów badawczych i rozwojowych mogących przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa IK'“.

Na podstawie zgłoszonych propozycji dyrektor RCB przygotowuje wykaz IK. Wykaz obejmuje następujące elementy:

1)    nazwę i lokalizację IK,

2)    podległość organizacyjną, w tym w stosunku do ministrów i kierowników urzędów centralnych, o ile taka występuje,

3)    dane operatora IK,

4)    dane zarządzającego w imieniu operatora IK, jeśli raki występuje117. Przygotowany przez dyrektora RCB na podstawie otrzymanych informacji projekt NPOIK podlega konsultacjom z uczestnikami NPOIK, a następnie jest przedstawiany Radzie Ministrów

6.4, Realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej

Art. 4.

1. Zadania z zakresu planowania cywilnego obejmują:

(~)

5) przygotowanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lob zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej.

Art. 6.

I. Zadania z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej obejmują:

1) gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących zagrożeń infrastruktury krytycznej;

U

M* Tamie, SJ ■* I.

3)    opracowywanie i wdrażanie procedur na wypadek wystąpienia zagrożeń infrastruktury krytycznej;

4)    odtwarzanie infrastruktury krytycznej;

5)    współpracę między administracją publiczną a właścicielami oraz posiadaczami samoistnymi i zależnymi obiektów, instalacji lub urządzeń infrastruktury krytycznej w zakresie jej ochrony.

U[

5. Właściciele oraz posiadacze samoistni i zależni obiektów, instalacji lub urządzeń infrastruktury krytycznej mają obowiązek ich ochrony, w szczególności przez przygotowanie i wdrażanie, stosownie do przewidywanych zagrożeń, planów ochrony infrastruktury krytycznej oraz utrzymywanie własnych systemów rezerwowych zapewniających bezpieczeństwo i podtrzymujących funkcjonowanie tej infrastruktury, do czasu jej pełnego odtworzenia.

5a. Właściciele, posiadacze samoistni i zależni, o których mowa w ust. 5, mają obowiązek wyznaczyć, w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji, o której mowa w art. 5b ust. 8 pkt 4, osobę odpowiedzialną za utrzymywanie kontaktów z podmiotami właściwymi w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej.

Jak już zostało powyżej opisane, ciężar ochrony IK spoczywa na jej operatorach. Jednak biorąc pod uwagę jej znaczenie dla funkcjonowania państwa, ustawodawca zadania z zakresu ochrony tejże infrastruktury przypisał również podmiotom administracji publicznej. Nie można sobie wyobrazić, by władze publiczne odmówiły pomocy poszkodowanym, pozostawiając ten problem wyłącznie operatorowi DC, pamiętając o potencjalnych skutkach awarii IK dla ludzi, ich mienia, gospodarki narodowej czy środowiska. 1 bez znaczenia jest tu fakt, czy IK jest w zarządzie administracji publicznej, czy pozostaje całkowicie we władaniu podmiotów gospodarczych. Właśnie ze względu na spodziewane skutki awarii IK zadania z zakresu jej ochrony realizowane są na wszystkich szczeblach administracji, począwszy od administracji rządowej, a skończywszy na administracji samorządowej1". W ramach działań podejmowanych przez administrację państwową szczególna rola przy pada szefowi ABW. Ustawodawca przypisał mu wiodącą rolę w sytuacji zagrożeń terrorystycznych dla IK. Zagadnienie to zostanie omówione w kolejnym rozdziale.

Zgodnie z filozofią uzk dyrektor RCB zobowiązany został do przygotowania w porozumieniu z właściwymi ministrami oraz kierownikami urzędów centralnych wykazu obiektów, instalacji, urządzeń i usług wchodzących w skład IK. Po jego sporządzeniu dyrektor RCB przygotowuje wyciągi z wykazu dla ministrów i kierowników urzędów centralnych odpowiedzialnych za poszczególne systemy IK oraz wojewodów, na terenie których znajduje się dana infrastruktura. Ponadto dyrektor R.CB zobowiązany został do poinformowania właścicieli i posiadaczy IK 1,1 Art. 12 nil. 2 pkt 4, art. 14 ust-2 pkt 7i Mt, IS. aifc 17 ust. 2 pkt 6.art. 19 uił 2 pkr 6 tak.

103


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0006 zadań oraz z uwzględnieniem propozycji rodziców (prawnych opiekunów). 2. Dla zapewnienia
Funkcje i zadania prawa Funkcja regulacji życia społecznego (stabilizacyjna) - prawo pozwala zapewni
1 Co to jest funkcja prokreacyjna? to zapewnienie ciągłości rodziny i nie pozwolenie na wyginięcie
11 Ściąga z SQL przy czym nawiasy są wymagane tylko w niektórych systemach, zaś standard pozwala je
CCF20091117023 FUNKCJE CIĄGŁE Z definicji ciągłości funkcji wynika bardzo użyteczna własność, która
1.    Co to jest funkcja prokreacyjna? to zapewnienie ciągłości rodziny i nie pozwole
65480 skanuj0006 zadań oraz z uwzględnieniem propozycji rodziców (prawnych opiekunów). 2. Dla zapewn
granica i ciągłość funkcji pochodne (
Węzły w układzie sterowania Węzeł zaczepowy pozwala na realizację funkcji pobrania sygnału w celu
img013 FOL.34. Obowiązek budowania lub instalowania oraz zapewnienia sprawnego funkcjonowania i ciąg
str028 62 Ciągłość funkcji /3 wynika 2 inkluzji (A„ Cl B„) A (.4 n B) C (A„ A .4) U (B„ A B) dla n €
Plan prezentacji Ci Propozycje wymagań technicznych dla termomodernizowanych budynków jednorodzinnyc
skanuj0002 GRANICA I CIĄGŁOŚĆ FUNKCJI Zad.l. Korzystając z definicji granicy funkcji uzasadnić: a)

więcej podobnych podstron