Image 45

Image 45



49

Rys. 3.10. Ogólna budowa pneumatycznego zespołu napędowego z hamulcem [6]

3.4.2. Urządzenia pozycjonujące w napędach pneumatycznych robotów przemysłowych

Napędy pneumatyczne ze sterowaniem cyklicznym dwustanowym zapewniają pozycjonowanie elementów wykonawczych w dwóch skrajnych położeniach, wynikających z rozwiązaó konstrukcyjnych siłownika. Pozycjonowanie w położeniach pośrednich realizuje się za pomocą dodatkowych zewnętrznych zderzaków, wyposażonych w amortyzatory. W praktyce liczba takich zderzaków nie przekracza 6 - 9 (zależnie od ściśliwości czynnika roboczego i prędkości ruchomych części napędu)-rys. 3.11 [14,20,21,17,16].

Oprócz ww.    sposobów hamowania elementu    roboczego napędu

pneumatycznego w    wybranych pośrednich położeniach    stosuje się jeszcze

tfwnętrznc hamulce mechaniczne w postaci dodatkowych silników elektrycznych bidź pneumatycznych, wytwarzających ciśnienie robocze w dwóch cyklach:

cykl I: ciśnienie stale równe 5 - 10 % ciśnienia maksymalnego (np. przeciw -ciśnienie)

cykl II: hamowanie głów nym hamulcem.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Image 120 123 Rys. 5.10. Pneumatyczne, elastyczne końcówki chwytaka robota [26] W rozwiązaniach stos
9 (351) Rys. 10. Faza O a) budowa hysłaliczna; b) w stopie starzonym przy 210°C/3h (& - duże w
45 (352) Rys. 3.10. Wytężenie pasa stupa dwuteowego, do którego przyspawano wspornik pod belkę 
DSC03978 1 1 218 anteny prostoliniowe t X Sn Rys. 9.35. Ogólna budowa i wymiary anteny Yagi anteny c
IMG00049 49 49 Rys. 4.2.10. Poprzeczne wymiary wieńca: a) jednorzędowego; b) dwurzędowego; c)
70324 skanuj0030 (109) Rys. 10. Schemat podziału czasu roboczego w odniesieniu do urządzenia
I 50 -lecie Polskiej Radiolokacji I 50 -lecie Polskiej Radiolokacji Rys. 10.14. Wóz WD2001 z zespołe
Image 52 56 Rys. 3.18. Schemat blokowy hydrostatycznego układu napędowego 2.    wykor
golf8 Jazda Urządzenie holownicze stawia wysokie wymagania pojazdowi: Budowa, zespoły napędowe, ham
089 2 Zespół napędowy 89 Rys. 7.14. Przyrząd kontrolny obudowy zespolą napędowego merze 4012208, pos
fiesta6 Silniki 1,25 i 1,4 Rys. 1.34. Uchwyt do podnoszenia zespołu napędowegoZ obu stron samochodu
Ćwiczenie 2Właściwości dynamiczne pneumatycznego zespołu napędowego robota2.1    Cel
ĆWICZENIE 2. WŁAŚCIWOŚCI DYNAMICZNE PNEUMATYCZNEGO ZESPOŁU NAPĘDOWEGO
ĆWICZENIE 2. WŁAŚCIWOŚCI DYNAMICZNE PNEUMATYCZNEGO ZESPOŁU NAPĘDOWEGO
ĆWICZENIE 2. WŁAŚCIWOŚCI DYNAMICZNE PNEUMATYCZNEGO ZESPOŁU NAPĘDOWEGO
ĆWICZENIE 2. WŁAŚCIWOŚCI DYNAMICZNE PNEUMATYCZNEGO ZESPOŁU NAPĘDOWEGO

więcej podobnych podstron