5. • Uzupełnianie teksi
z lukami.
• Utrwalenie kierunków: góra, dól i poziomo, piono-
• Ćwiczenie motoryki
• Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w' zakresie 100.
• Ćwiczenie w pisaniu.
• Utrwalenie pojęć:
• Ćwiczenie czytania
i Ćwiczenie analizy wzrokow'o--słuchowej.
Zaczynająe od dowolnej liczby, przesuw! ji| palec w dól o, jedno piętro’*, określają kierunek, podają wynik oraz ustalają, jakie wykonali działanie. Podobne ćwiczenie wykonują z. odejmowaniem liczb, przesuwając palec w lewo i w górę.
Dzieci stoją w kole. Dziecko trzymające piłkę mówi: .Jeslem liczbą 25. a ty jesteś liczbą o 15 większą" i rzuca piłkę do kolegi. Ten podaje sumę danych liczb i wypowiadając podobne polecenie, rzuca piłkę do wybranej osoby. Zabawa przebiega dalej w podobny sposób.
w Matematyka dla naszych dzieci, M. Pisarski (Warszawa 1992).
Uczniowie uzupełniają samodzielnie tekst z lukami. Po zakończeniu czytają głośno napisane zdania. Podają liczbę wyrazów w każdym zdaniu.
„ Wynik dodawania
nazywamy..........’’
„ Wynik odejmowania
.Suma to wynik
49