Historia myśli pedagogicznej str 1

Historia myśli pedagogicznej str 1



Historia myśli pedagogicznej

Studia I stopnia i semestr I

[NAZWA PRZEDMIOTU W JĘZYKU ANGIELSKIM]

ECTS

KOD

PRZEDMIOTU

DR DANUTA APANEL

LICZBA GODZIN

w

c

Przedmiot egzaminacyjny

Zaliczenie na | ocenę

30

Przedmioty

poprzedzające

PROGRAM RAMOWY

Cele Przedmiotu

-    poznanie głównych linii historycznego rozwoju wychowania i myśli pedagogicznej i|] ukazanie genealogii współczesnych teorii i koncepcji edukacyjnych;

-    ukazanie związków między myślą i praktyką edukacyjną a szerszym kontekstem społeczno kulturowym epoki;

-    współuczestnictwo w kształtowaniu ogólnej kultury pedagogicznej kandydatów na nauczycieli-i wychowawców.

Treści kształcenia

Wykłady:

1.    Historia wychowania jako dyscyplina wiedzy i przedmiot w kształceniu pedagogicznym. 1 Miejsce historii wychowania w systemie nauk pedagogicznych i historycznych;

podstawowe kręgi badawcze; twórcy historii wychowania; aktualne problemy badawcze;

Rola historii wychowania w kształceniu pedagogicznym;

2. Ewolucja wychowania w starożytności i w okresie średniowiecza. Rozwój myśli pedagogicznej w starożytności i w średniowieczu;

3. Powstanie i rozwój uniwersytetów w Europie. Założenie Uniwersytetu Krakowskiego;

|4. Wpływ humanizmu i reformacji na rozwój oświaty i myśli wychowawczej - narodziny I edukacji humanistycznej;

5.    Prekursorzy nowoczesnej edukacji. Pedagogika Jana Amosa Komeńskiego;

6.    Myśl i praktyka pedagogiczna w epoce oświecenia - główne idee edukacyjne. Programy I oświatowe rewolucji francuskiej;

7.    Próby reform wychowania w osiemnastowiecznej Polsce Mj kultura, szkolnictwo iw czasach saskich;

8.    Rozwój teorii i praktyki edukacyjnej w XIX wieku. Rozwój pedagogiki jako nauki;

9.    Rozwój oświaty i polskiej myśli edukacyjnej okresu niewoli narodowej. Walka z ! rusyfikacją i germanizacją;

10.    Narodziny i rozwój „nowego wychowania" w świecie i w Polsce;

11.    Podstawowe antynomie pedagogiki „nowego wychowania" — myśl i praktyka edukacyjna;

112. Główne nurty teorii i praktyki wychowawczej w Polsce w okresie międzywojennym;    {


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG Historia myśli pedagogicznej Studia I stopnia semestr I ECTS [nazwa przedmiotu w języku
IMG Historia myśli pedagogicznej Studia I stopnia semestr I ECTS [nazwa przedmiotu w języku
ROK III, SEMESTR 5 studia I stopnia, stacjonarne Nazwa przedmiotu do wyboru 3 praktyczny [Specjaliza
Praktyki Studenckie - Pedagogika Studia I stopnia (licencjackie)Informacje dla studentów Praktyki st
PVOPlKarta (sylabus) przedmiotu Pedagogika Studia I Stopnia Przedmiot: Praca
PIYOP3Karta (sylabus) modułu/przedmiotu Pedagogika Studia ...I. Stopnia Przedmiot: PODSTAWY
► Pedagogika studia I stopnia stacjonarne i niestacjonarne •    resocjalizacja i
Przedmioty w siatce: 12/13z    Pedagogika Studia I stopnia Moduł Język angielski Brit
Karta (sylabus) modułu/przedmiotu .Pedagogika........ Studia I. Stopnia Przedmiot: Poradnictwo
Lista lektur z historii literatury romantyzmu (studia I stopnia) I. Teksty literackie. Antologie Bal
RAMOWY PROGRAM STUDIÓW KIERUNKU PEDAGOGIKA STUDIA LICENCJACKIE RESOCJALIZACJA - Nazwa
Kierunek pedagogika Studia I stopnia /niestacjonarne/ Promotorzy specjalności Specjalność Rok
7ROGRAM NAUCZANIA PRZEDMIOTU Rok akademicki:2013/2014. Studia stacjonarne; semestr V Nazwa
KARTA WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Kierunek: FIZJOTERAPIA, studia I stopnia, V semestr PRZED

więcej podobnych podstron