Foto2303

Foto2303




o ujęciu w wykazie. Ustawodawca upoważnił wojewodę do poinformowania odpowiednich organów administracji publicznej o infrastrukturze znajdującej się na terenie danego województwa, co powoduje, że informacja o IK przekazywana jest jedynie niezbędnym podmiotom. Jednak w celu właściwej realizacji zadań z zakresu OC może zaistnieć potrzeba, by poszczególni wojewodowie, jak i inne organy administracji publicznej mogły dowiedzieć się o ujętej w wykazie infrastrukturze, która może mieć wpływ na realizaqę ich zadań. W tym celu uzk pozwala organom właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego oraz dyrektorowi RCB żądać udzielenia informacji, gromadzenia i przetwarzania danych niezbędnych do realizacji ustawowych zadań11*.

Wydaje się, że najważniejszym zadaniem z zakresu ochrony IK jest współpraca między administracją publiczną a właścicielami oraz posiadaczami samoistnymi i zależnymi obiektów, instalacji lub urządzeń IK. W celu stworzenia przejrzystego i prostego sposobu kontaktu administracji z właścicielami i posiadaczami IK zobowiązani oni zostali do wyznaczenia osoby odpowiedzialną za utrzymywanie kontaktów z podmiotami właściwymi w zakresie ochrony IK120. Należy z całą stanowczością podkreślić, że jedynie dobra współpraca pomiędzy osobą odpowiedzialną za utrzymywanie kontaktów a właściwymi podmiotami, w zakresie których leżą zadania z zakresu ochrony IK, daje gwarancję, że opisany w powyższym rozdziale mechanizm jej ochrony przyniesie spodziewane rezultaty. Nie do przecenienia jest też rola ABW przy realizowaniu zadań ustawowych związanych z ochroną IK. Współpraca RCB z ABW w fazie ustalania kryteriów wyłaniania IK i wpisania jej do wykazu DC sprawdza się szczególnie w odniesieniu do infrastruktury teleinformatycznej, ale także bezpieczeństwa osobowego i problemów związanych z ochroną fizyczną. Zadania z tego zakresu, jakie realizuje ABW, zostaną omówione w kolejnym rozdziale.

Tjmżc.an. 20a;

128 Tunif, łrt, 6 uiL Jł

Rozdział VII

Rola i zadania ABW w zarządzaniu kryzysowym i ochronie infrastruktury krytycznej


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
upoważniały jednak do jednoznacznej odpowiedzi. W Europie środkowo- wschodniej społeczna własność
66879 Zdjęcie0121 (12) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ
Zdjęcie0117 (13) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0118 (10) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0119 (12) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0120 (12) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0121 (12) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0122 (11) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0123 (11) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0117 (13) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0118 (10) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0119 (12) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
Zdjęcie0122 (11) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ I NADZ
40516 Zdjęcie0120 (12) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ
27882 Zdjęcie0123 (11) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ
66879 Zdjęcie0121 (12) DO PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ
Na czvm polega wymóg szczegółowości ustawowego upoważnienia do wydania rozporządzenia •
DSCN2361 czytf będą wszystkich instytucji ustawowo upoważnionych do podeimn**,. czvnno$a teeo rodzai
;]0 PRAWO AUTORSKIE ogol praw przysługujących autorowi utworu, upoważniających go do decydowania o

więcej podobnych podstron