Foto2521

Foto2521



!


| Maay nqtaM bynawy

g)    zasobach tran sportowych możliwych do wykorzystania w czasie chu-kncp:

h)    rf™fania zapobiegających bądź redukujących lub dimi-nującyeb prawdopodobieństwo wystąpienia klęsk żywiołowych.

Grupami roboczymi powiatowego zespołu o charakterze czasowym salt grupa operacji i organizacji działań.

2)    grupa zabezpieczenia logistycznego,

3)    grupa opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej, -ąź

Ich zadania (podobne jak zadania grup gminnych) są następujące:

1) grupa operacji i organizacji działań: a) prowadzi dokumentację odbudowy zawierającą opisy i analizy skutków zaistniałego zdarzenia oraz propozycje odbudowy; b) sporządza szczegółowym wykaz strat w infrastrukturze oraz potencjale ratowniczym, c) prowadzi projekt harmonogramu likwidacji strat i odbudowy, d) współdziała z grupą planowania cywilnego, e) utrzymuje bazę danych o zasobach, f) zapewnia przygotowanie niezbędnych porozumień z przedsiębiorstwami, instytucjami i sąsiednimi gminami w zakresie wykorzystania iqh zasobów w sytuacjach kryzysowych;

2)    grupa zabezpieczenia logistycznego: a) opracowuje sposób udzielenia pomocy i zabezpieczeń logistycznych w czasie reagowania kryzysowego, b) utrzymuje kontakt z lokalnymi mediami, c) współdziała z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego w zakresie opracowania informacji dla ludności i przedstawia je wójtowi/staroście do akceptacji, d) opracowuje i rozpowszechnią informacje dotyczące realizacji fazy odbudowy, e) prowadzi opiekę nad zwierzętami;

3)    grupa opieki zdrowotnej i socjalno-bytowej: a) przedstawia sposób pomocy socjalno-bytowej poszkodowanym^ b) opracowuje i rozpowszechnia informacje na temat prowadzenia opieki zdrowotnej, c) typuje organizacje publiczne i prywatne posiadające odpowiednie wyposażenie I urządzenia, które mogą być przydatne do udzielenia pomocy poszkodowanym, d) przedstawia wstępny bilans potrzeb finansowych w zakresie odbudowy, e) współpracuje z kierownikami zakładów i instytucji w zakresie udzielenia przez nich pomocy poszkodowanym, 0 podejmuje działania polegające na dostarczeniu pomocy poszkodowanym, zahamowania i rozwoju występujących zagrożeń oraz ograniczeniu strat i zniszczeń.

Grupy robocze o charakterze stałym i czasowym tworzy się spośród osób zatrudnionych w starostwie powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych lub jednostkach organizacyjnych stanowiących aparat po-

[ Łpouczy kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży. W skład grup roboczych mogą wchodzić również specjaliści, eksperci, osoby zaufani*

[ społecznego, a także przedstawiciele organów władzy publicznej łub spo-f lecznych organizacji ratowniczych.

I Do zakresu zadań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,

| którego obsługę zapewniają komórki organizacyjne starostwa powiatowego właściwe w sprawach zarządzania kryzysowego, należy przede [ wszystkim ocenianie występujących i potencjalnych zagrożeń mających wpływ na bezpieczeństwo 'publiczne oraz prognozowanie tych zagrożeń, a przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie staroście [ wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w powiatowym planie reagowania kryzysowego. Centrum jest właściwe także w sprawach przekazywania do wiadomości publicznej infor-i macji związanych z zagrożeniami. Ono również opiniuje powiatowe plany reagowania kryzysowego oraz plany ochrony infrastruktury krytycznej.

[ Powiatowe centra zarządzania kryzysowego będą odpowiedzialne za peł-nienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na j potrzeby zarządzania kryzysowego oraz współdziałanie z centrami za-[rządzania kryzysowegptbrganów administracji publicznej. Centra te będą [również sprawowały nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania \ i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności. Zajmą się [współpracą z podmiotami realizującymi monitoring środowiska. Powiatowe centra będą współdziałały z podmiotami prowadzącymi akcje ra-towniczc, poszukiwawcze i humanitarne oraz będą dokumentować pozdejmowane przez siebie działania. Centrum będzie odpowiedzialne za zapewnienie stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa oraz pełnienie całodobowego dyżuru lekarza koordynatora [ratownictwa medycznego.'

2.3.3.3. Gmina w systemie zarządzania kryzysowego

Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy Jest wójt (burmistrz, prezydent miasta). Zadania wójta w sprawach zarządzania kryzysowego81:

1)    kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem,

reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy;

2)    realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:

Art. 19 Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2007 n, Nr89.poz.590).


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Każda z technik możliwych do wykorzystania posiada swoje specyficzne wady i zalety. Techniki bierne
skanuj0158 170    ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI ★    poszerzenia możli
Foto2541 200 I fWsUwy zarządzania kryzysowego sięg przekracza możliwości sił ratowniczych poziomu wo
HPIM1433 102 U
Image293 Możliwe jest wykorzystanie funkcji pomocniczych wyższych poziomów. Sposób ich tworzenia jes
IMG1180 Powstaje wiec problem możliwości gospodarczego wykorzystania wyniku zawartego w pracy m

więcej podobnych podstron